Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد خاتمی همچنین به مذاکرات وین اشاره و مذاکره کنندگان ایرانی را هیئتی با تجربه و دارای مواضع ضد آمریکایی خواند و گفت: شما نماینده یک ملت شجاع هستید؛ بدانید این ملت به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها تن نخواهد داد. ناطقان: آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، با تاکید بر لزوم رعایت تقوا در رفتار مومنان تصریح کرد: باید برای خدا حتی در فضای شهری حریم نگاه دارید و تلاش کنید تا این فضا آلوده نشود، چرا که آلودگی این فضا منجر به مصیبت و اندوه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله رضی شیرازی افزود: آیت الله رضی از نوادگان میرزای شیرازی بزرگ و صاحب فتوای تنباکو و خود نیز فقیه و فیلسوفی بزرگ بود، این مصیبت را به حوزه علمیه تهران و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.


وی در ادامه بزرگداشت هفته نهاد هلال احمر، به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس در نگاه امام (ره) خیلی بسیار بزرگ بود و ایشان بار‌ها از وی تجلیل کردند؛ شهید مدرس در حرف و اقدام خدایی عمل می‌کرد و به تعبیر امام هوای نفسانی در کار او نبود، این درسی برای همه به ویژه مسئولان کشور است، چرا که هر کس که در راه خدا قدم بردارد، خداوند او را کمک خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران، شجاعت را ویژگی دیگر شهید مدرس خواند و تصریح کرد: شهید مدرس گفت که خداوند در من دو چیز را قرار نداده است، یکی ترس و دیگری طمع، او هیچگاه از اصول خود کوتاه نیامد، روحیه ستم ستیزی داشت و با اینکه از سوی رضاخان ترور شد، ولی مثل کوه ایستاد و مقاومت کرد؛ روحیه ستم ستیزی یک روحیه دینی است که الحمدلله بعد از ۴۰ سال در جان مردم ما زنده و با نشاط است، به همین دلیل مردم هیچگاه از نفرت از آمریکا کوتاه نمی‌آیند و همچنان شعار مرگ بر آمریکای مردم باقیست.

وی افزود: شهید مدرس به مردم سالاری دینی معتقد بود بدان معنا که اسلام قدرت پاسخگویی به همه مسائل زندگی را دارد و در عین حال مردم نیز سالار هستند، وقتی نماینده مجلس بود گفت که ما وکیل مردم و نه، ولی آن‌ها هستیم و باید نظر موکلین خودمان بر مسند بنشانیم؛ این یعنی مردم‌سالاری دینی.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز سالروز تصویب قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ است که این قانون قاعده مستحکم نظام اسلامی است، به تعبیر مقام معظم اسلامی می‌توان تمدن عظیم اسلامی را بر این قانون نهاد؛ عمل به قانون اساسی علاج درد‌های اساسی کشور است و هر امری که تخلف از قانون اساسی محسوب شود تخلف از اصل صریح حرکت انقلابی مردم است، تخلف از قانون اساسی با انقلابی گری سازگار نیست.

آیت الله خاتمی ادامه داد: قانون اساسی کشورمان مترقی‌ترین قانون اساسی در دنیا است، چرا که هیچ قانون اساسی را پیدا نمی‌کنید که ۹۰ روز حداقل ۵۰ مجتهد و فقیه بنشینند و کلمه به کلمه آن را تصویب کنند، فقط قانون اساسی ما چنین ویژگی دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: آیین نامه مردم سالاری دینی قانون اساسی است که در اصول خود، حاکمیت اسلام، ولایت فقیه و جمهوریت نظام را در بر دارد؛ به عبارتی تبلور مردم‌سالاری دینی است، قانون مداری یک تکلیف است و عبور کنندگان از قانون خود محورانی هستند که جایی در نظام اسلامی ندارند چرا که میثاق بین مردم و حاکمیت قانون اساسی است و تنها با پاسداشت عملی این قانون، می‌توان این میثاق را حفظ کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو در ۱۶ آذر ماه و نقش دانشجویان در اداره کشور خاطر نشان کرد: ۱۶ آذر فریاد اعتراض ضد آمریکایی دانشجویان در سال ۱۳۳۲ بود، جنبش دانشجویی همواره زنده و با نشاط است و به راه خود ادامه خواهد داد، در زمان خفقان که فریاد گلوله همراه داشت، جریان دانشجویی شجاعانه وارد میدان شد.

خطیب نماز جمعه تهران، فضای سراسر کشور را همراه با شعار مرگ بر آمریکا دانست و افزود: از سال ۳۲ تا سال ۱۴۰۰ شرارت‌های آمریکا ده‌ها برابر شده گرچه به همین میزان از نفوذ آمریکا کاسته شده است، در هر جنایتی رد پای این شرور دیده می‌شود که خود را کدخدای عالم می‌داند، لذا باید امروز فریاد‌های مرگ بر آمریکای کل ملت بلندتر و پرشکوه‌تر باشد.

آیت الله سید احمد خاتمی همچنین به مذاکرات وین اشاره و مذاکره کنندگان ایرانی را هیئتی با تجربه و دارای مواضع ضد آمریکایی خواند و خطاب به آن‌ها گفت: شما نماینده یک ملت شجاع هستید که پای آرمان هایش تا آخرین قطره خون و نفس ایستاده اند؛ بدانید این ملت به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها تن نخواهد داد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان با تقدیر از عملکرد دولت سیزدهم در واکسیناسیون مردم در مقابله با کرونا افزود: دولت خدمات بزرگی انجام داد و مردم نیز استقبال کرده‌اند، لذا از صمیم جان آرزو می‌کنم که خداوند به آقای رئیسی قوت بیشتری اعطا کند، احساسم این است که ان شاالله لحظات پایانی بقای این ویروس منحوس است، لذا از مردم خواهش می‌کنم، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا جامعه ما خالی از ویروس کرونا شود.



منبع:صدا و سیما
برچسب ها: خطیب نماز جمعه تهران ، لغو همه تحریم‌ها ، ملت ایران ، آیت الله سید احمد خاتمی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطیب نماز جمعه تهران لغو همه تحریم ها ملت ایران آیت الله سید احمد خاتمی آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران مردم سالاری دینی لغو همه تحریم ها قانون اساسی شهید مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در  ابتدای این یادداشت آمده است: «بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است