Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ستاره پرتغالی منچستریونایتد پنجشنبه شب و در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلستان موفق شد در دقایق ۵۲ و ۷۰ (از روی نقطه پنالتی) دروازه آرسنال را باز و به تیمش برای کسب ۳ امتیاز مهم در مقابل رقیب دیرینه کمک کند.

گل دقیقه ۵۲ رونالدو در واقع هشتصدمین گلی بود که ستاره پرتغالی در کل دوران حرفه‌ای خود به ثمر رسانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیکن که در سال‌های پایانی فوتبال خود بار دیگر به باشگاهی برگشته که در آن به فوتبال دنیا معرفی شد، توانسته عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. منچستری‌ها هرچند مطابق معمول سال‌های پس از فرگوسن همچنان نتیجه نمی‌گیرند، اما کریس رونالدو به گلزنی‌های خود ادامه می‌دهد.

این ستاره پرتغالی ۴۵۰ گل با پیراهن رئال مادرید وارد دروازه حریفان کرده، ضمن اینکه با دو گلی که دیشب در اولترافورد به ثمر رساند مجموع گل‌های خود با پیراهن شیاطین سرخ را به عدد ۱۳۰ افزایش داد. آقای گل ملی فوتبال جهان همچنین ۱۱۵ بار برای تیم ملی کشورش در رقابت‌های مختلف گلزنی کرده است. ضمن اینکه ۱۰۱ گل با پیراهن یوونتوس هم بخش دیگری از کارنامه حرفه‌ای این بازیکن توانمند دنیای فوتبال است. او البته در دوران جوانی و ابتدای شکوفایی خود ۵ گل هم در لباس اسپورتینگ لیسبون به ثمر رسانده بود. همان ۵ گل باعث شد الکس فرگوسن این ستاره آینده دار دنیای فوتبال را کشف و او را به منچستر یونایتد بیاورد.

رونالدو این تعداد گل را در ۱۰۹۵ بازی به ثمر رسانده است. از دیگر بازیکنان نامدار فوتبال جهان که رکورد‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه به ثبت رسانده‌اند می‌توان به روماریو برزیلی اشاره کرد که توانسته ۷۷۲ گل در ۹۹۴ بازی به ثمر برساند. پله، سلطان فوتبال جهان هم در ۸۳۱ بازی خود، ۷۶۷ بار دروازه حریفان را باز کرده است. لیونل مسی آرژانتینی هم در این فهرست دیده می‌شود. برنده توپ طلای امسال در ۹۴۷ دیداری که به میدان رفته توانسته ۷۵۶ گل وارد دروازه رقبا کند. فرانس پوشکاش فقید در ۷۵۴ بازی ۷۴۶ گل به ثمر رسانده است و بالاخره گرد مولر اسطوره‌ای در ۷۹۳ مسابقه‌ای که به میدان رفته بود موفق شده بود ۷۳۴ بار توپ را خط دروازه حریف عبور دهد.

رونالدو حالا تنها ۵ گل دیگر تا شکستن رکورد بیشترین گل زده در دوران حرفه‌ای فاصله دارد که در اختیار جوزف بیکان فوتبالیست نامدار اهل چکسلواکی سابق است. گفته می‌شود بیکان در بین سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۷ توانسته ۸۰۵ گل به ثمر برساند.

استعفای کریک

منچستری‌ها که رالف رانکینگ را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرده‌اند، شب گذشته برای آخرین بار با هدایت مایکل کریک به میدان رفتند. هافبک سابق یونایتدی‌ها که پس از اخراج اوله گونار سولسشر به عنوان سرمربی موقت کار خود را آغاز کرده بود، در این مدت عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست چلسی را در استمفورد بریج با تساوی متوقف کند، با شکست ویارئال در لیگ قهرمانان اروپا، صعود منچستر به مرحله حذفی این مسابقات را قطعی کند و بالاخره شب گذشته هم در مقابل رقیب دیرینه یعنی آرسنال با نتیجه ۳-۲ به برتری دست یابد.

مایکل کریک که در دوران حضور سولسشر دستیار این مرد نروژی بود، پس از پیروزی شب گذشته رسما از سمت خود استعفا داد. بر این اساس او در کادر مربیگری مرد آلمانی جایی نخواهد داشت و رانکینگ احتمالا افراد دیگری را به عنوان دستیار با خود به اولترافورد می‌آورد.

با نتایج بازی‌های دیشب منچستری‌ها با کسب ۲۱ امتیاز خود را تا رده هفتم جدول بالا کشیدند و آرسنال هم با همان ۲۳ امتیاز در جایگاه پنجم باقی ماند. توپچی‌های شهر لندن این فرصت را داشتند که با پیروزی در مقابل منچستر بحران زده خود را به جمع چهار تیم برتر جدول برسانند که در نهایت این بخت را از دست دادند.

تا پایان هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان، مثلث رقابت مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی همچنان ادامه دارد. چلسی با ۳۳ امتیاز در رده نخست، منچستر سیتی با ۳۲ در جایگاه دوم و لیورپول هم با ۳۱ امتیاز در تعقیب این دو تیم به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کریس رونالدو منچستریونایتد ثمر رسانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است

ستاره جوان توپچی‌ها می‌گوید وضعیت او از نظر جسمانی خیلی بهتر از چند سال قبل است.

طرفداری | بوکایو ساکا، وینگر جوان آرسنال، در مصاحبه‌ای کریستیانو رونالدو را "الگوی کامل" خود معرفی کرده است.

ساکا که در حال حاضر 22 سال سن دارد، در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان نسل خود قرار دارد. او تاکنون بیش از 200 بازی برای آرسنال انجام داده و 50 گل به ثمر رسانده است. ساکا همچنین 32 بار پیراهن تیم ملی انگلیس را بر تن کرده و به ندرت به دلیل مصدومیت بازی‌ها را از دست می‌دهد. میکل آرتتا، سرمربی توپچی‌ها، به ساکا چالش تبدیل شدن به بازیکنی را داده که مانند کریستیانو رونالدو، برنده پنج توپ طلا، بتواند به راحتی 60 تا 70 بازی در یک فصل انجام دهد. ساکا در مصاحبه با روزنامه میرر دراین‌باره گفت:

او [آرتتا] به من گفت که همه بازیکنان برتر این کار را انجام می‌دهند، بنابراین اگر می‌خواهم به آن سطح برسم، باید آماده باشم که این تعداد بازی را انجام دهم و سعی کنم در هر کدام از این بازی‌ها به تیمم کمک کنم تا پیروز شود.

ساکا در مورد کریستیانو رونالدو که در 39 سالگی هنوز در تیم النصر عربستان بازی می‌کند، افزود:

او نمونه کاملی از این موضوع بود. کریستیانو به ناگهان و پس از مدتی به یک گلزن قهار تبدیل شد و فکر می‌کنم او الهام‌بخش و الگوی من و بسیاری از بازیکنان است تا سعی کنند در مسیر او قدم بردارند. اما در عین حال، من فقط می‌خواهم خودم باشم و کاری را انجام دهم که برای بازی و پیروزی آرسنال لازم است.

ساکا سابقه مصدومیت‌های جزئی دارد که گاهی اوقات منجر به تعویض او می‌شود، اما این موضوع به دلیل فریب دادن مدافعان حریف برای تکل زدن است و او احساس می‌کند که در مقایسه با زمانی که برای اولین بار در شمال لندن بازی می‌کرد، از نظر جنگندگی قوی‌تر شده است. این وینگر تکنیکی اضافه کرد:

احساس می‌کنم از نظر جسمی خیلی قوی‌تر از چهار یا پنج سال پیش هستم. برای هر تکل، من تجربه بیشتری در این زمینه دارم که چه زمانی باید از روی یک تکل بپرم تا مانع از یک تکل سنگین شوم. بنابراین من علاوه بر قوی‌تر شدن از نظر جسمی، از نظر ذهنی نیز باهوش‌تر شده‌ام.

آرسنال و انگلیس امیدوارند که ساکا در هفته‌های آینده از مشکلات آمادگی جسمانی در امان بماند. توپچی‌ها که در حال رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر هستند، خود را برای بازی دربی با تاتنهام در روز یکشنبه آماده می‌کنند در حالی که سه‌شیرها برای حضور در یورو 2024 آماده می‌شوند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • ثبت ۲ رکورد جدید به نام لیونل مسی در MLS
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • ثبت دو رکورد جدید گلزنی به نام لیونل مسی در MLS
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!