Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت به شمار می رود و به این موضوع باید توجه بیشتری داشت.

وی با اشاره به موضوع توانمندسازی معلولان اضافه کرد: توجه به موضوع معلولیت و افراد دارای معلولیت در تمامی برنامه های توسعه و کاهش فقر، مشارکت افراد دارای معلولیت در فعالیت های خانوادگی، اجتماعی، آموزشی، اوقات فراغت، کار و فرهنگی، قابل دسترس کردن محیط فیزیکی برای افراد دارای معلولیت، بالابردن میزان اثربخشی اقدامات درمانی و رضایتمندی افراد دارای معلولیت از پیامدهای توانمندسازی این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: توانمندسازی افراد دارای معلولیت از مهمترین برنامه های بهزیستی است و برداشته شدن موانع و ارایه تدابیر کارشناسانه، قابلیت‌های این قشر را بروز می‌دهد و زمینه حضور فعال آنها را در سطح جامعه فراهم می‌کند.

محمدی با بیان اینکه برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت است، افزود : آگاه سازی، مهمترین گام برای شناساندن توانایی های افراد دارای معلولیت است که در این زمینه رسانه‌های جمعی در برابر تمامی گروه‌های اجتماعی از آن جمله افراد دارای معلولیت رسالتی دارند که تامین کننده نیازهای اطلاعاتی و بازتاب دهنده نوع نگاه و وضعیت آنان باشد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها این توانایی را دارند که حس امیدواری و توانمندی یا امکان موفقیت را در افراد دارای معلولیت افزایش دهند و با بهره گیری درست از ظرفیت ها و محتوای رسانه‌های جمعی همچون سینما، رادیو، تلویزیون، مطبوعات و اینترنت می توان میان مردم، معلول با مردم، معلول با معلول، معلولین با مسوولین  ارتباط درستی برقرار کرده تا منجر به شناخت نیازها و حقوق افراد دارای معلولیت شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان  همچنین به برنامه تشکیل صندوق های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت  نیز اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر سه صندوق با عضویت افراد دارای معلولیت فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه بر پایه تشکیل گروه هایی متشکل از افراد دارای معلولیت است که اعضا باید بتوانند تسهیلات دریافتی را صرف یک فعالیت درآمدزا کنند تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

برچسب‌ها سالمندان زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندان زنجان سازمان بهزیستی کشور سالمندان زنجان سازمان بهزیستی کشور معلولان افراد دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال هستند، نیز منعقد شد.

صمد یوسفی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان که با برپایی غرفه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو (Iran Expo 2024) و با در نظر گرفتن محوریت نمایشگاه و زنجیره‌های ارزش راهبردی صادرات‌محور در حال برگزاری است، استان زنجان توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: آنچه که امروز در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ به‌چشم می‌خورد، این حقیقت روشن و انکارناپذیر است که بخش‌خصوصی کشور با تجربه و دانشی که از آن برخوردار و در حال ارتقای آن نیز است، به‌شرط وجود زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مطلوب موجب گسترش همکاری‌های تجاری خارجی و توسعه فضای اقتصادی کشور می‌شود.‌

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، حضور اتاق بازرگانی زنجان به‌عنوان نماینده بخش‌خصوصی استان در نمایشگاه‌ها بویژه اکسپو را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در گام اول نیاز داریم، زبان و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها را درک و به‌درستی تفسیر کنیم و در گام بعد با ایجاد یک ارتباط و ساختار منطقی و اصولی، پتانسیل‌های واقعی استان را در کنار چالش‌ها به عرضه بگذاریم.

وی همچنین رویکرد این دوره از نمایشگاه را هوشمندانه دانست و افزود: ما در این نمایشگاه می‌آموزیم چگونه به‌طور موازی از توانایی‌ها و ضعف‌هایمان صحبت کنیم و نتیجه و دستاورد نیز، آموختن راه‌های تبدیل تهدیدها به فرصت و تقویت ضعف‌ها است.

یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه یکی از دو زنجیره ارزش استان، متعلق به زیتون است و بر اساس محوریت این نمایشگاه نیز، این محصول کشاورزی به خوبی در غرفه استان زنجان در حال معرفی شدن است، افزود: خوشبختانه غرفه استان زنجان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تاجران بسیاری از کشورها از جمله چین، الجزایر، سوریه، ترکیه، عراق، روسیه و افغانستان در غرفه استان حضور پیدا کردند و بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال هستند، نیز منعقد شد.

به گزارش ایمنا، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی کشور تا دوازدهم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران ارائه خواهد شد.

کد خبر 749239

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • معلم، متحول کننده انسان‌ها در طول تاریخ
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم