Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@17:29:07 GMT

آموزش ریست ایسیو (ECU) بدون دستگاه

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۳۸۹۵

آموزش ریست ایسیو (ECU) بدون دستگاه

یسیو به معنای واحد مرکزی کنترل اتومبیل است و نقش اساسی در کارکرد درست  خودرو دارد. گاهی اوقات برای بهبود کیفیت روند کار اتومبیل، به ریست ایسیو نیاز است. برای انجام این کار نیاز به آموزش تعمیرات ایسیو دارید.

شما می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به دستگاهی خاص ایسیو اتومبیل را ریست کنید. در این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد ریست ایسیو خواهید خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایسیو(ECU) خودرو چیست؟

ایسیو در ساختار خودرو همچون یک مغز هوشمند عمل می‌کند. این سازه تمامی عملکرد و سنسورهای فعال خودرو را دنبال و ذخیره می‌کند. حتی در زمان خاموشی به علت وجود رم پشتیبانی تمامی اطلاعات به دست آمده توسط ایسیو ذخیره می‌شوند.

اصلی‌ترین وظیفه ایسیو، ذخیره سازی کدهای مختلف مرتبط با مشکلات خودرو است. یعنی تعمیرکار می‌تواند با بررسی ایسیو، راه حل‌های مناسب برای تعمیر ماشین را پیدا کند، اما گاهی اوقات نیاز به دیتای ذخیره شده در  ایسیو نیست و در چنین شرایطی باید ایسیو را ریست کرد.

انجام درست فرایند ریست ایسیو از اهمیت و حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار است. در صورت عدم دقت کافی در این کار، به خودرو و موتور مرکزی خودرو آسیب وارد خواهد شد.

آموزش ریست ایسیو در ۴ قدم ساده

در ادامه آموزش ساده‌ترین روش ریست کردن ایسیو بدون نیاز به دستگاه دیاگ، به صورت قدم قدم، ارائه می‌شود!

۱- گرم کردن خودرو

در ابتدا سوار ماشین شوید و کمی رانندگی کنید، با این‌ کار موتور ماشین گرم و آماده ریست کردن ایسیو می‌شود، حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روشن بودن ماشین برای گرم شدن موتور خودرو کفایت می‌کند.

۲- قطع اتصال برق

پس از گرم شدن کافی موتور، اتصال داخلی برق را قطع کنید. مراقب باشید اتصال برق داخل خودرو قطع شده باشد تا درگیر مشکلات عدم وجود ایمنی لازم نشوید. فراموش نکنید که قطع اتصال جریان برق برای جدا کردن فیوز لازم است پس به آن اهمیت دهید.

۳- خارج کردن فیوز

حالا زمان خارج کردن فیوز خودرو است. در این مرحله دقت کافی داشته باشید؛ برای خارج کردن فیوز خودرو مراقب قطع بودن برق باشید تا این فرایند را بدون ایجاد خطر برای سلامتی‌ اتان انجام دهید

۴- روشن کردن خودرو

پس از خارج کردن فیوز از خودرو آن را دوباره به آرامی داخل ماشین قرار دهید. با انجام این فرایند، تقریبا کار ریست کردن ایسیو بدون نیاز به دستگاه به اتمام رسیده است، برای انجام سریع‌تر فرایند ریست ایسیو عجله نکنید و به آرامی تمامی مراحل را انجام دهید تا کار به درستی به اتمام برسد.

روش دوم ریست کردن ایسیو بدون نیاز به دستگاه

یک روش دیگر نیز برای ریست کردن ایسیو بدون نیاز به دستگاه دیاگ وجود دارد. در ادامه با مراحل کار روش دوم ریست کردن ایسیو بدون نیاز به دستگاه آشنا شوید.

۱- خارج کردن کابل باتری

در ابتدا باتری را به مدت زمان حدود ۵ دقیقه خارج کنید و سپس با تست گرفتن از سیم و باتری، از روشن بودن موتور و چراغ خودرو مطمئن شوید.

۲- رانندگی کنید

پس از انجام مرحله قبلی ماشین را روشن کنید و حدود ۱۸ کیلومتر برانید. با این‌کار در صورت وجود مشکل در ساختار ایسیو کدهای اخطار نمایش داده خواهند شد. پس  از اتمام رانندگی با یک دورخارج کردن فیوز و باتری و قرار دادن مجدد آن، ایسیو ریست خواهد شد.

پیشنهاد می‌شود سرعت‌تان زمان رانندگی حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت باشد تا فرایند ریست به درستی عملی شود. کندی سرعت یا تند راندن بیش از حد برای ریست ایسیو، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که با داشتن سرعت متعادل این دردسرها حل می‌شوند.

کدام روش، برای ریست ایسیو بهتر است؟

هر دو روش ارائه شده برای ریست ایسیو بدون نیاز به دستگاه، کارآمد هستند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و شرایط‌تان یکی از این دو راهکار را انتخاب کنید و به آسانی ایسیو خودرواتان را ریست کنید و لذت ببرید.

هشدار خیلی مهم برای ریست کردن ایسیو بدون دستگاه

بسیاری از افراد بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و عدم تسلط کامل بر نکات فنی ماشین، اقدام به ریست دستگاه ایسیو می‌کنند و در نتیجه آسیب‌های زیادی به ماشین خود وارد می‌کنند. اگر شما می‌خواهید که در زمان ریست کردن ایسیو بدون دستگاه آسیبی به خودرو وارد نشود حتما نکات فنی لازم در این رابطه را یاد بگیرید.

پیشنهاد می‌شود برای اطمینان یافتن از اجرای درست روند ریست کردین ایسیو، از سالم بودن کامل باتری اطمینان حاصل کنید، چنانکه باتری دچار نقص فنی باشد، منبع انرژی کافی برای ریست کردن ایسیو از بین می‌رود و این موضوع به دستگاه ایسیو و خودروی شما آسیب خواهد زد.

سخن پایانی

در این مطلب، آموزش ریست ایسیو (ECU) بدون دستگاه به صورت کامل و جامع خدمت شما همراهان گرامی توضیح داده شد. چنانکه می‌خواهید به یک متخصص حرفه‌ای در زمینه ریست کردن ایسیو تبدیل شوید پیشنهاد می‌شود سری به وب سایت آموزشگاه فن آموزان با آدرس https://fanamoozan.com/  بزنید. شماره تماس این مرکز ۰۲۱۶۶۴۷۷۳۰۰ است.

 م. خ 

منبع: با مشارکت آموزشگاه فن آموزان| ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد برچسب‌ها تعمیرات خودرو خودرو آموزش تعمیرات ایسیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعمیرات خودرو خودرو آموزش تعمیرات ایسیو تعمیرات خودرو خودرو آموزش تعمیرات ایسیو بدون دستگاه برای ریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، مشکلات مالی، این شرکت خودروساز برقی را مجبور به توقف موقت تولید کرد، اما به گفته رسانه‌های محلی، HiPhi تقویت مالی مورد نیاز خود را دریافت کرده و اکنون درحال آماده‌شدن برای احیای خطوط تولید است.

راه نجات از یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ آمد و یک سرمایه‌گذاری استراتژیک حیاتی برای HiPhi فراهم شد. گفته می‌شود که تولید می‌تواند اوایل ماه جاری میلادی (مه) از سر گرفته شود و HiPhi را پس از یک وقفه کوتاه دوباره به جاده سازندگان خودروهای برقی بازگرداند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نمایشگاه‌های HiPhi درحال حاضر رانندگی‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند و یکی از مکان‌های خود را در شانگهای آماده بازگشت به فروش می‌کند.

با این حال، هدف HiPhi فقط راه‌اندازی مجدد نیست. آنها به دنبال تجسم آینده هستند و می‌خواهند کارشان را طوفانی از سر بگیرند. طبق گزارش‌ها، یک مدل کاملاً جدید مبتنی بر HiPhi Y موجود در دست ساخت است، که ارتقاءهای هیجان‌انگیز و برچسب قیمت دوستانه‌تری دارد و برای جلب نظر مخاطبان وسیع‌تری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از سریع‌ترین خودروی مفهومی جهان | EXE181 به نمایش گذاشته شد

HiPhi Y مقرون به‌صرفه‌ترین مدل این برند است که درحال حاضر حدود ۴۳هزار و ۶۰۰یورو قیمت دارد؛ درحالی که HiPhi X و HiPhi Z به ترتیب از ۷۳هزار و ۳۰۰یورو و ۶۵هزار و ۶۰۰یورو شروع می‌شوند. این تغییر به سمت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که HiPhi برای به‌دست آوردن جایگاه قوی‌تری به آن نیاز دارد.

کد خبر 849080 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده