Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:02:20 GMT

موسیقی به دلیل گرانی بلیت‌ها از دسترس مردم دور شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۳۸۲۲

موسیقی به دلیل گرانی بلیت‌ها از دسترس مردم دور شد

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه هنرمندان، آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی امیر جاهد (شاعر و تصنیف ساز) با حضور جمعی از هنرمندان و برگزیدگان رشته های مختلف در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

موسیقی به دلیل گرانی بلیت ها از دسترس مردم شد

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در این مراسم اظهار داشت: در کشور جشنواره های موسیقی فجر، جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی نواحی را با رویکرد خاص خودشان داریم و تلاش بر این بود جشنواره امیر جاهد بخشی را مانند دونوازی و گروه نوازی پوشش دهد که جشنواره های دیگر به آن نپرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوربخش گفت: خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد در منطقه ۱۴ شهرداری تهران (خیابان پیروزی) به پایگاه خوب موسیقی تبدیل و محل رفت و آمد اهل هنر شد؛ همچنین کلاس ها و نشست های خوبی آنجا برگزار می شود.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: فعالیت های هنری در مرکز شهر و بالا متمرکز و تبدیل به یکی از مصیبت ها شده است. اجراهای موسیقی با بلیت های بسیار گران برگزار می شود و این امر، موسیقی را از دسترس توده مردم، مخاطبان مهم و اصلی موسیقی دور کرد.

وی با بیان اینکه طبقه متوسط جامعه، بدنه کارمند و دانشجو امکان کنسرت رفتن ندارند، ادامه داد: اگر هم بتوانند شاید سالی یک بار امکان شرکت در کنسرت داشته باشند. در این زمینه باید هزینه های اجراهای موسیقی را پایین بیاوریم، در حالی که سالن ها، دولتی یا متعلق به شهرداری هستند. البته ساختار سالن ها به شکلی شده که باید هزینه های خودشان را تامین کنند و از جایی حمایت نمی شوند.

نوربخش با اشاره به نامگذاری خیابان ها به نام مفاخر، خاطرنشان کرد: یکی از کارها نامگذاری خیابان‌ها به نام مفاخر فرهنگ و هنر بود که با پیگیری اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به انجام رسید. امروز نام مفاخر موسیقی‌ را در خیابان های این شهر داریم و این کار کوچکی نیست.

بیانیه هیأت داوران جشنواره

در بخشی از این مراسم، بابک بنی حسینی، نماینده هیأت داوران، بیانیه هیأت داوران سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: هیأت داوران ضمن سپاس از همکاری و همیاری مسوولان و هنرمندان شرکت کننده همچنین دوستداران موسیقی که در برگزاری این جشنواره سعی وافری داشته اند، رضایت خود را از سطح برگزاری جشنواره اعلام می دارد. آثار ارایه شده به دبیـرخانه جشنـواره دقیق داوری شد و در بخش دوم با اجراهای دونـوازی و گـروهی از طریق فضای مجازی و به صورت حضوری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت داوران ضمن ارج نهادن به تلاش شرکت کنندگان در این رخداد فرهنگی هنری، امیدوار است دگربار برای چهارمین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیر جاهد با شناسایی آثار ارزنده، شرایط مناسب جهـت تداوم و توسعـه فعالیت های افـراد مستعد در آینده به شکلـی صحیح و مفید فـراهم شده و حمایت و پیگیری های لازم از سوی متولیان امر به نحو مقتضی و موثر صورت گیرد.

در بخش بعدی مراسم از بابک بنی حسینی، سید محمدعلی موسوی، مهدیه رضا زاده، امیرحسین طریقت، مرتضی میر، فرنوش تدین، علی فاطمی، محسن میکائیل و سینا قادری به عنوان مدرسان برتر خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد تقدیر شد.

برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی امیر جاهد

بخش دونوازی ایرانی

گروه سنی الف: میرعلی قاسمی و کسری رفیعی (از اصفهان) رتبه اول، آراد ساعد و آرین ساعد (از تهران) به عنوان شایسته تقدیر
گروه سنی ب: مهدی اشرفیان و بنیامین سالک (از اصفهان) رتبه اول، زهرا توان و زیبا توان (از کرمان)، پرستو شفیعی و دانیال ایمانی پور (از اصفهان ) رتبه دوم مشترک
 
بخش دونوازی کلاسیک

گروه سنی ب: امیرحسین صادقی و سارا جان نثاری (از تهران) شایسته تقدیر

گروه سنی ج : غزاله نیک پی و نگین کاظمی پور (از رودهن) رتبه اول

بخش اجرای گروهی ایرانی

گروه سنی ب:  گروه «عشاق کاشان» به سرپرستی مجید خلیق از کاشان

بخش اجرای گروهی کلاسیک

گروه سنی ب: گروه «توتم» به سرپرستی عرفان شریف زاده از تهران

به گزارش ایرنا، زنده یاد محمدعلی امیرجاهد، شاعر و تصنیف ساز تهرانی و پدر همسر دکتر محمد معین بود که در سال ۱۳۵۶ درگذشت.

برچسب‌ها حمید رضا نوربخش خانه هنرمندان ایران موسسه خانه موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید رضا نوربخش خانه هنرمندان ایران حمید رضا نوربخش خانه هنرمندان ایران جشنواره موسیقی موسیقی امیر هیأت داوران گروه سنی ب امیر جاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس