Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،جوزپ بورل این رویداد را که اکنون همه هیات های مذاکره کننده از آلمان ، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و بویژه جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای رسیدن به تفاهم در وین تلاش می کنند را مهم خواند. 

وی افزود: به مورا تاکید کرده ام که در ارتباط سازنده و فعال با مذاکره کننده ارشد ایرانی و همه هیات ها برای رسیدن به توافق تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار انعطاف همه طرفها در ادامه مذاکرات شد. 

بورل ضمن ابراز خرسندی از شروع مذاکرات ، آمادگی خود و همکارانش در اتحادیه اروپا را برای کمک به حل مشکل اعلام کرد.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تلاش های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همکاران وی ، روند مذاکرات را در مجموع خوب اما کند دانست. وی افزود: هیات ایرانی با حسن نیت ، اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی و رو به جلو ، به شکلی فعال در میز مذاکرات حضور دارد. 

امیرعبداللهیان تاکید کرد در هر مذاکره و اقدامی پایان دادن کامل به تحریم های ناقض برجام هدف مشارکت ماست. 

وی با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به همکاری فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی ، افزود: علاوه بر  مذاکرات و دیدارهای آقای دکتر باقری ، کارشناسان ایرانی نیز در قالب کمیته خاتمه تحریم ها و کمیته هسته ای در حال مذاکرات فنی و تخصصی با ۱+۴ هستند.

وزیرخارجه کشورمان با اشاره به برخی مباحث مطروحه در مذاکرات اخیر یادآور شد: علیرغم عهدشکنی آمریکا و بی عملی سه کشور اروپایی ، ما با حسن نیست در مذاکرات وین حضور داریم. تیم ما در هر مرحله ، دارای برنامه و ابتکارات روشن ، ملموس و عملی است. غرب هم باید ابتکار عمل واقعی خود را در خاتمه دادن به تحریم ها ارائه دهد و به تکرار شعارهای قبلی و ناقض حقوق و منافع ملت ایران پایان دهد.

ما معتقدیم دستیابی به توافق خوب در دسترس است اما لازمه آن تغییر رویکرد برخی طرفها از ادبیات تهدید به ادبیات همکاری ، احترام متقابل و نتیجه محور می باشد.

 بورل و امیرعبداللهیان فضای مذاکرات کنونی وین را مثبت ارزیابی کردند.

کد خبر 640871

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نمایندگان پارلمان اروپا امروز در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

دیگر خبرها

  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند