Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: ارزشگرا بودن حرکت دانشجویی از مهمترین ویژگی‌های حرکت دانشجویی معاصر در ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به روز دانشجو در ۱۶ آذرماه گفت: در سالهای پیش از انقلاب اسلامی شاهد جریان های متفاوتی از جمله جریان‌های چپ و کمونیستی ‌در کشور از سوی دانشجویان بودیم اما آنچه دل دانشجویان را جذب کرد و ما را با خیل عظیم دانشجویانی مواجه کرد که عنایت کردند حرکت ارزشی اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله دژکام بیان کرد: وقتی حرکت دانشجویی سرازیر شد که شعار اسلامیت این حرکت بر سایر جریان‌ها غلبه پیدا کرد. ما منکر سایر جریان‌ها نمی شویم اما این جریان‌ها هیچ وقت نتوانستد ایجادکننده جنبش و حرکت عمومی در عرصه دانشگاه باشند.

وی عنوان کرد: اما زمانی که متفکرانی همچون آیت الله شهید مطهری و شهید باهنر و دیگر کسانی که ذر آن میدان بودند که متناسب با نهضت امام و حرکت انقلاب شروع به تبیین ایدیولوژی اسلامی کردند،موجب جذب بسیاری از دانشجویان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: حرکت سیاسی از سوی دانشجویان باید حرکتی سیاسی ارزش‌مدار ‌و ارزش گرا باشد.

وی آرمان گرایی را از دیگر ویژگی‌های حرکت دانشجویی قلمداد کرد و گفت: آرمان گرایی به ویژه برای جوانان دانشجو ارزشمند است ما اگر آرمان نداشته باشیم و نگاهمان به دوردست‌ها و اهداف بزرگ نباشد نمی توانیم اهداف و آرمان های انقلاب را محقق کنیم.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: آرمان گرایی نباید در حد آرزو باقی بماند و باید به مطالبه گری بینجامد. 

وی به ضرورت مطالبه گری دانشجویان متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌ها تأکید کرد و گفت: مطالبه گری باید از کسانی که مسئولیتی مطابق با خواسته ما بر عهده دارند انجام شود. جامعه دانشجویی ما امروز باید شناسایی کند که تقسیم کار در نظام جمهوری اسلامی چگونه است و مسئولیت افراد فعال در حکومت و جامعه چیست. در حقیقت مسئول را باید مورد مطالبه قرار بدهیم تا بتواند پاسخگو باشد.

او عنوان کرد: در هر بعدی که یک دانشجو به تحصیل مشغول است، آن قسمت به امور مردمی هم مربوط می‌شود. بنابراین دانشجویان باید عمیق مطالعه کنند و به سراغ بکارگیری راهبردها، استراتژی ها و برنامه های اجرایی در حیطه تخصص خود بروند و دلیل اجرا نشدن این راهبردها را بررسی کنند.

آیت‌الله دژکام افزود:دانش‌مدار بودن و بر پایه دانش حرکت کردن ویژگی مهمی است که امیداست دانشجویان در این مسیر گام های منسجمی بردارند و حرکت‌های ارزشمندی را ایجاد کنند تا ما از برکات حرکت‌های دانشجویی برای پیشبرد امور کشوری استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در تغییر مسیولیتی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رخ داد و حکم جدیدی که صادر شد، رهبر معظم انقلاب توصیه ای داشتند مبنی بر اینکه مسایلی که می خواهد در تبلیغات اسلامی رخ بدهد مردمی و با محوریت مساجد انجام شود.

آیت‌الله دژکام بیان داشت: چندین سال است در مورد بحث محوریت مساجد صحبت می کنیم، خوشبختانه در شرایط کنونی شاهد شکل‌گیری حرکت جدیدی در مجموعه های فرهنگی استان فارس هستیم.

وی ضمن تشکر از فعالان فرهنگی استان فارس گفت: از فعالان این عرصه خواهشمندیم که به بهانه انجام کارهای دیگر امور مربوط به محوریت مساجد معطل گذاشته نشود. اخیرا حدود ده سند در رابطه با مساجد از سوی مدیران ارایه شد که نیاز است فعلا شروع به اقدام در این زمینه کنیم و سپس تکمیل شود.

آیت الله دژکام ابراز کرد: امیدواریم شاهد تحول در مساجد و محوریت مسجد برای پیشبرد مسایل فرهنگی و اجتماعی باشیم.

وی به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: اهداف موردنظر در این مذاکرات از سوی دولت ایران مشخص است و ما خلاف وعده عمل نکردیم. هدف از انجام مذاکره ایران این است که در وهله اول دلیل بدعهدی ها در این مذاکرات را متوجه شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد:رهبر معظم انقلاب از هفت یا هشت سال پیش راهبرد اساسی برای حل مشکل کشور را مطرح کردند و راه‌اندازی اقتصاد مقاومتی را به عنوان مهمترین راهکارها برای حل مشکلات کشور مطرح کردند اما متأسفانه این سخنان به گوش برخی مدیران در آن مقطع زمانی فرو نرفت. در حال حاضر مدیران کنونی این راهبرد را اعلام کردند که باید راه مطالبه‌گری را پیش بگیریم.

وی اعلام کرد: ما باید به خدا توکل کنیم و با توجه به ظرفیت کشور در مسیر توسعه و حل مسائل کشور گام برداریم.

او اضافه کرد:در دنیا کشورهایی که بخواهند با کشور ما تعامل داشته باشند کم‌ نیستند. در حال حاضر ۱۶ کشور با ما تعامل دارند و باید مراودات خود را با دیگر کشورها نیز افزایش بدهیم. مسئله کشور قابل حل است به شرط اینکه مدیران بدون اینکه دلسرد و بی‌انگیزه شوند پای کار بایستند.

آیت‌الله دژکام گفت: باید با تفکر کردن در مقابل توطئه دشمنان که از روش‌های مختلف به ویژه از طریق رسانه‌های معاند و شبکه‌های اجتماعی سعی در انحراف جوانان این سرزمین و به بیراهه کشاندن آنها دارند بایستیم.

برچسب‌ها لطف الله دژکام روز جهانی معلولان شیراز قانون اساسی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لطف الله دژکام روز جهانی معلولان شیراز لطف الله دژکام روز جهانی معلولان شیراز قانون اساسی فارس آیت الله دژکام حرکت دانشجویی مطالبه گری استان فارس جریان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه گرگان با بیان اینکه تظاهرات دانشجویان و برخوردهای پلیس با آنان بر شعارهای مدعیان آزادی و حقوق بشر خط بطلان کشید افزود : ما به این دانشجویان معترض آفرین می‌گوییم و از آنان حمایت می‌کنیم.
وی تاکید کرد: این اعتراضات در واقع نشانه وجود شکاف عمیق درون کشورهای غربی است.

امام جمعه گرگان گفت: شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی»، بازی شعار و بازی استعماری بیش نیست و مسایل و مطالبی با این موضوع در واقع با هدف نابود کردن جامعه مطرح می‌شود.
آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: کار امام صادق (ع) در تاسیس مکتب و تربیت شاگردان در ابعاد مختلف کمتر از کار امام حسین (ع) در قیام عاشورا نبود و آن امام در واقع مکتب و پرچم علوی را حفظ کرد.
 

 

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • آیت الله نورمفیدی: اعتراضات دانشجویان آمریکا و اروپا نشانه شکاف عمیق درون کشور‌های غربی است
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم