Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر بیمار آلوده به اچ آی وی (ایدز) در سطح استان اصفهان شناسایی شدند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاور مجهز بیماری‌های رفتاری از وضعیت بیماری خود آگاه شوند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت مراکز مشاوره و خدمات آنها برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اچ آی وی در شهر اصفهان و شهرستان‌ها، اظهار کرد: در اصفهان مرکز نواب صفوی واقع در میدان احمدآباد یک مرکز کامل و مجهز مشاوره بیماری رفتاری است و هر فردی که بخواهد از وضعیت ابتلاء به ایدز خود آگاه شود می‌تواند به این مرکز مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست اچ آی وی رایگان در مراکز مشاوره

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز با همکاران ورزیده‌ای که آنجا مشاوره می‌دهند از خدمات لازم بهره‌مند شوند و تست اچ آی وی (ایدز) برای آنها به صورت رایگان انجام می‌شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان تاکید کرد: در سایر شهرستان‌های استان هم حداقل یک پایگاه مشاوره به این شکل مستقر است و افراد می‌توانند ضمن تماس با شبکه بهداشت و درمان از محل آن در شهر خود اطلاع پیدا کنند.

فدایی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر بیمار آلوده به اچ آی وی (ایدز) در سطح استان اصفهان شناسایی شده که این تعداد احتمال دارد یک چهارم آمار واقعی باشد و سه الی چهار برابر این تعداد هم بیمار ناشناخته اچ آی وی در استان وجود داشته باشد.

رعایت محرمانه بودن اطلاعات افراد در مراکز بهداشتی

وی در مورد رعایت محرمانه بودن اطلاعات افراد در مراکز بهداشتی گفت: افراد دوره دیده و کارآزموده‌ای با سابقه ۲۰ سال خدمت در مراکز درمانی بهداشتی به مراجعه کننده‌ها مشاوره می‌دهند و همه صحبت‌هایی که بین مشاور و مراجعه کننده انجام می‌شود به طور کامل محرمانه باقی می‌ماند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: اطلاعات بیماران مبتلا به اچ آی وی حتی به خانواده‌های آنها هم منعکس نمی‌شود بنابراین هر کدام از شهروندان آقا یا خانم که تمایل دارند در مورد بیماری اچ ای وی (ایدز) خود آگاه شوند می‌توانند با آرامش خیال به این مراکز مراجعه کرده و تست اچ آی وی به صورت رایگان برای آنها انجام می‌شود.

کد خبر 539280

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اچ آی وی ویروس اچ آی وی علائم بیماری پیشگیری از ایدز انتقال ویروس اچ آی وی راه های انتقال ایدز کنترل اچ آی وی تشخیص اچ آی وی بیماری ایدز چیست درمان ايدز تست اچ آی وی مراكز بهداشتي خدمات درماني درمان اچ آی وی تشخيص ايدز مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان آمار بیماران ایدز در ایران شعار روز جهانی ایدز ايدز و کرونا روش های درمان بیماری ایدز انتقال بیماری ایدز علائم ایدز ایدز درمان دارد واکسن ايدز آزمایش ایدز رژیم غذایی ایدز علائم بیماری ایدز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد

اختلال و قطعی در سامانه بیمه سلامت موجب شده تا روند خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل شود و همین موضوع موجب گلایه مندی بیماران شده است. یکی از شهروندان تهرانی که برای انجام سونوگرافی به درمانگاهی در محله تهرانپارس مراجعه کرده است با قطعی سامانه مواجه شد، به گفته ایشان حدود یک هفته این مشکل همچنان ادامه دارد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وقت بخیر، الان یک هفته هست که به درمانگاه در تهرانپارس برای انجام سونوگرافی مراجعه می‌کنیم، اما پذیرش اعلام می‌کند که سایت بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) قطع است. خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: داود موسی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند