Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@10:30:05 GMT

مصاحبه اختصاصی تسنیم با «قرداحی» پس از استعفا

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۰۷۶۸

مصاحبه اختصاصی تسنیم با «قرداحی» پس از استعفا

وزیر اطلاع رسانی لبنان ساعاتی پس از استعفا در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم،به تشریح دلایل استعفای خود پرداخت. - اخبار بین الملل -

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان امروز جمعه ساعاتی پس از  استعفای خود با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بیروت مصاحبه کرد.

قرداحی خاطر نشان کرد که از گام خود برای استعفا خرسند است، چرا که بار وزارت اطلاع رسانی بر روی دوش وی سنگینی می‌کرد،اما اکنون از زیر بار این فشارها آزاد شده است؛ چه فشارهای روانی یا حتی فشار کسانی که خواستار استعفای وی شده بودند و نیز فشارهای کسانی که از وی می‌خواستند استعفا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرداحی فاش کرد که این تصمیم را پس از بررسی عمیق و رایزنی با تمام  همپیمانان و دوستانش اتخاذ کرده است. وی در این باره گفت به این نتیجه رسیدم که زمان برای انجام استعفا با توجه به نزدیک شدن سفر آتی رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی مناسب است.

وی افزود ماکرون رئیس جمهور فرانسه به رهبران لبنان پیشنهاد میانجیگری با مقامات سعودی برای ازسرگیری روابط ریاض با لبنان را مطرح کرده است.

قرداحی در پایان به خبرنگار تسنیم در بیروت گفت ابتکار رئیس جمهور فرانسه، ابتکار خوبی است و وظیفه ما هم کمک و حمایت از تلاش‌های وی است، به همین سبب تصمیم گرفتم پیش از استعفای وی استعفا دهم و این ابتکار مثبت یعنی استعفا را امروز انجام دهم به  امید اینکه اولا خیر و منفعت برای لبنان و ثانیا برای روابط لبنان و عربستان سعودی و عربی حاشیه خلیج(فارس) به همراه داشته باشد.

خاطر نشان می‌شود «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان امروز جمعه دوازدهم آذر پس از نزدیک به سه ماه فشار عربستان سعودی و محور عربی هم‌سو با این کشور علیه وی، از سمت خود استعفا کرد.

قرداحی سه ماه قبل از آنکه به عنوان وزیر کابینه دولت نجیب میقاتی انتخاب شود، از جنگ عربستان در یمن انتقاد کرده بود و آن را بیهوده دانسته و گفته بود که انصارالله یمن همانند حزب الله، از کیان و کشورشان دفاع می‌کنند که این  اظهارات منطقی وی خشم گسترده ریاض و فشارهای گسترده آن بر مقامات لبنانی و قطع روابط دوجانبه را به دنبال داشت.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش اختصاصی از اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح

همزمان با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دولت مصر عملیات احداث دومین آردوگاه آوارگان فلسطینی در منطقه رفح را با سرعت به پیش می برد. این اردوگاه شامل ۴۰۰ چادر با ظرفیت پذیرش بیش از ۴ هزار نفر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، همزمان با تداوم مذاکرات میان مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی به منظور برقراری آتش بس در غزه، مصر در تلاش برای احداث دومین اردوگاه خود برای فلسطینیان در داخل غزه است.

 

.

 

دومین اردوگاه مصر شامل 400 چادر با ظرفیت پذیرش 4 هزار نفر و مجهز به برق و فاضلاب است. اردوگاه نخست مصر در شهر رفح پذیرای بیش از 3500 آواره فلسطینی است.

مجاهد السید؛ عضو کمیته ارسال کمک های مصر به غزه در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قاهره گفت: غزه در قلب‌های مصریان جای دارد. به اشغالگران اسرائیلی اجازه محو مسئله فلسطین را نمی‌دهیم.

یک آواره فلسطینی در گفتگو با خبرنگار تسنیم با تشریح شرایط دشوار زندگی خود از زمان آغاز جنگ در غزه گفت: در خیابان بودیم و باران بر سر ما می بارید، بچه های یتیمی با من بودند که نه پدر داشتند و نه مادر؛ به خدا که این سخت ترین و شدیدترین جنگ است.

رفح و دو میلیون آواره؛ صهیونیست‌ها و پاکسازی نژادی فلسطینیان در پشت دیوارهای مصر/گزارش اختصاصیزندگی روی آوارهای غزه؛ روایت پیرمردی که ریشه‌های فلسطین را سبز نگه‌ می‌دارد/گزارش اختصاصی

 

یک آواره دیگر فلسطینی نیز پس از ترک اردوگاه سازمان آنروا در غزه و حرکت به سوی رفح گفت: تعداد افراد آواره در اردوگاه آنروا از مساحت کلاسی که در مدرسه به ما داده بودند، بیشتر بود؛ برای همین مجبور شدم به چادر پناه بیارم.

همزمان با تشدید نگرانی های منطقه ای و بین المللی نسبت به احتمال لشکرکشی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه رفح، مقامات ارشد مصری در هفته های اخیر ضمن مخالفت با این طرح کابینه نتانیاهو، خواستار رفع کارشکنی های رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی به نوار غزه هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرش برهانی از هدایت شهرداری آستارا استعفا کرد
  • وزیر دادگستری یک کشور اروپایی مجبور به استعفا شد/ دلیل؟ اجاره آپارتمان پسرخوانده‌اش را از بیت المال داده بود! + عکس
  • گزارش اختصاصی از اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح
  • استفاده از علف‌کش جدید در طرح نوآوری جهش تولید
  • تشدید بحران در رژیم صهیونیستی/ عضو کابینه امنیتی تهدید به استعفا کرد
  • عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تهدید به استعفا کرد
  • تشدید اختلافات میان مقامات صهیونیست؛ از تهدید به استعفا تا تشکیل جلسه بدون نتانیاهو
  • عیدی وزیر به دستیاران و کارورزان پزشکی
  • معاون سیاسی فرمانداری بشاگرد استعفا کرد
  • مصاحبه با یک مربی مهدکودک در غزه + فیلم