Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام نهایی شدن طرح مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه‌ به انجام بیش از ۲ سال مطالعات میدانی، کتابخانه‌ای و آزمایشگاهی طرح آسیب‌شناسی، مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح به‌منظور بررسی‌های فنی و علمی و برداشت و مستندسازی دقیق آسیب‌ها و اثرات زلزله به سازه و تزئینات معماری و نیز دستیابی به روشی علمی مرمت و مقاوم‌سازی اثر انجام شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفـت: برداشت و مستندسازی میدانی، انجام مطالعات ژئوتکنیک خاک، برداشت نمونه مصالح و انجام آزمایش‌های لازم و تهیه طرح مداخلات مرمت و مقاوم‌سازی از اقدامات این طرح خواهد بود.

مستوفیان ادامه داد: عملیات مداخلات مرمتی و مقاوم‌سازی پس از ارائه نهایی طرح در شورای فنی میراث فرهنگی و اخذ مصوبه، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است طرح مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم توسط تیمی از کارشناسان و اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان به سرپرستی دکتر مهرداد مجازی موردمطالعه قرار گرفت.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری خراسان شمالی مقاوم سازی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی می‌شود.   او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز مشارکت می‌کند و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.   صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد