Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقری معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پیش از ظهر روز جمعه به وقت محلی با انریکه مورا معاون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، این دیدار پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است ساعت 13 به وقت محلی در هتل کوبورگ برگزار شود، انجام شد.

بر اساس توافق طرف‌ها در برجام قرار است برای برخی رایزنی‌ها و مشورت ها هیات‌ها به پایتخت‌هایشان بازگردند و به احتمال قوی از دوشنبه هفته آینده دوباره گفت‌وگوها در وین از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین احتمالا هیات های کارشناسی و فنی برای ادامه مذاکرات در هفته آتی در وین باقی بمانند.

همزمان با رایزنی‌ها در وین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین صبح روز جمعه با وزیر خارجه کشورمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین، مذاکرات را که اکنون همه هیات های مذاکره کننده از آلمان ، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و بویژه جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای رسیدن به تفاهم در وین تلاش می کنند را مهم خواند. 

وی افزود: به (انریکه) مورا تاکید کرده ام که در ارتباط سازنده و فعال با مذاکره کننده ارشد ایرانی و همه هیات ها برای رسیدن به توافق تلاش کند.

وی خواستار انعطاف همه طرفها در ادامه مذاکرات شد. 

بورل ضمن ابراز خرسندی از شروع مذاکرات ، آمادگی خود و همکارانش در اتحادیه اروپا را برای کمک به حل مشکل اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی باقری کنی انریکه مورا مذاكرات وين مذاکره برای لغو تحریم ها اتحادیه اروپا هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است