Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روزنامه واشنگتن پست، تجزیه و تحلیل آماری حدود ۲.۸ میلیون نمونه مثبت ویروس کرونا در آفریقای جنوبی که ۳۵۶ هزار و ۷۰ مورد آن مشکوک به عفونت مجدد به ویروس کرونا بودند، محققان را به این نتیجه رساند که جهش اومیکرون توانایی قابل توجهی برای فرار از مصونیت ایجاد شده در فردی که عفونت قبلی این ویروس را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می گویند: عفونت مجدد توضیحی جزئی در زمینه نحوه گسترش این نوع جدید کرونا را ارایه می دهد. محققان در یک مطالعه مقدماتی که ۲ روز پیش منتشر شد، دریافتند که خطر ابتلای مجدد به کرونا، «از لحاظ زمانی» با ظهور نوع «اومیکرون» در آفریقای جنوبی سازگار است.

سوالات درمورد سطح حفاظتی که واکسن ها در برابر نوع جدید ارایه می کنند، بی پاسخ مانده است زیرا محققان به داده های ایمن سازی دسترسی نداشتند اما جولیت پولیام اپیدمیولوژیست مستقر در آفریقای جنوبی و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: واکسن ها همچنان موثرترین محافظت را در برابر ابتلا به نوع شدید این بیماری و مرگ ایجاد می کنند.

این محقق در حساب کاربری شخصی خود در توئیتر نوشت: دانستن اینکه اومیکرون می تواند به عفونت مجدد بیشتر منجر شود، مهم است. مصونیت اکتسابی از عفونت قبلی در کمک به کشورهایی مانند آفریقای جنوبی و بوتسوانا که نرخ واکسیناسیون نسبتاً پایینی دارند برای مدیریت این بیماری همه گیر مهم بوده است.

وی تاکید کرد: برخلاف انتظارات و تجربه ما در مورد گونه های قبلی کرونا، ما اکنون با افزایش خطر عفونت مجدد روبرو هستیم که از تجربه قبلی ما بیشتر است.

هری مولتری متخصص بیماری های عفونی که این مطالعه را نوشته است هم در بیانیه ای اعلام کرد: فوری‌ترین اولویت ما در حال حاضر مشخص کردن میزان فرار اومیکرون از سیستم ایمنی بدن برای ایجاد ایمنی طبیعی و مشتق شده از واکسن ها و همچنین قابلیت انتقال آن نسبت به انواع دیگر کرونا و تأثیر آن بر شدت وخامت بیماری است.

وی افزود: با افزایش نگرانی ها در مورد اومیکرون، موارد ابتلا به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی در سه روز تقریباً سه برابر می شود. مشخض شده است که گونه های دیگر کرونا نیز موجب آلودگی مجدد می شوند به طوری که در اوایل سال جاری میلادی چند بیمار مبتلا به عفونت مجدد گونه بتا در رژیم صهیونتیستی شناسایی شد اما این مطالعه اخیر نشان می‌دهد که خطر نسبی ابتلای مجدد در سایر گونه های کرونا ثابت باقی مانده است که این موضوع بر اهمیت یافته‌ها در مورد گونه اومیکرون تاکید دارد.

مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر در آفریقای جنوبی اعلام کرد که موارد ابتلا به اومیکرون در ماه گذشته میلادی از سایر گونه های ویروس کرونا پیشی گرفت و ۷۴ درصد از ژنوم‌های توالی شده را در ماه گذشته تشکیل می‌داد. این در حالی است که پیش از این دلتا گونه مسلط بود. تعداد کل موارد نیز در سه روز گذشته به سرعت افزایش یافته است.

تولیو دی اولیویرا استاد بهداشت عمومی در دانشگاه استلنبوش آفریقای جنوبی گفت: اومیکرون به احتمال زیاد سریع‌ترین گونه‌ قابل گسترش کرونایی است که آفریقای جنوبی تا به حال مشاهده کرده است.

تنها ۶ درصد از جمعیت آفریقا به طور کامل واکسینه شده اند.  بر اساس داده های پایگاه اطلاع رسانی جهان ما (Our World)، در آفریقای جنوبی، کمتر از ۳۰ درصد از مردم به طور کامل واکسینه شده اند.

مقامات بهداشت عمومی این کشور هشدار دادند که اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی مانع از تزریق واکسن به ویژه در میان جوان می‌شود.

برچسب‌ها اومیکرون آفریقای جنوبی واکسن کرونا برگزیدگان علم پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون آفریقای جنوبی واکسن کرونا اومیکرون آفریقای جنوبی واکسن کرونا برگزیدگان علم آفریقای جنوبی ویروس کرونا عفونت مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون

ایتنا - مدت‌هاست که مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.
تحقیقات جدید ژنتیکی، اکنون افرادی را که ممکن است آسیب‌پذیرتر باشند را نشان می‌دهد. تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی 800 بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان در انتشار خبری خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض 10 آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال 1974 در معرض این بیماری قرار داشتند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند. گروهی به سرپرستی دکتر برنت فوگل، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی توضیح دادند که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با پیدایش پارکینسون مرتبط است. این مطالعه نشان داد که انواع فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت‌کش‌ها قرار داشتند "غنی" شد.

این یافته‌ها در 25 آوریل در مجله NPJ Parkinson’s Disease منتشر شد.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار متابولیت‌ها در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن در معرض مزمن با آفت‌کش‌ها رخ می‌دهد.

 
همانطور که ترکیبات سمی - از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌هاست با پارکینسون مرتبط است - در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند و می‌توانند اجسام لویی در بافت‌ها را تشکیل دهند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع اجسام لوی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل گفت:« این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند. به صورت روزانه، این گونه‌ها تاثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت‌کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به توسعه بیماری پارکینسون شود که به آن تعامل ژن-محیط می‌گویند.»

آیا می‌تواند گونه‌های ژنی دیگری وجود داشته باشد که افراد را مستعد خطر کند و در مسیرهای عصبی دیگر عمل کند؟ دکتر کیمبرلی پاول، سرپرست تیم تحقیق، گفت که این بسیار ممکن است. پاول، استادیار عصب شناسی در UCLA گفت: «این بیماران به نوعی مستعد بودند و اگر بتوانیم بفهمیم که چرا آنها مستعد هستند، شاید بتوانیم در این مسیرها عمل کنیم.»

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم. این یک گام رو به جلو در این مسیر است.»

دیگر خبرها

  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت