Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:54:44 GMT

بیش از ۹ تن بذر بلوط غیرمجاز در شازند کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۲۸۹

بیش از ۹ تن بذر بلوط غیرمجاز در شازند کشف شد

«محسن محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کامیون که قصد عبور از شازند را داشت، به‌دلیل نداشتن مجوز بارگیری و حمل بذر بلوط توقیف شده است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری بذر بلوط به‌صورت انبوه و خروج آن از عرصه‌های جنگلی، موجب کاهش توان اکولوژیک، کاهش زادآوری، افزایش تخریب اکوسیستم جنگل، فقر ذخایر بذر در خاک، فرسایش ژنتیکی و تقلیل زادآوری جنگل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: بذر بلوط به‌عنوان فرآورده‌های محصولات جنگلی باید به‌صورت طبیعی در این عرصه وجود داشته باشد.

محمدی افزود: بذر بلوط منبع تغذیه بعضی از وحوش است و در صورت حذف میوه این درخت از عرصه جنگلی، حیات حیوانات تغذیه‌کننده نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی یادآورشد: با هماهنگی نیروی انتظامی از ابتدای سال چندین کامیون حامل چوب قاچاق نیز در این منطقه توقیف و با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی شازند ارسال شده‌است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها استان مرکزی شازند منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی شازند منابع طبیعی استان مرکزی شازند منابع طبیعی بذر بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

دریافت 59 MB

نفت واژه‌ای موجز با داستانی پرایجاز، قهرمانانی شاخص و تاریخی بسیار شنیدنی‌ است… 

نفت در قاب خاطرات مردم این سرزمین هم غرورآفرین، هم پرجذبه، هم پررمزوراز، هم نمود نعمت، هم محل آرامش و هم محل پرسش است…

صنعتی که هرگاه توسعه یافته و با دانش روز همگام شده و رشد کرده، موجبات ترقی در مناظر دیگر صنعت و توسعه کشور را فراهم آورده است. 

اکنون نیز این قدیمی‌ترین صنعت ایران‌زمین، بخش مهمی از تاریخ روبه‌رشد صنعت و فناوری را شکل می‌دهد. آنچه در صنعت نفت در حال وقوع است می‌تواند درخشان‌ترین فصل آن باشد و این مهم بسته به توان و خواست همه‌ کسانی است که چراغ‌های روشن این صنعت را فراراه پیشرفت و توسعه‌ پایدار این بوم می‌شناسند.

شرح و بسط توانمندی‌ها، کارایی‌ها و کارگشایی‌های این منبع عظیم و تأثیرگذار انرژی در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست و در توصیف اهمیت برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز همین نکته بس که ممالک صاحب منابع طبیعی در جهان، همواره در تمام عرصه‌های مهم بین‌المللی تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده‌اند. 

تلاش و مطالعه، پژوهش و علم‌آفرینی و فعالیت مجدانه در این عرصه، بی‌تردید راه‌حلی دقیق و مستند برای رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای و ملی‌مان خواهد بود. 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد