Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا؛ یکی از  گناهانی که با روح تقوا و ایمان ناسازگار گناه کبیره سرقت است این گناه هم خیانت و ظلم و یک گناه حق الناسی است سارق هیچ حرمت و کرامت ای ندارد و مجرم است و امنیت اجتماعی را سلب می کند در جهنم هم معذب است و مورد لعن و نفرین خداست عذرخواهی او در قیامت پذیرفته نمی شود حقیقتاً آنچه به سیم های برق و کابل های آن و نمی کند خائن است کسی که از تاسیسات عمومی و امکانات بیت المال سرقت می کند خائن است است و باید مجازات شود کاری کنند در صیانت از اموال خودشان و بیت المال کمک کنند دهیاران و بسیج منطق را برای سارقین نا امن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: اخیرا در سطح استان شاهد رسم های جاهلی هستیم که هم آبروی مردم متدین استان و هم ایلات را می برد وهم چهره و فرهنگ استان و ایلات را زشت می کند و یک سنت بدعت گونه و غلطی و رسم جاهلی تیراندازی و خوانندگی و اسب دوانی و ساز و نقاره که یادآور فرهنگ منحط پهلوی هاست در بعضی از مناطق استان در مراسمات تشییع جنازه ها مشاهده می شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: این کارها اولا توهین و بی احترامی به اموات مسلمان است و بی ارزش و بی قدر و منزلت کردن اموات است و ملائکه و ملکوتیان از این رفتارهای جاهلانه معذبند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: یک راه و رسم سراسر سیئه و گناه آلود و از روی غفلت و عدم معرفت به آموزه های دینی و سفر آخرت و قیامت است و این برنامه ها هم اسراف است هم ایجاد مزاحمت است هم خلاف سنت پیامبر است و هم باعث گرفتاری و رفع عذاب و رنج برای اموات و هم ترویج گناه و اسراف و ترویج اشرافیت و انحراف و تحریف فرهنگ اسلامی می باشد.

صلواتی گفت: براساس آیه قرآن در سوره یاسین إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَىٰ وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ
همانا ما مردگان را زنده مى‌کنیم و آن چه را از پیش فرستاده‌اند و آثارشان را مى‌نویسیم و پرونده میت بعد از مرگ او باز است تمام اعمال و رفتار و عملکرد وارثان و بستگان در نامه عمل میت ثبت می شود نه فقط اعمال، بلکه همه آثار آن نیز ثبت مى‌شود و در حساب قیامت لحاظ مى‌گردد .

خطیب جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: ای  کاش به جای به نمایش گذاشتن این فرهنگ سراسر سیئه و گناه آلود و فخر فروشی تیراندازی و خوانندگی و آوازه خوانی و اسب دوانی و احیای فرهنگ جاهلی و این اعمال شیطان پسند باتلاوت قرآن و با روضه حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و ذکر شهادتین و با استغاثه به ذریه حضرت زهرا سلام الله علیها و با صدقه و کمک به فقرا و ایتام و نیازمندان امواتمان را بدرقه منزل قبر و قیامت کنیم و به آنان رحم کنیم و سختیهای و گرفتاریهای و فشارهای قبر را بر آنان آسان کنیم.اموات به دعا و قرآن و عبادات فوت شده نیاز دارند.

وی ادامه داد: همه بانیان این سنت سیئه را دعوت می کنم به این کلام رسول الله مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا وَمَنْ سَنَّ سنَّةً سَیِّئَةً کانَ عَلَیْهِ وِزْرَها وَ وِزْرَ مَنْ عَمِلَ بِها؛[1] کسی که سنت و روش نیکویی را بنیاد نهد، پاداش و ثواب آن سنت و کسی که به آن عمل می‌کند برای اوست، و کسی که سنت و روش بدی را بنیاد می‌نهد کیفر آن روش ناپسند و کیفر کسانی که به آن عمل می‌کنند برای او خواهد بود و بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین به این آداب و رسوم جاهلی پایان دهند .

صلواتی تاکید کرد: باید با افرادی که بانی این فرهنگ غلط هستند و باافراد هنجار شکن و قانون گریز و آنانکه آنرا ترویج می کنند باید برخورد شود و همین جا از مدعی العموم محترم درخواست می کنم محکم و قاطع با مسببان این آداب و رسوم جاهلی برخورد کنند و به علما و روحانیت استان و حوزه های علمیه و هیئات مذهبی و اساتید دانشگاه و صدا و سیما و فرهنگیان و نخبگان و اهل علم برای فرهنگ نامیمون وارد میدان شوند و ذهن ها و عقل ها و دلها را بیدار کنند و انتظار این است سپاه غیور و شریف برای مجوز اسلحه و فشنگ این افراد چاره اندیشی کند.

وی با بیان اینکه از جهتی چون اینکار باعث سلب امنیت عمومی و آرامش و ایجاد مزاحمت برای مردم است نیروی انتظامی باید بساط این جلسات را جمع کند ادامه داد: آنچه این روزها در فضای کلی کشور و استان و شهرستان و بخش  چاروسا و می بینیم بی انگیزگی مدیران زیاد شدن مشکلات و مسائل مردم و بی تفاوتی به وضع مردم است باید هرچه سریعتر یک جان تازه یک انرژی تازه ای و یک مدیریت با انگیزه‌ای بر نهاد ها و ادارات و سازمان حاکم شود.

وی خطاب به استاندار استان گفت: جناب آقای استاندار با مدیران دولت قبل اهداف دولت جدید محقق نمی شود و این مدیران بلاتکلیف می باشند مردم انتظار تغییر دارند ادامه این روند باعث دلسردی و ناامیدی مردم می‌شود و لذا نیاز فوری و ضروری واگذاری مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها به جوانان مومن انقلابی و حزب اللهی است. 

صلواتی به روز دانشجو اشاره و گفت: دانشجو باید مطالبه گر آرمانخواه و ارزشی  و ولایت محور باشد و انتظار نائب امام زمان عج از دانشجویان جدی گرفتن ارتباط باخدا و مناجات و نماز و مساله علم و عدالتخواهی و آزاد اندیشی و آزادیخواه و ضد استکبار و ضد فساد و ضد اشرافی گری و ضدگرایش های انحرافی و اهل دفاع صریح و بدون تقیه از نظام جمهوری اسلامی باشدو روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز منطقه چاروسا تبریک عرض می کنم. 

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: نماز جمعه این هفته بخش چاروسا به یاد شهید والامقام خداکرم درخش برگزار می شود شهیدی که راهپیمایی های قبل از انقلاب شرکت می کرد و مدافع انقلاب و آرمانهای امام راحل بود در کلاس درس و دانشگاه‌به خوش اخلاقی و اخلاق حسنه معروف بود.

وی افزود: حال که مسئولین راه حل مشکلات نانوایی ها و جلوگیری از قاچاق آرد و نان به شهرها و استان های همجوار و سایر ادله نان را اجرا نکردند ای کاش قبل از تصمیم گیری گرانی نان از مردم نظرخواهی می کردید به مردم اطلاع  میدادید اما واقعیت این است که راه جلوگیری از قاچاق آرد و نان و حل مشکل نانوایی ها گرانی نان نبود دود گرانی نان فقط به چشم اقشار ضعیف و فقیر می رود و در کنار این گرانی باید برای اقشار ضعیف هم چاره اندیشی میکردید حال که نان را اجرا نکردید امیدوارم نان با کیفیت تحویل مردم دهید.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: اگر نانوایی ها کار نمی کنند و یا تهدید به اعتصاب می کنند این یعنی معرکه‌گیری برای گروگانگیری حق مردم در حالیکه راه درست ایجاد رقابت و ارائه تسهیلات برای ایجاد نانوایی در مناطق مختلف تا از انحصار یک عده خارج شود اگر روح دینداری و تقوا و تعهد و ایمان و اخلاق حاکم باشند این مصائب به وجود نمی‌آید و مردم هم باید توجه کنند یکی از گناهان بزرگ اسراف نان است خدا هم برای نان زحمت می کشد اینکه نان را به حیوانات بدهیم ناسپاسی و عدم استفاده صحیح از این نعمت است باید بر نانوایی ها نظارت مستمر باشد آنهایی که تخلف می‌کنند باید برخورد شود.

وی گفت: مردم هم باید به سمت کشاورزی و کشت گندم اقدام کنند یکی از مقدس ترین کارها همین کشاورزی است با عنایت و توکل به خدای متعال و توجه اولیاء الهی رحمت الهی نازل می شود اما مسئولان هم باید از کشاورزان حمایت کنند و هزینه های کشاورزی با درآمد و برداشت محصول هیچ سنخیتی با هم ندارند باید کشاورز را تشویق کرد و از او حمایت کرد.

صلواتی عنوان کرد: در حالی که با درایت شورای حل اختلاف استان و استاندار محترم تکلیف شهرداری قلعه رئیسی مشخص شد ابتدا از زحمات و تلاشها و خدمات شورای قبل و شهردار موفق سابق تقدیر و تشکر می‌کنم ایشان جوان بود در ایالت چند خانی شهرداری کار کردن سخت طاقت فرسا همراه با درد و نامهربانی ها بود اما به گواه مدیران استانی و شهرستانی و مردم شهر از شهرداران موفق بود و برای برادر عزیزی که به این مسئولیت منصوب شدند آرزوی توفیق و موفقیت دارم شهر نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است خدمت به مردم این شهر یک فرصت است شهرداری این شهر نیاز به جراحی دارد.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: اگر این عمل که همراه با درد و زحمت و صبوری است انجام نگیرد تغییری حاصل نمی شود باید به سهم خواهی ها و انتقام جویی ها و دودستگی ها پایان داد و شهردار جدید نقاط قوت و ضعف شهرداران قبل را احصاءکند به ظرفیت ها در این شهر توجه شود این شهرداری دارای امکانات و دستگاه ها و ماشین آلات سنگین و کارخانه سنگ شکن می باشد اگر یک مدیریت قوی و همراهی همه ارکان مدیریت شهری حاکم بود می توانست مصالح مثل شن و ماسه مورد نیاز جاده پاتاوه دهدشت را تامین کند و با این درآمد زایی شهر آباد میشد این کارخانه سنگ شکن امروز تعطیل است و باید فعال شود.

صلواتی بیان کرد: با این دستگاه ها و ماشین آلاتی که شهرداری دارند و حال که گاز در منطقه وجود دارد با ایجاد استخر شنا و پمپ گاز در این منطقه هم اشتغال زایی هم درآمدزایی بکنید.

وی با بیان اینکه باید طرح های نیمه تمام و ناقص در اولویت باشد و مردم هم باید همکاری کنند خاطرنشان کرد: شهر ما خانه ماست شهر را شهروندان می سازند و باد می کنند همه باید کمک کنند تا شهر آباد شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی امام جمعه قرآن فرهنگ امام جمعه قلعه رئیسی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟

شهردار اصفهان در برنامه بی‌واسطه با مردم و دیدار چهره به چهره با شهروندان، تحت عنوان «مردم سلام» با شهروندان منطقه ۱۲ این کلان‌شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهمین برنامه «مردم سلام» به‌منظور دیدار با شهروندان منطقه ۱۲ شهرداری، چهارم اردیبهشت سال جاری پس از نماز مغرب و عشا در مسجد قبا واقع در ملک‌شهر، خیابان ۱۷ شهریور برگزار شد.

جهانگیری نخستین فردی بود که پشت تریبون رفت و مشکلات محله خود را اینگونه مطرح کرد

-خواستار تعیین تکلیف ۵_۶ پلاک بلاتکلیف در خیابان ناصر خسرو و صدور مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز هستیم.

احمدیان از معتمدان محله ملک‌شهر مشکلات این منطقه را اینگونه بیان کرد:

- تعیین تکلیف زمین‌های بنیاد مستضعفان حدفاصل میدان شهید علیخانی تا خیابان مفتح ضروری است، زیرا با وزش باد، برای خانه‌ها تولید گرد و خاک می‌کند.

خلیلی از اهالی محله عاشق‌آباد در بیان بخشی از مشکلات این محله گفت:

-مسدود شدن مسیر رفت و آمد مردم این محله به خیابان امام خمینی (ره) موجب ایجاد ترافیک و افزایش طول مسیر شهروندان در منطقه شده است و باید برای خروجی محله عاشق آباد قبل از احداث متروی اصفهان-شاهین شهر فکری شود، زیرا در غیر این صورت پس از آن مشکلات بسیاری به‌وجود می‌آورد.

- به‌تازگی از کشاورزان منطقه برای فنس‌کشی زمین‌هایشان به ازای هر متر مربع مبلغ ۱۰۰ هزار تومان وجه دریافت می‌شود که این مبالغ در حد توان کشاورزان نیست.

-با توجه به نقش محله عاشق آباد در عصر صفویه، لازم است برای انتشار کتاب «عاشق‌آباد در عصر صفویه» حمایت لازم صورت گیرد.

امیرخانیان از شهرک کوثر نیز به گره‌های ترافیکی در منطقه ۱۲ اشاره کرد و از مشکلات محله خود چنین گفت:

-بازشدن انتهای محله عاشق‌آباد به سمت آزادگان از جمله راهکارها برای رفع مشکل ترافیکی در این محله است.

داوری از ایثارگران و فرهنگیان منطقه ۱۲ از مطالبات اهالی محله چنین گفت:

-حمایت شهرداری از مسابقات و برنامه‌های فرهنگی در سطح مدارس، افزایش ناوگان شهری با توجه به مهاجرپذیر بودن این منطقه و چاره‌اندیشی برای فاضلاب از جمله برنامه‌های ضروری در این منطقه است.

بختیاری یکی از نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) درخواست‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

ضمن قدردانی برایحمایت‌های صورت گرفته از برنامه‌های فرهنگی و مردمی، لازم است جلسات با معتمدان محلی ادامه پیدا کند.

شیرانی عضو هیئت امنای شهرک امیر کبیر خواستار موقوفه‌ای برای مسجد شهرک امیر کبیر شد.

یکی از اعضای بازارچه زنان بی‌سرپرست با اشاره به کمک‌های روحانیت منطقه در دایر شدن بازارچه برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و بیماران اوتیسم درخواست‌های خود را اینگونه مطرح کرد:

- این بازارچه‌ها موقتی است، بنابراین ضرورت دارد زمینی برای برقراری نمایشگاه دائمی فروش محصولات آن‌ها و تمهیداتی برای افزایش همکاری اصناف با غرفه‌داران این بازارچه‌ها در نظر گرفته شود.

حسن‌پور از اهالی خیابان رباط سوم خواستار اصلاح روکش آسفالت کوچه‌های ۵۲ و ۵۳ شد.

همچنین تعدادی از حاضران از محله امیرالمومنین (ع) با اشاره به مشکلات عبور و مرور در این منطقه، تاکید داشتند که از ۲۵ سال پیش تاکنون قرار است خیابان ناصر خسرو تعریض شود، اما همچنان اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است؛ اگر اتفاقی برای منازل پیش آید خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس امکان حضور در این کوچه‌ها و خیابان‌ها را ندارند و لازم است تعریض خیابان ناصر خسرو به صورت جدی دنبال شود.

موضوع دیگر مورد تاکید آن‌ها ضرورت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بود.

سلطانی از فعالان فرهنگی منطقه ۱۲ نیز پیشنهاد احداث تقاطع غیر همسطح شرق به غرب در میدان شهید علیخانی را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا، دیدار اهالی منطقه ۱۲ با شهردار اصفهان در مسجد قبای ملک شهر حدود سه ساعت به طول انجامید و پس از مطرح شدن خواسته شهروندان و پاسخ دلگرم‌کننده مدیران شهری، نخستین دور از برنامه «مردم سلام» با حضور پرشور شهروندان و مدیران شهری در این منطقه به پایان رسید.

کد خبر 747355

دیگر خبرها

  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است