Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات اروپایی گفته است امروز جمعه روز آخر دور جدید مذاکرات وین خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز گفت که امروز آخرین روز دور جدید مذاکرات ایران و 1+4 در وین است.

لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال  همچنین گزارش داد که امروز کمیسیون مشترکی برگزار می‌شود و سپس هیات‌ها برای چند روز آینده به پایتخت کشورشان بازمی‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این روزنامه نگار آمریکایی، این امیدواری وجود دارد که در اوایل هفته آینده مذاکرات وین از سر گرفته شود.

پس از تحویل متن پیشنهادی ایران به گروه 1+4 و اتحادیه اروپا، احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام برای امروز جمعه (12 آذر) وجود داشت. گزارش‌ها حاکی از آن بود که این نشست به درخواست طرف اروپایی برای بازگشت به پایتخت‌ها و بررسی متن پیشنهادی ایران مطرح شده است.

دیروز (پنجشنبه) در دو نوبت صبح و عصر دیدارهایی میان علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی و رؤسای سه هیات اروپایی انجام گرفت.

همچنین کارگروه‌های رفع تحریم و موضوع های هسته‌ای نیز عصر پنجشنبه  با حضور هیات‌های کارشناسی ایران و 1+4 تشکیل جلسه دادند. در این جلسات در خصوص متون و پیشنهادات مطرح‌شده از جانب ایران گفت‌وگو انجام گرفت.

علاوه بر این، دیدار دوجانبه‌ای نیز میان باقری و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد. در این دیدار رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران ضمن تأکید بر ادامه همکاری فنی جمهوری اسلامی ایران با آژانس، ایفای نقش مثبت و سازنده این نهاد را خواستار شد.   

باقری پس از این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با رافائل گروسی گفت‌وگوهای مثمر ثمری با هدف تداوم همکاری‌های فنی میان ایران و آژانس داشتم. 

وی افزود: تاکید کردم که ایران مصمم است که به مشارکت فعالانه و مثبت در گفت‌وگوها در وین ادامه دهد و آژانس می‌تواند نقش فنی مثبتی ایفا کند.

برجام، موضوع مذاکرات لاوروف با وزیر خارجه اتریشامیرعبداللهیان: به اراده و نیت آمریکا و اروپا در مذاکرات وین خوش‌بین نیستیمبلینکن: تماس‌های ما با اسرائیل و متحدانمان در منطقه درباره مذاکرات وین ادامه داردواکنش خطیب زاده به تلاش رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن مذاکرات وین«آس و پاس‌ها در پاریس و لندن»؛ شکست تور اروپایی صهیونیست‌ها همزمان با مذاکرات وین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران در اصفهان به سخنرانی پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز، سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران حضور پیدا کردند و سخنانی را ایراد کردند.

ظهر امروز رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران در اصفهان سخنرانی کرد.

وی در این کنفرانس گفت: در سال‌های گذشته با چالش‌های جدی در حوزه‌های سلامت، انرژی و… مواجه شدیم. انرژی اتمی می‌تواند به بسیاری از چالش‌های حال حاضر پاسخ دهد.

مدیرکل آژانس افزود: سیل‌ها و افزایش دمای هوا می‌تواند بر همه چیز اثر منفی بگذارد. چند ماه پیش در اجلاس کاپ 28 در دبی تاکید شد که باید مصرف کربن به صرف برسد.

گروسی ادامه داد: در خصوص بیماری‌ها مانند سرطان که یکی از جدی‌ترین چالش‌ها است، سالانه با بیش از 4 میلیون کیس سرطان مواجه هستیم.

مدیر کل آژانس با اشاره به اینکه به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم، گفت: این کنفرانس می‌تواند به ما کمک کند که این مشکلات حل شود. دیروز و امروز در تهران و اصفهان در خصوص مواجه با چالش‌ها گفت‌وگو کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما دیروز در تهران و امروز در اصفهان نشست‌هایی داشتیم برای گام‌های عملیاتی در جهت حل چالش‌ها و رسیدن به جریان آزاد تعامل بین ایران و سایر کشورها از حوزه هسته‌ای. این منطقه تنش‌های زیادی دارد و همه به اروپا چشم دارند اما در اروپا نیز نیازمند این فناوری‌ها هستیم و امروز ما این توان را داریم برای گام‌های مثبت حرکت کنیم و امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد.

در حال تکمیل...

اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیمگروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری به ایران ارائه دادماسلامی: ایران و آژانس برای تداوم همکاری‌ها برنامه دارندرایزنی گروسی و اسلامی در اصفهان

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروسی: گام‌های سختی باید برداریم
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی: ایران باید دسترسی به یکسری تاسیسات خاص را بدهد
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
  • کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • گمانه‌زنی کارشناسان ایتالیایی درباره اخراج آلگری از یوونتوس