Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@20:47:23 GMT

گلایه پوتین از اردوغان بابت پهپاد‌های بیرق‌دار

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۱۶۷۹

گلایه پوتین از اردوغان بابت پهپاد‌های بیرق‌دار

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، نارضایتی مسکو از اقدام اوکراین در به کارگیری پهپاد‌های ترکیه را ابراز داشته و از آن انتقاد کرد.

در این تماس تلفنی درباره روابط آذربایجان و ارمنستان گفتگو شد. تحولات در سوریه و لیبی نیز از جمله مباحثی بود که در این تماس تلفنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز چندی پیش در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه درباره نگرانی‌های مسکو در خصوص همکاری ترکیه و اوکراین در زمینه فناوری نظامی که به خصوص در ادامه نظامی‌گیری اوکراین نقش دارد، گفتگو کرد.

ارتش اوکراین اخیرا اعلام کرده که از پهپاد‌های ساخت ترکیه برای نخستین بار در مناطق درگیری در جنوب شرقی اوکراین استفاده کرده است.

وزارت دفاع اوکراین اخیرا اعلام کرده که قصد دارد تعداد دیگری از پهپاد‌های بیرقدار ترکیه را طی سال آینده خریداری کند.

در سال ۲۰۱۹، اوکراین شش پهپاد بیرقدار TB۲ به همراه سه سامانه زمینی کنترل را از ترکیه خریداری کرد.

ارتش اوکراین چند روز پیش اعلام کرد توانسته پرتاب موشک از پهپاد بیرقدار خریداری شده از ترکیه را با موفقیت انجام دهد و تجهیزات توپخانه‌ای دشمن را نابود کند. این آزمایش در منطقه تحت منازعه «دونباس» انجام شده که در آن استقلال‌طلبان تحت حمایت روسیه و نیرو‌های ارتش اوکراین درگیری‌های پراکنده‌ای دارند.

این پهپاد‌ها اولین بار در سال جاری میلادی از سوی ارتش اوکراین در مناطق جنگی شرق این کشور برای عملیات شناسایی به‌کار گرفته شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اردوغان ارتش اوکراین تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم


به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدازظهر امروز، بعد از نماز جمعه به توقف دادوستد‌های تجاری ترکیه و اسرائیل پرداخت.
وزارت بازرگانی ترکیه، امروز، اعلام کرد که تمام دادوستد‌های بازرگانی خود با اسرائیل را تا زمان صدور مجوز ورود بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه متوقف خواهد کرد.
ترکیه همچنین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اسرائیل خواهد پیوست. آفریقای جنوبی پیشتر از رژیم اسرائیل به دلیل کشتار گروهی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.
رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: «اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین قابل قبول نیست.»
 رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «نتانیاهو بی‌رحم است و این را در نوع رفتار با کودکان، زنان و سالخوردگان غزه نشان داد.»
 اضافه در عین حال اشاره کرد: «میزان تجارت ترکیه و اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود که ما فرض کردیم اصلا وجود ندارد و این پنجره را بستیم.»

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک ضد پهپاد در جنگ اوکراین
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است