Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:44:22 GMT

گذری بر فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۲۳۱۵

گذری بر فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با ۱۵ اثر در ۶ شهرستان خراسان رضوی به صورت حضوری برگزار شد و سه اثر از بین آنها به جشنواره ملی تئاتر فجر ۱۴۰۰ راه یافت.

خراسان رضوی با فروش ۵۲ هزار و ۳۸۹ جلد کتاب به ارزش ۳۲ میلیارد و ۸۱۱ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۴۰ ریال به عنوان دومین استان پرفروش کشور را در طرح پاییزه فروش کتاب به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اختتامیه یازدهمین دوره از جشنواره بین المللی "سیمرغ" که شامگاه پنجشنبه ۱۱ آذرماه برگزار شد "مهدی رمضانی" شاعر گنابادی توانست در بخش شعر کلاسیک رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

نمایشگاهی تحت عنوان "ساحل نجات" به روایت هنرمندان هنرهای تجسمی از جهادگران عرصه سلامت در محل نگارخانه اشراق مشهد برپا شد.

همچنین برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی با عناوین "اقتباس منجمد یک خیال"، "کارگاه هیولاسازی"، "باغ یک گل"، "زمین گرد نیست، زاویه دارد"، "جلوه نخستین"، "خانه به مثابه پناهگاه" در مشهد و درگز از دیگر رویدادهای نمایشگاهی هفته گذشته بودند.

پویش فرهنگی "نذر کتاب" در مجلس یادبود مرحومه مغفوره "بتول احمدپور نصرآبادی" مادر علی اکبر صالحی تبار (فعال فرهنگی کتاب) برگزار شد و مورد استقبال دوستداران کتاب قرار گرفت به طوری که ۶۱ میلیون ریال جمع آوری و بسته های کتاب جهت مدارس و مناطق محروم خریداری شد که وجوه نذر کتاب مستقیما به حساب کتابفروشان واریز می شود.

نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی هفته گذشته با حضور "سید محمد حسینی" معاون پارلمانی رییس جمهوری در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

شب شعر بسیج با حضور جمعی از مسوولان، هنرمندان، مداحان و شاعران شهرستان و همچنین رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در درگز برگزار شد.

جمعی از هنرمندان به همراه سرگرد "مجتبی بیهقی" از مرز مشترک ایران و افغانستان در تایباد بازدید کردند این بازدید با هدف بیان پایداری امنیت در مرز به زبان گویای هنرمندان انجام گرفت.

"مسعود دهنوی" هنرمند فیلمساز برجسته نیشابوری با ارایه مستند "قطعه ۱۹" تندیس بهترین مستند با موضوع کرونا را از پنجمین جشنواره مستند تلویزیونی دریافت کرد.

مستند "روزهای بی خبری" از نیشابور به نویسندگی و کارگردانی "ابوالفضل تاجیک" و تهیه کنندگی "مهدی مطهر" به بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره جهانی روستایی آپوریا در کره جنوبی راه یافت.

فیلم کوتاه داستانی "اشیا" به نویسندگی و کارگردانی "محمد صادقی" و تهیه کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر مشهد و "مهدی فارغ" در مرحله تدوین قرار گرفته است.

اکران خانوادگی فیلم "منصور" ویژه اصحاب رسانه در محل سینما آفریقا انجام گرفت، فیلم "منصور" به کارگردانی سیاوش سرمدی به شرح زندگی تیمسار "منصور ستاری" فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ساخت اولین جنگنده کاملا ایرانی می پردازد.

برچسب‌ها مشهد منصور افغانستان سینما جشنواره فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران مستند سیدمحمد حسینی کره‌ جنوبی تایباد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سیاوش سرمدی استانداری خراسان رضوی نیشابور درگز فیلم جشنواره تأتر فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد منصور افغانستان مشهد منصور افغانستان سینما جشنواره فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران مستند سیدمحمد حسینی کره جنوبی تایباد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سیاوش سرمدی استانداری خراسان رضوی نیشابور درگز فیلم جشنواره تأتر فجر خراسان رضوی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد

جانشین پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه‌روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت و در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سیدرضا اسدنژاد با بیان اینکه سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت، اظهار کرد: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابان‌ها و معابر مشهد رخ داده است.

وی افزود: مرتکبان ۶۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که ۱۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، روز گذشته ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 751180

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید خراسان رضوی
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران