Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:36:08 GMT

«امیکرون» سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۷۴۱

«امیکرون» سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

در پی گسترش واکسیناسیون و کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور از ابتدای آذرماه شاهد بازگشایی‌ها و کاهش محدودیت‌های مختلف از جمله ممنوعیت و محدودیت‌های سفر بودیم به گونه‌ای که مردم با ارائه کارت واکسن میتوانند بسیاری از فعالیت‌هایی که پیش از این ممنوع بود را انجام دهند، اما سوال اینجاست که آیا شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون که موجب افزایش نگرانی‌ها در جهان شده، سفرهای داخلی و خارجی را محدود خواهد کرد؟

به گزارش ایسنا، با وجود توسعه و گسترش واکسیناسیون کرونا در جهان، شیوع ویروس جهش یافته کرونا که سازمان جهانی بهداشت آن را «امیکرون» نامگذاری کرده و در طبقه‌بندی خطرناک قرار داده است، باعث احیای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در بسیاری از کشورها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که اسپانیا و اتریش اولین موارد ابتلا به این سویه را طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده اند و آلمان نیز اولین مورد ابتلا به سویه «امیکرون» را در بیماری که به خارج از کشور سفر نداشته، تایید کرده است. استرالیا، اتریش، بلژیک، بوتسوانا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، رژیم صهیونیستی، ایتالیا، هلند، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد و انگلیس، کشورها و مناطقی هستند که تاکنون مواردی از ابتلا به سویه امیکرون را تایید کرده اند.

حالا خبر از شناسایی این ویروس در امارات در همسایگی ایران منتشر شده است. این مسئله سبب شده تا کارشناسان حوزه بهداشت و درمان نگران ورود این ویروس به کشور و حتی بازگشایی‌ها و برداشته شدن ممنوعیت و محدودیت‌های مختلف باشند.

دکتر مسعود یونسیان -دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹- با بیان اینکه عدم شناسایی اُمیکرون، به این معنا نیست که این سویه هنوز وارد کشور نشده، به ایسنا گفت: حتی بدون وجود خطر کرونای اُمیکرون هم نیاز به بازنگری در وضعیت بازگشایی‌ها وجود دارد؛ زیرا هیچکس بازگشایی‌های همزمان را توصیه نمی‌کند.

وی افزود: باید توجه کرد که سویه اُمیکرون، برخلاف سایر سویه‌ها که ابتدا عوارض و تغییراتی را در بیماری‌زایی و سرعت انتقال می‌دیدیم و بعد این عوارض به آن سویه منتسب می‌شد، اما اکنون سویه‌ای پیدا شده که در آن تعداد بالایی جهش ایجاد شده است. این سویه قبل از اینکه بتواند تغییراتی در بیماری‌زایی یا سرایت آن، علائم یا حساسیتش نسبت به واکسن‌ها خودش را نشان دهد، شناسایی شده و بنابر احتیاط، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که آن را به عنوان یک سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی کنیم. بنابراین هنوز درباره آن دانش کافی نداریم، اما چون جهش در ویروس زیاد بوده است، اعلام شده که باید احتیاط کنیم.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹ ادامه داد: در شرایطی که همزمان با بازگشایی مدارس، بازگشایی دانشگاه‌ها، مراسم‌های فرهنگی و ورزشی و... هم بازگشایی شده‌اند، بدتر است و ورود یک ویروس جدید به چرخه گردش ویروس کرونا در دنیا هم مساله را حادتر می‌کند و حتما باید در بازگشایی‌ها بازنگری شود. البته منظور از بازنگری الزاما تعطیل کردن نیست، بلکه ارزیابی شرایط موجود و تصمیم مجدد برای تغییرات احتمالی یا ادامه یا قطع آن است.

البته رضا نفیسی -رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- پیش از این نیز به ایسنا گفته بود که بر اساس شرایط کنونی ایران و جهان از نظر شیوع ویروس کرونا، پروتکل‌های جدیدی برای مقابله با ورود سویه جدید کرونا به نام «امیکرون» ابلاغ شده است و کشورهای مختلف بر این اساس به کشورهای کم‌خطر، پرخطر و ویژه تقسیم بندی شده است و برای کشورهایی که ویروس امیکرون در آن‌ها شیوع پیدا کرده، محدودیت‌های خاصی وضع شده است.

وی افزود: با پروتکل‌های جدید اگر مسافری از کشورهای مورد نظر (کشورهایی که سویه جدید کرونا در آن‌ها شایع شده است) که از سوی وزارت بهداشت اعلام و به روز می‌شود، قصد ورود به کشور را داشته باشد، مشمول محدودیت‌های جدیدی خواهد شد.

حالا با توجه به افزایش نگرانی‌ها از سویه جدید ویروس کرونا باید دید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر داخلی و خارجی کمتر و کمتر خواهد شد یا امیکرون آن‌ها را مانند ماه‌های گذشته برمی‌گرداند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونای ا میکرون کروناویروس محدودیت های کرونایی سفر بازگشایی ها ویروس کرونا محدودیت ها سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.


محدودیت‌های ترافیکی اعلام شده:

۱. موتورسیکلت:
تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.
* تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری:
الف) محور کندوان:
- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.
۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.
۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)
۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.
۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

۳. نقلیه سنگین (به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی):
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.
۲- محور هراز:
الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.
ب) تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۰۷ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا