Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@07:45:55 GMT

اما و اگر‌های اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک از اول دی‌ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۱۲۹۷

‍‍‍‍‍‍

طبق قانون اجرای نسخه نویسی الکترونیک از اول دی‌ماه الزامی است، ولی گویا اجرای آن باتوجه به آماده نبودن زیرساخت‌ها با مشکلاتی همراه باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر گفت: از سال ۱۳۹۳ زیر‌ساخت‌های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی آماده‌سازی شده و بعد از انجام اقدامات اولیه و حذف بیمه‌های کاغذی از سال ۱۳۹۸ نسخه نویسی الکترونیکی وارد فاز اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان کرد: اکنون با پیشرفت حدود ۸۰ درصدی در نسخ تولید شده مربوط به بیمه سلامت در شرایط نسبتا خوبی قرار داریم و امیدواریم بتوانیم قانون مجلس را در موعد مقرر به سرانجام مطلوبی برسانیم.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: قانون مجلس مقرر کرده است از ابتدای دی‌ماه سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند که غیر از نسخ الکترونیکی مبالغی را به مراکز ارائه دهنده خدمت پرداخت کنند.
 
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی دیگر مهمان برنامه بیان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر آمادگی دریافت نسخ الکترونیکی از بخش خصوصی، دولتی و دانشگاه‌ها دارند و اکنون این موضوع در جریان است و بیش از ۵ هزار نسخه الکترونیکی روزانه در سیستم‌های ما در حال گردش است که توسط بخش خصوصی، داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد و غیر قرارداد نوشته می‌شود.

وی گفت: متأسفانه برخی از مراکز طرف قرارداد از جمله دولتی و دانشگاهی به دلیل وجود کرونا و بی توجهی بخش فنی هنوز زیرساخت‌های خود را برای نسخه الکترونیکی فراهم نکرده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
سیدجلیل میرمحمدی میبدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ارتباط اینترنتی با برنامه گفت: در برنامه توسعه پنجم و ششم و اسناد بالا دستی طی سالیان گذشته مد نظر بوده که سیستم وزارت بهداشت و درمان مکلف شود برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده، پرونده الکترونیکی، راهنما‌های بالینی و موارد دیگر همه امکانات خود را به‌کار گیرد.

وی ادامه داد: در قانون به صراحت اعلام شده که اولویت اول پرونده الکترنیکی نیست بلکه اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی، که صرفه‌جویی بسیار بزرگی است، جلوگیری از تکرار خدمات آزمایشگاهی، رادیولوژی و رصد نسخی که مرتب نوشته می‌شود از محاسن اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام‌پزشکی دیگر مهمان برنامه در ارتباط اینترنتی گفت: نسخه نویسی الکترونیک یک نیاز روز بوده و در کشور‌های پیشرفته اجرا شده است و در کشور ما این سیستم به پزشکان تحمیل شده است و نسخه الکترونیک در کشور مشابه بسیاری از طرح‌ها به‌صورت "راه بنداز، جابنداز" انجام شده است و بسیاری از پزشکان آمادگی اجرای قانون نسخه نویسی الکترونیکی را ندارند.

وی نبود پهنای باند و سرعت مناسب اینترنت، عدم یکپارچگی نسخه نویسی الکترونیک در سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و وجود کد‌های مختلف دارویی، سبب اتلاف وقت پزشکان دانست و افزود: علی‌رغم قول مساعد بیمه‌ها برای پرداخت‌های به روز و فوری مطالبات در صورت استفاده از نسخه الکترونیک اما پرداخت‌ها به‌طور نامنظم و با تأخیر چند ماهه انجام می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام‌پزشکی به سردرگمی بیماران به دلیل یکپارچه نبودن سیستم نسخه نویسی الکترونیک با بیمه‌های مکمل اشاره کرد و گفت: نبود امکان ثبت نسخ دارو‌های ترکیبی، آموزش اندک و فاقد کیفیت مناسب، عدم دسترسی به پرونده و سوابق بیمار و بسیاری از نقایص دیگر جامعه پزشکی را برای استفاده از نسخ الکترونیک با معضلات متعددی مواجه کرده و می‌توان گفت حقوق جامعه پزشکی در اجرای این طرح عظیم نادیده گرفته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: روی خط خبر ، نسخ الکترونیکی ، بیمه سلامت ، نسخه نویسی الکترونیکی ، سازمان تامین اجتماعی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روی خط خبر نسخ الکترونیکی بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی اجرای نسخه نویسی الکترونیک کد ویدیو دانلود فیلم اصلی نسخه نویسی الکترونیکی نسخه الکترونیک نسخ الکترونیک بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی