Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@20:28:31 GMT

نمایش باران ساز در تماشاخانه ماه به‌روی صحنه رفت

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۳۸۲۵

نمایش باران ساز در تماشاخانه ماه به‌روی صحنه رفت

نمایش «باران ساز» نوشته‌ی «ریچارد ناش» و با کارگردانی «میثم کیان» در تماشاخانه ماه عمارت تاریخی سعدی اصفهان به روی صحنه رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش باران ساز نوشته‌ی "ریچارد ناش" نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و استاد دانشگاه و به کارگردانی و دراماتورژی "میثم کیان" اثری است که با بهره گیری از فضایی نمادین و با بکارگیری واقعه‌ای طبیعی یعنی خشکسالی که زندگی مردم جنوب آمریکا را مختل کرده است، فاجعه‌ای را به تصویر می‌کشد که از حد تحمل خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشکسالی که موضوع اصلی نمایشنامه باران ساز است مضمونی نمادین دارد. نویسنده در این نمایش نامه‌ی سه پرده‌ای محیطی را به تصویر می‌کشد که آدم‌ها در آن از خودبیگانه و با دیگران نیز بیگانه می‌شوند و در این اوضاع و حال و هوایی که خشکسالی بیداد می‌کند ماجرای دختری را در خانواده‌ای می‌بینیم که سن ازدواج را پشت سر گذاشته و خانواده به شدت نگران ازدواج او هستند آن قدر که دیگر از خشکسالی و مرگ ومیر احشام نگران نیستند! دختری که نازیباست و نقشه‌های برادران برای ازدواج او به نتیجه نمی‌رسد. اما ناگهان مردی شیاد و حقه باز با زبانی چرب ونرم از راه می‌رسد که ادعا می‌کند «باران ساز» است.

نمایشنامه «باران ساز» مهم‌ترین اثر «ریچارد ناش» است که بر اساس آن یک فیلم سینمایی نیز ساخته شده که جایزه کارل کاس را دریافت کرده است. در این نمایش، عبدالرضا آژ، دلاور خسرو نیا، میلاد ترابی، رها شیرانی، سعید افشار و علی همدانی رجاء به ایفای نقش می‌پردازند.

کارگردان نمایش "باران ساز" معتقد است که این نمایش قصه‌ی شیرین تقابل‌ها و پیوندها است. وی می‌گوید: نمایش، قصه بی‌بارانی و خشکسالی است که برای تماشاگر ملموس است.

میثم کیان می‌افزاید: "باران ساز" نمایش خانواده‌ای است که در مزرعه امورات خود را می‌گذرانند. آن‌ها از بی بارانی و خشکسالی رنج می‌برند و از طرفی ازدواج دختر جوان خانواده که روحیه خشن و مردانه‌ای دارد، خانواده را به تکاپو انداخته و......

سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان اصفهان حامیان نمایش "باران ساز" هستند و این نمایش تا بیست و دوم آذر ماه ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه‌ی ماه واقع در خیابان استانداری، گذر هنری سعدی، عمارت تاریخی سعدی اصفهان اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت و تماشای این نمایش می‌توانند از طریق سایت تیوال https://www.tiwall.com/p/baransaz اقدام کنند.

کد خبر 539627

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان حوزه هنری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری اصفهان نمایش تئاتر اصفهان تئاتر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق باران ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد مولانیا بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر نمایش جدیدش را با عنوان «سی و یک رویا» به تهیه‌کنندگی سپهر صاحبی در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد برد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سی و یک رویا، قصه‌ همه‌ ماست. ما که رویایی داریم برای رفتن، برای ماندن، برای گفتن و برای سکوت کردن. احمد و مینا رویایی در سر دارند همچون ما، اما چه کسی شجاعت دست کشیدن دارد؟ و چه کسی شجاعت ماندن؟»

مولانیا پیش‌ از این نمایش‌های «سوتفاهم»، «آمادئوس»، «هوراشیو»، «دن‌کیشوت» و «خبری از او نیست» را روی صحنه برده است.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به سجاد قربانی، پریا یاراحمدی دستیاران اول کارگردان، زهره آقامیر دستیار دوم کارگردان، علی حمصیان عکاس، ساخت تیزر، امیر محمدرفیع خواه لوگوتایپ و سارا حدادی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات اشاره کرد.

بازیگران و دیگر عوامل این اثر روانشناسانه متعاقبا اعلام خواهند شد.

کد خبر 6097854 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • برنامه‌ اجراهای تازه تماشاخانه‌ ایران‌شهر اعلام شد
  • نرخ رشد جمعیت در استان گلستان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد
  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • «توافق‌نامه» همچنان معتبر است/ تمدید اجرا
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد