Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: برای آبگیری دریاچه ارومیه ، وزارت نیرو باید دریچه‌های انحرافی رودخانه‌ها را مسدود کند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، حجت جباری  معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی در خصوص بروز دوباره ریزگرد‌های نمکی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه و فعال شدن کانون‌های ریزگردها، که طی روز‌های گذشته اتفاق افتاد اظهار داشت: طی روز گذشته شاهد بلند شدن ذرات ریز نمک و گرد و غبار از بستر دریاچه ارومیه بودیم که با توجه به پس روی دریاچه طی امسال قسمت‌های کانون‌های گرد و غبار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ادامه روند فعلی خشک شدن دریاچه ارومیه، کانون‌های ریزگرد نمکی دوباره فعال شده که انتظار می‌رود برای جلوگیری از افزایش ریزگرد‌ها دریاچه آبگیری شود تا دیگر شاهد این گرد و غبار و صدمات بیشتر به محیط زیست نباشیم.

جباری اضافه کرد: خوشبختانه کانون‌های ریزگرد‌ها تحت کنترل است و بارش‌ها در این فصل میزان ریزگرد‌ها را کاهش خواهد داد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یادآور شد: اقدامات بازدارنده برای ریزگرد نمکی انجام شده و کانون‌های ریزگرد نمکی دریاچه ارومیه در حال حاضر تحت کنترل بوده تا به این لحظه شن‌های روان و نمکی تثبیت و از بروز ریزگرد‌ها جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز فصل بارش‌ها بسیاری از کانون‌های ریزگرد‌های نمکی مرطوب شده و عملا برای مدتی خنثی خواهد شد در این راستا امیدواری به بارش باران و مرطوب شدن این مناطق موقتی است و باید هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از بروز طوفان‌های نمکی وارد فاز عملیاتی احیای دریاچه ارومیه شد.

جباری تصریح کرد: با توجه به اتمام پروژه انتقال آب از رودخانه زاب امید است با آبگیری از این رودخانه وضعیت دریاچه بهتر شود، اما نباید به انتظار آبگیری از رودخانه زاب نشست و بایستی آبگیری دریاچه از سایر منابع آبی که ستاد احیای دریاچه ارومیه مصوب کرده است استفاده شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حال حاضر فصل کشاورزی رو به اتمام است و دیگر نیاز به آبیاری محصولات کشاورزی نیست انتظار می‌رود وزارت نیرو هر چه سریعتر اقدام به بستن دریچه‌های انتقال آب از بستر رودخانه‌ها و انهار به اراضی کشاورزی کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد احیا دریاچه ارومیه در زمان فصل غیر کشاورزی حتماً بایستی این دریچه‌ها بسته باشد و با توجه به فصل بارندگی و افزایش میزان آب رودخانه‌ها این آب‌ها به سمت دریاچه ارومیه برای آبگیری انتقال داده شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی حفاظت محیط زیست دریاچه ارومیه گرد و غبار محیط زیست بارش باران کشاورزی محصولات کشاورزی وزارت نیرو دریاچه ارومیه حجت جباری محیط زیست آذربایجان غربی ستاد احیا دریاچه ارومیه ریزگردهای نمکی ریزگردهای دریاچه ارومیه کانون های ریزگرد دریاچه ارومیه ریزگرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

شهر سمیرم در استان اصفهان واقع شده است. این شهر به دلیل جاذبه‌های طبیعی و رودخانه خانه‌ها و چشمه‌های زیاد به شهر هزار چشمه مشهور است.

سد حنا یکی از جاذبه‌های طبیعی سمیرم است که بر روی رودخانه حنا ساخته شده است.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از دریاچه سد حنا را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه