Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@15:49:02 GMT

جاسوس افزار صهیونیستی ۹ مقام آمریکایی را هک کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۳۴۸۶

جاسوس افزار صهیونیستی ۹ مقام آمریکایی را هک کرد

به گفته منابع آگاه یک مهاجم ناشناس با استفاده از جاسوس افزار شرکت صهیونیستی NSO آیفون‌های حداقل ۹ مقام وزارت امورخارجه آمریکا را هک کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، این عملیات چند ماه قبل انجام شده و هدف آن مقامات آمریکایی مستقر در اوگاندا یا مقاماتی بود که در امور مرتبط با این کشور آفریقایی فعالیت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گسترده‌ترین عملیات هک مقامات آمریکایی فاش شده با فناوری NSO است. هنوز مشخص نیست این حمله سایبری توسط چه افرادی انجام شده است.

بیشتر بخوانید

اطلاعات ۷ میلیون مشتری موسسه مالی آمریکایی فاش شد

شرکت صهیونیستیNSO در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از ابزارهایش ندارد اما دسترسی برای مشتریان مرتبط را قطع کرده و تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهد.

این شرکت ادعا می‌کند محصولاتش را به مجریان قانون و سازمان‌های اطلاعاتی دولتی می‌فروشد و به آنها کمک می‌کند تهدیدهای امنیتی را بررسی کنند. اما در عملیات‌های نظارتی به طور مستقیم دخالتی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره این هک خودداری و در عوض به تصمیم اخیر وزارت بازرگانی مبنی بر قرار دادن این شرکت صهیونیستی در فهرست سیاه خود اشاره کرد.

جاسوس افزار NSO نه تنها می‌تواند به پیام‌های رمزگذاری شده، تصاویر و دیگر اطلاعات حساس موجود در موبایل‌های هک شده، دسترسی یابد، بلکه قادر است آنها را به دستگاه‌هایی تبدیل کند که محیط اطراف را رصد می‌کنند.

به گفته دو منبع آگاه اپل به قربانیان هک از جمله شهروندان آمریکایی هشدار داده است. جالب آنکه کارمندان دولت به راحتی در این فهرست قابل شناسایی بودند زیرا آدرس‌های ایمیل آنها به پسوند «gov» ختم می‌شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جاسوسی رژیم صهیونیستی هک کردن مقامات آمریکایی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده مدعی شد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام ارشد نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا را از اوایل ماه مه آغاز کند، گفت: حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که قرار است از مسیر دریایی وارد غزه شود در ابتدا حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به سرعت به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.

بایدن که دولت وی از ابتدای حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، اصلی‌ترین پشتیبان این رژیم در ارتکاب به جنایات در این منطقه بوده است، در ماه مارس ادعا کرد که پنتاگون قصد دارد یک اسکله در نوار ساحلی غزه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از راه دریا به این منطقه بسازد.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر بر اساس گزارش منابع فلسطینی کل جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه با ناامنی غذایی مواجه هستند و وزارت بهداشت غزه با انتشار تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوز‌های رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟