Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@17:26:19 GMT

دستورکار مخفی در مذاکرات احیای برجام

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۵۰۲

دستورکار مخفی در مذاکرات احیای برجام

گروه سیاسی ایسکانیوز - از هشتم آذرماه ۱۴۰۰ دور هفتم مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین و با هدف احیای برجام، صورت پذیرفته است. تاکید تیم ایرانی بر اولویت و ضرورت لغو تحریم‌ها است و طرف‌های مقابل نیز بازگشت ایران به محدوده تعهدات برجامی را مطالبه می‌کنند.

بدیهی است که هرگونه مذاکره‌ای که بدون پشتوانه انجام بگیرد، اقبال اندکی برای موفقیت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره پس از خروج ترامپ و آمریکا از برجام و علی‌رغم تحریکات مختلف برای بیرون راندن ج.ا.ا از توافق مزبور، اقدامات فراوانی از سوی محور غربی-عبری-عربی طراحی و اعمال شد. اما با درایت دلسوزان نظام، این توطئه‌ها خنثی گردید. البته تحمل کمپین فشار حداکثری نیز برای ملت ایران بدون هزینه نبود لیکن این هزینه پرداخت شد تا سرانجام منافع معلق شده ایرانیان از برجام، به مرحله تحقق وارد شود.

اکنون مشخص است که در برابر محور غربی-عبری-عربی؛ معادله قوام‌بخش دیپلماسی-میدان کار می‌کند. بعبارت دیگر این دو پشتوانه یکدیگرند. این معادله برای دشمنان آمریکایی و صهیونیستی نیز جا افتاده، لذا در تلاشند این نقطه قوت را به ضد خودش تبدیل کرده و با بدلکاری؛ "برجامِ لازم" را بعنوان مقدمه "برجام‌های کافی" گروگان بگیرند!

 به نظر می‌رسد رله کردن سیگنال‌های برجام‌های مکمل؛ به عوامل یک ستاد داخلی با محوریت جریان نفوذ سپرده شده باشد. در این راستا، لازم دیده شده تا فشار روانی و میدانی بی‌سابقه‌ای بر تیم مذاکره‌کننده و دولت سیزدهم وارد شود و با کلیدواژه‌هایی مانند: دور و تسلسل مذاکراتی، بن‌بست، انعطاف‌ناپذیری، دستاورد صفر و ... ابتدا رکن دیپلماسی را تضعیف نموده و سپس با تحرکات ضدامنیتی، "میدان" نیز به چالش کشیده شود.

 ابتکارات دستگاه‌های مربوطه برای مهار طراحی‌های جریان نفوذ؛ نقطه قوت و نکته مثبتی است که می‌تواند به یاری دیپلماسی-میدان آمده و ورق را در لحظه‌های سرنوشت‌ساز به نفع ملت ایران برگرداند. ایمان، توکل، تدبیر  و تخصص مبتنی بر اشراف دقیق و تحلیل صحیح؛ سلاح سربازان گمنام امام زمان (عج) در این نبرد خاموش و هوشمندانه است. سلاحی که در طول چهار دهه هر کجا به کار گرفته شده؛ فتح، پیروزی و عزت را برای مردم ایران در جدال با استکبار و عوامل آن به ارمغان آورده است.

هدیه به محضر مبارک سید سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین صلوات الله علیه و آله، شهدای مظلوم و تاریخ‌ساز دشت کربلا و رهروان شیدای ایشان از جمله سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صلوات.

*کارشناس حوزه سیاسی، امنیتی و بین‌الملل

کد خبر: 1120617 برچسب‌ها برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته در سالروز این اتفاق تاریخی، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جوانان، بدانید ۱۰ اردیبهشت افتخار ایرانیان است. در سال ۱۶۲۲ میلادی دلاورمردان ایرانی دست بیگانه را از این سرزمین کوتاه کردند و ما هم امروز اینجا را حتی در اسم با کسی قسمت نخواهیم کرد. اینجا مرقد بزرگان ماست ما اینجا هستیم و می‌میریم و پایبند این سرزمین می‌مانیم.

سردار تنگسیری درباره اهمیت ویژه این منطقه گفت: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است، اما اهمیت خلیج فارس را فقط به سهم آن در صادرات نفت و گاز ندانید. اهمیت این منطقه بسیار بیشتر از این‌هاست که موجب شد پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال اینجا بمانند. 

وی افزود: عمیق‌ترین مسیر دریانوردی خلیج فارس در آب‌های ایران است. آبراه بین‌المللی از میان جزایر ما عبور می‌کند و ما افتخار تأمین امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی در 
خلیج فارس را داریم.

امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع هم در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

وزیرامور خارجه هم روز گذشته در همایش خلیج فارس در پیامی گفت: نام خلیج فارس با ایران و ایرانی عجین شده، اما خانه‌ای برای همه ملت‌های پیرامون آن است. دولت ما در راستای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت، در عمل نشان داده به دنبال تبدیل خلیج فارس به گرانیگاه صلح و ثبات در منطقه است. 

امیرعبداللهیان افزود: اینک ایران اسلامی به عنوان یک کنشگر بزرگ و توانمند با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم خود و ایمان به توانمندی‌های نهفته در خلیج فارس و داشته‌های کشورهای این حوزه برای کمک به پیشرفت و تعالی ملل مسلمان منطقه اطمینان کامل دارد. ما برآنیم تا در مشورت با همسایگان الگویی بومی برای ثبات و امنیت منطقه استراتژیک غرب آسیا پیشنهاد کنیم.

خبرنگار: فاطمه کامیاب

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق