Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عرضه و تقاضا، صادرات و واردات را از مولفه‌های تعیین‌کننده قیمت خودرو اعلام کرد و گفت: در قیمت‌گذاری خودرو می‌بایست به منظور سودآوری تولید، بهای تمام شده با سودی متعارف برای خودروسازان همراه باشد.

به گزارش ایران اکونومیست، یوسف داوودی ضمن ابراز مخالفت با قیمت‌گذاری دستوری که تبعات منفی برای صنعت و بازار خودرو در بردارد، اظهار داشت: عمده مذاکرات نمایندگان در کمیسیون صنایع حول محور قیمت‌گذاری خودرو مبتنی بر میزان عرضه و تقاضا، صادرات و واردات خودرو است و این مولفه‌ها می‌بایست تعیین کننده قیمت خودرو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارشات ارائه شده از سوی دو خودروساز بزرگ داخلی نشان می‌دهد، خودروسازان در جهت افزایش تیراژ تولید به ویژه تولید خودروهای جدید به منظور تامین تقاضای بازار داخلی در حال حرکت هستند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های خودروسازان و بحث و بررسی‌های انجام شده پیرامون موضوع قیمت‌گذاری خودرو در کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: تعیین قیمت خودرو می‌بایست بر اساس پارامترهای مختلف و اصول و قوانین قیمت‌گذاری که در کشور وجود دارد، با لحاظ قیمت تمام شده تولید و با سودی متعارف و متعادل برای خودروساز همراه باشد. زیرا تا زمانی که تولید برای خودروسازان سودده نبوده بلکه زیان‌ده باشد، ادامه تولید مقدور نخواهد بود، ضمن اینکه قیمت می‌بایست متناسب با قدرت خرید مصرف‌کنندگان باشد تا ترغیب به خرید خودرو شوند.

داوودی در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش تیراژ تولید خودرو با هدف تنظیم بازار و همچنین کاهش مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار گفت: رعایت استانداردهای 85 گانه بین‌المللی در جهت ارتقای کیفیت خودرو و همچنین حرکت در جهت کاهش مصرف سوخت و استفاده از سوخت‌ برقی الزامی است، موضوع دیگری که در زمره برنامه‌ها و اهداف مورد نظر خودروسازان و مورد تاکید مجلس قرار گرفته، استفاده حداکثری از توان قطعه‌سازان داخلی و حمایت از صنعت قطعه‌سازی است به منظور افزایش تیراژ قطعات داخلی و کاهش وابستگی به واردات است.

وی در پایان همچنین با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه بر لزوم برقراری تعادل در قیمت مواد اولیه موردنیاز برای تولید خودرو از جمله فولاد، مس و آلومینیوم اشاره و خاطرنشان کرد: هزینه تولید می‌بایست با تبعیت از روش‌های جدید حتی‌الامکان کاهش بیابد تا بدین ترتیب قیمت بازار آزاد و کارخانه نیز به تعادل برسد و مجموعه این عوامل قیمت خودرو را مشخص خواهد کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت گذاری خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز برخی از پرطرفدار‌های داخلی با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو عوامل متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مردم، افزایش نرخ تورم و کاهش تقاضا برای خودرو در کاهشی شدن بازار نقش دارند.

به گزارش اکو ایران، افت نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که می‌توان نوسان قیمت در بازار امروز را به آن نسبت داد، روندی که موجب شده تا فعالان این بازار به این نکته اشاره کنند که پیش‌بینی روند آینده بازار خودرو دشوار شده است. با این حال، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست‌های دولتی می‌توان انتظار داشت که بازار در کوتاه‌مدت با نوسانات و عدم ثبات روبرو باشد.

رصد بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با کاهش ۱۱ میلیونی در بازار قیمت گذاری شد و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و «پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات» هم امروز با رشد ۸ میلیونی بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک»، «هایما S۷»، «تارا اتومات V۲»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار «دنا پلاس توربو اتومات» یک میلیارد و ۸۹ میلیون تومان قیمت خورد و نسبت به روز گذشته افتی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد. «پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک» هم با افزایش ۸ میلیونی ۱۰۸۸ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر «هایما S۷» هم در بازار یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی شد و تغییر قیمت نداشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا V۲ اتومات» هم امروز بدون تغییر ۹۹۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو پارس LX» هم در بازار ۸۸۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «رانا پلاس» هم ۶۴۳ میلیون قیمت خورد و رشد ۳ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودرو‌های «شاهین G»، «تیبا صندوقدار SX»، «تیبا هاچ‌بک EX»، «کوییک دنده‌ای R»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهین G» در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» بدون تغییر در بازار ۴۵۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک دنده‌ای S» هم ۴۴۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۴ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بک EX» هم ۴۲۰ میلیون تومانی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۴۴۹ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی داشت و «اطلس» خودرو جدید سایپا هم با افزایش ۵ میلیونی ۵۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان