Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد در طول جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بین اعراب و رژیم صهیونیستی، رابط بین این رژیم و مصر بوده است. 

بر اساس گزارش فاکس نیوز، جو بایدن به نقش خود در طول جنگ شش روزه زمانی که در دانشگاه سیراکیوس دانشجوی دانشکده حقوق بود، می‌بالد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این سخنان را در مراسم نورپردازی منورا که در کاخ سفید در بحبوحه جشن یهودی حانوکا برگزار شد، بیان کرد. 

به نوشته فاکس نیوز، بایدن اعلام کرد: من گلدا مئیر، نخست وزیر اسرائیل را به خوبی می‌شناسم، در طول جنگ شش روزه، من این فرصت را داشتم که با او بیشتر آشنا شوم  او از من دعوت کرد که به اسرائیل بروم زیرا قرار بود رابط بین او و مصری‌ها در مورد کانال سوئز باشم.

رئیس جمهور آمریکا سپس توضیح داد که چگونه جلوی میز مئیر نشسته و او مدام نقشه هایی را که مربوط به جنگ شش روزه بوده را برایش شرح داده  است. بایدن گفته  مئیر تمام جزئیات را به من داد. او مدام آن نقشه‌ها را بالا و پایین می‌کرد و به نوعی آنها را حفظ کرده بود.

بر اساس یک یادداشت از سوی رژیم صهیونیستی از آن زمان، بایدن به این رژیم گفته بود که پیشنهاد عقب‌نشینی یک‌جانبه از مناطقی در کرانه باختری و غزه که اهمیت استراتژیک ندارند، ارائه دهد اما توصیه او ظاهرا مئیر را تحت تأثیر قرار نداده و سوریه و مصر کمتر از شش هفته بعد به رژیم صهیونیستی حمله کردند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که بایدن به مذاکراتی در قاهره اشاره کرده که در آن مقامات مصری برتری نظامی رژیم صهیونیستی را پذیرفته بودند. در این یادداشت بایدن «جوانی که برای مئیر احترام زیادی قائل بود، اما اظهاراتی داشت که نشان از بی تجربه بودن او در عرصه دیپلماتیک داشت» توصیف شده است .

این یادداشت تصریح می‌کند که بایدن احساس می‌کرد که وجود یک بحث واقعی در سنا درباره خاورمیانه غیرممکن است، زیرا سناتور‌ها از گفتن چیز‌هایی که مورد پسند رای دهندگان یهودی نبود، می‌ترسیدند. بایدن همچنین از دولت نیکسون به دلیل سیاست هایش در قبال رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و در سال ۲۰۰۷ خود را «صهیونیست» توصیف کرد.

این اولین باری نیست که بایدن جایگاه خود را در لحظات مهم تاریخی متذکر می شود یا به اشتباه به یاد می‌آورد، از ادعای دستگیری او هنگام تلاش برای دیدار با نلسون ماندلا در دوران آپارتاید آفریقای جنوبی گرفته تا اغراق در نقش او در راهپیمایی‌های حقوق مدنی آمریکا در طول دهه ۱۹۶۰.

با این حال فاکس نیوز اشاره می‌کند که جنگ شش روزه یک سال قبل از فارغ التحصیلی بایدن آغاز شد و گلدا مئیر حدود دو سال پس از جنگ مورد بحث به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد بایدن به ملاقاتی که با مئیر درست قبل از جنگ یوم کیپور در اکتبر ۱۹۷۳ برگزار کرده بود، اشاره می‌کند.

 تلاش‌های بایدن برای ارائه اعتبارنامه‌های اسرائیلی‌اش و جزییات مشخصی از آنچه که بین او و مئیر در سفر سال ۱۹۷۳ رخ داده ناکام ماند.  فاکس نیوز اضافه می‌کند که کاخ سفید به درخواست آن‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است.

جنگ شش روزه در ژوئن ۱۹۶۷ بین رژیم صهیونیستی و ائتلافی از کشور‌های عربی متشکل از مصر، اردن و سوریه در گرفت. اما جنگ یوم کیپور بین این رژیم و ائتلاف کشور‌های عربی به رهبری سوریه و مصر در اکتبر ۱۹۷۳ به پا شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن رژیم صهیونیستی جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی جنگ شش روزه فاکس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، بعد از گذشت بیش از دویست روز از جنگ در نوار غزه، آثار مترتب بر آن در طرف رژیم صهیونیستی هر روز ابعاد گسترده تری ببه خود می‌گیرد. گزارش اختصاصی حسین روحانی فرد 

دیگر خبرها

  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!