Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری اعلام کردند که یک هکر ناشناس با استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس متعلق به شرکت صهیونیستی ان اس اُ «NSO» گوشی آیفون حداقل ۹ کارمند وزارت خارجه آمریکا را هک کرده است.

خبرگزاری رویترز عصر امروز (جمعه) این خبر را به نقل از ۴ منبع آگاه آمریکایی اعلام کرد و افزود: «طبق صحبت‌های ۲ نفر از این منابع، این عملیات که طی چند ماه گذشته روی داده است، تلفن همراه شماری از مسئولان وزارت خارجه و چند مسئول آمریکایی در اوگاندا نیز هک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مقامات سفارت اوگاندا در واشنگتن درمورد این گزارش اظهار نظری نکردند و سخنگوی شرکت اپل نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

شرکت صهیونیستی اِن‌اِس‌اُ «NSO» نیز اعلام کرد: «اگر تحقیقات ما نشان دهد که هک با استفاده از نرم‌افزار ما انجام شده است، قرارداد با مشتری که آن را درخواست کرده بود، لغو و اقدامات قانونی انجام خواهد شد. با مقامات آمریکایی همکاری و تمام اطلاعات را فاش خواهیم کرد.»

این هک نشان دهنده بزرگترین هک شناخته شده از مقامات آمریکایی از طریق جاسوس‌افزار‌های صهیونیستی است. هنوز شخص یا اشخاص مظنون به این حمله هکری شناسایی نشده است.

این در حالی است که ماه گذشته، شرکت اپل شکایتی را علیه گروه NSO تنظیم کرد و از این نرم‌افزار که به مشتریان خود اجازه می‌دهد گوشی‌های آیفون را هک کنند و به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا کنند، شکایت کرد.

اپل در آن زمان، در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر هک کردن گوشی‌های آن توسط طرف‌های ناشناس با جاسوس‌افزار صهیونیستی، گفت که نقص‌های گوشی‌های خود را که باعث می‌شود این جاسوس‌افزار حتی بدون هیچ کلیکی و بدون ردیابی به دستگاه‌ها حمله کند، برطرف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاسوسی سایبری رژیم صهیونیستی حمله سایبری گوشی آیفون وزارت خارجه آمریکا جاسوس افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899868

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود