Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعبدالله ارجائی روز جمعه در مراسم‌ بهره‌برداری و رونمایی از فضای تفریحی، ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه معلولان در مشهد افزود: منابع انسانی یک کشور قدرت آن کشور است، چطور می‌توانیم از ۱۰ تا ۱۵ درصد قدرتمان چشم پوشی کنیم، توانیابان وضعیت ویژه‌ای دارند و ثابت کرده‌اند در سیاست، هنر، کارآفرینی و ورزش چیزی از دیگران کم ندارند و تعداد مدال‌های پارالمپیک ما بیشتر از المپیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شهر باید خودش را برای استفاده از توانمندی این قشر آماده کند، شبکه معابر متصل شهری، قدمی مثبت برای همه بویژه توانیابان است.
شهردار مشهد گفت: هشت بوستان در نقاط مختلف شهر برای کودکان دارای نیازهای ویژه مناسب‌سازی شده و از امروز در اختیار آنان قرار می‌گیرد که وسایل آنها را شرکت‌های دانش بنیان مشهدی طی ۲ ماه طراحی و ساخته‌اند.
وی افزود: مناسب سازی این بوستان ها شامل زمین های ورزشی، وسایل بدنسازی، آبخوری ها، وسایل بازی کودکان و مناسب سازی ورودی و احداث رمپ است که با هزینه ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
ارجائی ادامه داد: همچنین ۲۵ اتوبوس مناسب سازی شده توسط شهرداری مشهد خریداری شده است که تاکنون چهار دستگاه تحویل شده و ۲۱ دستگاه دیگر تا پایان دی ماه به ناوگان اتوبوسرانی شهر افزوده می‌شود. 
وی گفت: با توجه به درخواست افراد دارای معلولیت، کتاب های بریل شامل کتب ادعیه همچون زیارت امین الله و قرآن مجید چاپ می‌شود که چاپ اولین سری این کتاب ها ۱۱ آذر ماه آغاز شد و برای اولین بار در کشور کتاب های حافظ و سعدی نیز به صورت بریل با حمایت شهرداری مشهد چاپ خواهد شد.
مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت نیز در این مراسم گفت: یکی از شاخصه‌های دوره ششم مدیریت شهری، داشتن شهر مهربان و دسترس پذیر برای همه افراد در همه نقاط شهر است. 
جواد شکوری طرقی افزود: هیچ تفکیکی برای شهروندان قائل نیستیم و همه باید در کنار یکدیگر از ظرفیت‌های شهر استفاده کنند.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی برای مناسب سازی معابر انجام شده اما کامل نیست که با ایده شهردار قرار است شبکه معابر به یکدیگر متصل شوند تا افراد نابینا بتوانند به تنهایی به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.
مدیرعامل موسسه انجمن سندرم داون استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: افراد دارای سندرم داون همواره باید به همراه شخص دیگری در جامعه حضور پیدا کنند. 
سعید ابراهیمی‌مقدم افزود: یکی از اقدامات ضروری برای این قشر از جامعه، فرهنگسازی است و می‌توان از ظرفیت بیلبوردها برای این کار استفاده کرد. 
وی ادامه داد: این افراد به دلیل مشکلات تیروئیدی نیازمند ورزش هستند اما امکان استفاده از امکانات ورزشی عمومی را ندارند، همچنین استفاده از فرهنگسراهای شهرداری و رفتن بر روی صحنه تئاتر می‌تواند برای این افراد مفید باشد.
۱۳۰ هزار پرونده برای افراد دارای معلولیت در بهزیستی خراسان رضوی تشکیل شده و این استان پس از تهران، دارای بیشترین پرونده در این حوزه است.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر شهرداری مشهد مشهد معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر شهرداری مشهد مشهد مناسب سازی معابر شهرداری مشهد مشهد معلولان افراد دارای مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف در مصاحبه رادیویی، گفت: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است. یعنی یک سری خدمات نهادهای دولتی باید در بستر الکترونیکی انجام شود. یک سری مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده و در ادامه نیز بحث الکترونیکی شدن روی داد که در دستور کار دولت است.

رستگار تاکید کرد: الکترونیکی کردن مجوزها نیازمند آن است که تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد باید کد یکتا را داشته باشند.

وی گفت: کد یکتا متصل به حساب بانکی افرادی می‌شود که فعالیت اقتصادی دارند. بیشتر افراد باید جسم مجوز را با خود می‌بردند و یا استعلامی از نهادهای ذیربط انجام می‌شد تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد. با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا نیازی نیست که اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه کسب هستند مجوز را با خود ببرند.

این مقام صنفی یادآور شد: مهمترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند آن است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند. سپس آنکه این مجوزها مورد تأیید درگاه ملی مجوزها باشد. با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند هم افرادی که مجوز دارند و یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به روز رسانی خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتماً باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارائه می‌کنند.

کد خبر 6095507

دیگر خبرها

  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی