Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

نظام آموزشی هر کشور در آینده آن کشور نقش چشم‌گیری دارد. تربیت دانش، تخصص و مهارتی که افراد یک جامعه به دنبال آن هستند در گرو نظام آموزشی است. اگر نظام آموزشی با اهداف نهایی و نیازهای واقعی یک جامعه تناسب نداشته باشد، نمی‌تواند نسل جوان را برای رسیدن به اهداف و رفع آن نیازها تربیت کند و در نتیجه، راهی طی نخواهد شد و مقصودی حاصل نخواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلی نبی زاده دبیر رویداد سرآمدشو پیرامون وبینارهای سرآمدشو گفت: سرآمدشو جایی برای توانمند کردن معلمان به ویژه «معلمان ابتدایی» و کادر آموزشی برای ورود به عرصه‌های نوین آموزشی است ما در سرآمدشو به دنبال تغییر در آموزش هستیم و برای رسیدن به این هدف صبوری و پیگیری لازمه ی کار ما است.

هدف از برگزاری وبینارها عبارت است از:

ساخت شبکه با فعالان و دست‌اندرکاران نظام آموزشی کشور مشاوره و کمک رسانی به افرادی که در حوزه‌ی آموزش، استعدادهای برتر دارند کمک به افرادی که ایده‌های خوب دارند تا فعالیت‌های مؤثر آموزشی و تعلیم و تربیتی داشته باشند.

دبیر رویداد سرآمدشو پیرامون وبینار چهارم ادامه داد: پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی‌ها یا راهبردهای آموزش مربوط می‌شود، که برخی‌ها از آن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می‌کنند.

برخی از رویکردها و روش‌ها برای "جذاب‌سازی" آموزش عبارت‌اند از: آموزش پروژه محور، مسئله‌محور، استفاده از حرکت و موسیقی، دست‌ورزی و کارگاهی، شبیه‌سازی و داستان‌وار‌سازی آموزش. در این وبینار به ابعاد و الزامات و تجربیات داستان‌وارسازی آموزش می‌پردازیم.

داستان‌گویی از زمان‌های دور یکی از ویژگی‌های ذاتی بشر بوده است. داستان‌ها قرن‌هاست به ما یاد می‌دهند در این دنیای پر از خشونت، چگونه جان سالم به در ببریم. توانایی گوش کردن به داستان و به خاطر سپردن آن به معنای واقعی کلمه در DNA ماست.

سرفصل های این وبینار شامل:

- ضرورت داستان‌ وارسازی پداگوژی

- پژوهش‌های صورت‌گرفته در زمینه داستان وارسازی پداگوژی

- ابعاد و الزامات داستان وارسازی پداگوژی

- مرور تجربیات در حوزه داستان وارسازی پداگوژی  

پس اگر شما معلم، آموزگار، یا از کادر آموزش هستید و یا حتی علاقه‌مند به این حوزه، تولیدکننده‌ی محتوای آموزشی، روانشناس بالینی و تربیتی و یا از برنامه‌ریزان درسی هستید، به احتمال زیاد این وبینارها می‌تواند برای شما مفید باشد.

برای ثبت‌نام به آدرس academy.sarmadfdn.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌ 09981240637 یا 02122784868 تماس حاصل نمایید و همچنین در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام، وبینارهای سرآمدشو را دنبال کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روش های آموزشی معلم خلاق فناوری آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون پرورشی دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان در حاشیه این کلاس آموزشی گفت: این دوره آموزشی خبرنویسی با هدف پیشرفت مهارت دانش آموز خبرنگاران جدید و افزایش مهارت آنها در خبر نویسی برگزار شده است.
حسین سرداری با اشاره به اینکه این دوره در دو روز پیش بینی شده افزود: مدرس این دوره سجاد سرداری نیا دانش آموزخبرنگار پانا‌ی مدرسه است که با حضور بیش از ۱۵ خبرنگار دبیرستان برگزار شد.
حسین سرداری گفت: امیدواریم که این دوره باعث پیشرفت دانش آموزان در حوزه‌ی خبر نویسی شود و ما شاهد پیشرفت آنها در این رشته باشیم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود