Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که در رژیم صهیونیستی صورت گرفته نشان می‌دهد، خطر ابتلا به کووید ۱۹ سه ماه پس از دریافت دومین دز از واکسن فایزر بیش از دو برابر می‌شود. 

این مطالعه روی بیش از ۸۰ هزار بزرگسال که به طور کامل با واکسن فایزر/بیوان‌تک واکسینه شده بودند مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد، خطر ابتلا به کرونا بین ۹۰ تا ۱۱۹ روز پس از تکمیل سری واکسن در مقایسه با ۹۰ روز اولیه ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۷ برابر بیشتر بود.

این خطر ۱۸۰ روز یا بیشتر پس از دریافت دز دوم به ۲.۸۲ برابر افزایش یافت.

محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً برای محافظت طولانی‌مدت در برابر کووید، تزریق‌ تقویت‌کننده لازم است؛ مطالعات قبلی نیز نشان داده‌اند، ایمنی در برابر عفونت ناشی از واکسنهای کووید ۱۹ به مرور زمان کاهش می‌یابد.

محققان خدمات بهداشتی در اسرائیل و مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) افرادی را که با واکسن  فایزر/بیوان‌تک واکسینه شده بودند بررسی کردند؛ آنها دریافتند که ۹۰ روز پس از دریافت دز دوم، خطر ابتلا به ویروس بیش از دو برابر می‌شود 

علاوه بر این، درصد مثبت شدن آزمایش‌ها برای کووید ۱۹ از ۲.۴ درصد پس از ۹۰ روز  به ۱۰.۶ درصد و پس از گذشت ۱۵۰ روز  چهار برابر شده است.

این یافته شواهد بیشتری را اضافه می‌کند که نشان می‌دهد، در حالی که واکسن‌های فایزر محافظت قوی در هفته‌های اولیه ایجاد می‌کنند، احتمالاً برای حفظ محافظت طولانی‌مدت از کووید، تزریق‌های تقویت‌کننده لازم است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن محمدرضا ریگی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۸۵- کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به نشان طلای این دسته وزنی دست یافت.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن محمدرضا ریگی