Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنوع در فرم، اندازه و رنگ بندی برگ ها به نحوی است که هر رهگذری را افسون خود می کند، موضوعی که سبب شده تا گرگانی ها به دلیل برخوداری از پارک جنگلی النگدره و طنازی برگ درختان انجیلی، برگزاری جشنواره هزار رنگ پاییز را در پیش بگیرند و بخشی از جذابیت های استان را معرفی کنند.

جود هزاران اصله درخت انجیلی در دامنه جنوبی گرگان به ویژه پارک جنگلی النگدره  به عنوان سپری رنگارنگ خالق چشم اندازی بدیع و بی نظیر در فصل پاییز است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درختانی که به سبب ویژگی خاص موفورلوژیکی در برگ به عنوان یکی از زیباترین درختان جنگل های ایران تلقی می شود.

جشنواره عکس پاییزه و جشنواره فیلم یک دقیقه‌ای و در حوزه ورزشی مسابقات مختلف از جمله پیاده روی خانوادگی، دوچرخه کوهستان، دارت، مسابقات بومی و محلی و گرگان‌گردی از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره بود.

**

 افزایش آمار حیات وحش پارک ملی گلستان ، بروز ۱۹ فقره حریق در جنگل ها و وقوع بارش در مناطق ییلاقی استان از دیگر رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

یکی از اخباری که در هفته گذشته موجب خوشحالی و مسرت علاقه مندان به حیات وحش شد، افزایش شمار گونه های علفخوار پار ک ملی گلستان بود.

در پایان سرشماری پاییزه حیات وحش با محوریت گونه‌های علفخوار هشت هزار و ۲۸۳ راس قوچ و میش و آهو در این پارک شناسایی و سرشماری شد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

هفت هزار و ۹۶۲ راس قوچ و میش و ۳۲۱ راس آهو در نتیجه فعالیت ۲ روزه گروه‌های سرشماری در این ذخیره‌گاه طبیعی شمارش شدند که در مقایسه با بیش از پنج هزار راس سرشماری شده حیات وحش پارسال، افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

پارک ملی گلستان ظرفیت بزرگی برای توسعه همه جانبه استان گلستان بویژه در حوزه گردشگری و اقتصادی است که باید از این ثروت خدادادی با رعایت کامل ضوابط زیست محیطی و مشارکت جوامع محلی در راستای توسعه، ایجاد اشتغال و درآمد استفاده کرد.

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است که در سال ۱۳۵۴ به سبب داشتن هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره ۵۰ ذخیرگاه بیوسفری (زیست محیطی) جهان در لیست یونسکو ثبت شد.

 خبر دیگری که در هفته گذشته منتشر شد، تاکید فرمانده سپاه نینوا برای خدمت رسانی مطلوب تر به مناطق حاشیه ای شهر گرگان بود.

سردار علی ملک شاهکویی گفت: مدیریت شهری گرگان علاوه بر تمرکز در اتمام پروژه های نیمه تمام باید در ارایه خدمات عمومی و توسعه زیرساخت های لازم برای بهبود زیست شهری توجه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته باشند.

وی در جمع اعضای شورای شهر گرگان اظهارداشت: گرگان با وجود ظرفیت های مختلف به جایگاه واقعی خود نرسیده است که برای اعتلای این شهر باید همه دست به دست هم دهیم.

**

حضور خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در تور رسانه ای شرکت گاز گلستان بهانه ای شد تا برخی از فعالیت ها و اقدامات این نهاد خدمت رسان بازگو شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت که امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گازرسانی مناطق روستایی بویژه روستاهای کوهستانی، مرزی و دور افتاده، توسعه شبکه شهری و شهرک‌های صنعتی این استان اختصاص یافته است.

علی طالبی اظهار داشت: با این اعتبار قرار است ۲۰ تا ۲۵ هزار مشترک جدید در گلستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند که تاکنون حدود ۱۰ هزار مشترک جذب شدند.

وی با بیان اینکه گلستان ۹۹۹ روستای دارای قابلیت گازرسانی دارد که تاکنون به ۹۰۶ روستا گازرسانی شده است، افزود: از محل اعتبارات اشاره شده امسال گازرسانی به ۲۱ روستا در چهار شهرستان‌ گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر و مراوه‌تپه درحال انجام است ضمن اینکه ۱۸ روستای دیگر استان در مرحله طراحی، مناقصه و انتخاب پیمانکار هستند که تا پایان امسال عملیات گاز رسانی به آنها آغاز خواهد شد.

**

 هفته گذشته همزمان با سراسر کشور ، بیست و سومین مانور سراسری آمادگی در برابر زلزله و ایمنی مدارس در اکثر مدارس گلستان برگزار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با یادآوری بروز حوادث و بلایای متعدد طبیعی مانند سیل و زلزله در این استان گفت که دانش آموزان گلستان با برگزاری دوره‌های آموزشی و مانورهای ارزیابی، برای مقابله با حوادث احتمالی آماده هستند.

رسول حسام اظهار داشت: این آموزش های مستمر محدود به دانش آموزان نبوده و معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان نیز به آمادگی مطلوبی برای مواجهه با حوادثی از جمله زلزله رسیده اند.

وی بیان کرد: سالانه حوادث متعددی از جمله زلزله در گلستان رخ می دهد که برگزاری مانورهای آمادگی و آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن، ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، افزایش مهارت و عکس‌العمل و ایجاد آرامش روانی اثر چشمگیری در کاهش خسارت و تلفات ناشی از این حادثه طبیعی دارد.

**

استاندار گلستان در ستاد استانی کرونا از کم توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی و عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا گلایه کرد و خواستار اجرای طرح های مرتبط با آگاه سازی و اطلاع رسانی برای مردم شد.

علی‌محمد زنگانه اظهارداشت: طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا که از آن به عنوان فاصله گذاری یا قرنطینه هوشمند نیز نام برده می شود از مدتی قبل در دستور کار ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا قرار گرفت و باید در گلستان اجرا شود

**

 در روزهای پایای هفته هواشناسی گلستان با صدور اطلاعیه ای از احتمال وقوع حریق در جنگل های استان خبرداد و در همین راستا مدیر کل منابع طبیعی گلستان از وقوع ۱۹ فقره آتش سوزی در جنگل های استان در روز چهارشنبه خبر داد و گفت بی توجهی گردشگران در خاموش کردن آتش های ایجاد شده برای پخت و پز، علل اصلی وقوع این حوادث بود.

در ادامه و بر اساس پیش بینی هواشناسی  سامانه سرد و بارشی وارد گلستان شد و ارتفاعات ۱۰ شهرستان گلستان را سفید پوش کرد.

**

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت که ۹۷.۲ درصد خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان این استان با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد این اداره کل به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

سیدمحمد حسینی با اشاره به این که گلستان جزو ۶ استان پیشرو در اجرای این طرح است، افزود: با رفع مسائل و مشکلات میان موسسه های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پوشش ۱۰۰ درصدی اجرای این طرح تا اول دی ماه امسال انجام خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری نشست جداگانه با مسوولان بیمارستان پنج آذر گرگان و نظام پزشکی برای پوشش کامل طرح نسخه الکترونیک در روزهای آینده خبر داد و گفت: این اداره کل با ۹۷۲ موسسه دولتی و خصوصی برای پوشش بیمه شدگان قرارداد دارد و بدهی خود را به این موسسه ها تا پایان مهر امسال تسویه کرده است.

**

اخراج بازیکن تیم بسکتبال شهرداری گرگان‌ به دلیل مشکلات اخلاقی یکی دیگر از خبرهای مهم هفته گذشته گلستان بود .

سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان از اخراج‌ یک بازیکن این تیم به دلیل مشکلات اخلاقی این تیم خبر داد اما حاضر به اعلام نام وی نشد.

آرش فولادیان‌ اظهار داشت: در پی انتشار تصویری از صحنه‌های ناهنجار و خارج از شئونات اخلاقی در صفحه شخصی یکی از بازیکنان خارجی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، کمیته انضباطی باشگاه به سرعت وارد عمل شد و تشکیل جلسه داد.

**

کمبود نیروی حفاظت کننده از عرصه های طبیعی کشور، خبری بود که فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گلستان اعلام کرد و گفت که حفاظت از ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی کشور به ۳۰ هزار مامور اجرایی نیاز دارد اما این مناطق در حال حاضر فقط با ۶ هزار نفر نیرو مراقبت می‌شود.

سرهنگ رضا اکبری اظهارداشت: افزایش مشارکت مردمی و تلاش برای ساماندهی جوامع پیرامونی رویشگاه ها و عرصه های منابع طبیعی به عنوان مهمترین راهبرد سازمان جنگل ها و مراتع برای حفاظت از عرصه های طبیعی در دستور کار قرار دارد تا مشکل کمبود نیرو در این بخش جبران شود.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از اواخر سال ۹۸ تا اوایل سال جاری دست کم ۲۰ هزار نفر در این استان به خاطر از دست دادن شغل در شرایط کرونایی، بیمه بیکاری دریافت کردند.

سعید مازندرانی اظهارداشت: سال گذشته در مجموع هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال حق بیمه بیکاری ناشی از کرونا در این استان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین هم اکنون سه هزار و ۹۰۰ نفر از حق بیمه بیکاری استفاده می‌کنند اما کاهش حدود ۱۶ هزار نفری دریافت کنندگان حق بیمه بیکاری به معنای بازگشت همه آنان به کار نیست.

برچسب‌ها استان گلستان سازمان حفاظت محیط زیست جنگل گرگان گاز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان حفاظت محیط زیست جنگل استان گلستان سازمان حفاظت محیط زیست جنگل گرگان گاز سازمان هواشناسی دانش آموزان منابع طبیعی بیمه بیکاری ملی گلستان هفته گذشته پارک ملی حیات وحش جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان

نخستین دوره لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا در شهر دبی با حضور تیم شهرداری گرگان برگزار می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دفتر آسیایی فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام کرد باشگاه شباب الاهلی امارات، میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا از 20 تا 26 خرداد در شهر دبی خواهد بود.

آشنایی با گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

هاگوب خاجیریان مدیر اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا با اعلام این خبر گفت: بسیار هیجان‌زده هستم که شهر دبی میزبان نخستین دوره لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا خواهد بود. از کشور امارات و باشگاه الاهلی برای برگزاری و ترتیب دادن این رویداد تاریخی تشکر می‌کنم.

مدیر اجرایی کنفدراسیون بسکتبال آسیا ادامه داد: این نوع از مسابقات در آسیا، سابقه‌ای طولانی دارد اما ما آن را در سال جاری با برندی جدید برگزار خواهیم کرد.

لیگ قهرمانان آسیا با حضور قهرمانان هشت کشور قاره کهن برگزار می‌شود که حضور پلیتا جایا از اندونزی و ماتریس مالزی در این مسابقات قطعی شده است. دو تیم فینالیست سوپرلیگ غرب آسیا (شهرداری گرگان و الریاضی لبنان) نیز در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد