Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:52:12 GMT

گلدمن ساکس به قیمت نفت خوش بین ماند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۴۱۴۰

گلدمن ساکس به قیمت نفت خوش بین ماند

تحلیلگران کالای گلدمن ساکس با وجود تصمیم اخیر اوپک پلاس برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه، به قیمتهای نفت خوش بین ماندند.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با اشاره به ریسکهای صعودی برای قیمتهای نفت، قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۳ را ۸۵ دلار پیش بینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران گلدمن ساکس توضیح دادند تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا احتمالا رویکرد محتاطانه‌ای که در خصوص رشد تولید دارند حفظ خواهند کرد به خصوص پس از ریزش اخیری که برای قیمتهای نفت اتفاق افتاد. همزمان اوپک با مشکل ظرفیت تولید روبروست که با ادامه پایبندی این گروه به افزایش تدریجی اوپک پلاس، شدت پیدا می کند.

این بانک سرمایه گذاری هفته گذشته اعلام کرده بود ریزش قیمتهای نفت که به دنبال انتشار خبر شیوع واریانت جدید اُمیکرون اتفاق افتاد، بیش از حد بوده است و معامله‌گران تاثیر احتمالی اُمیکرون بر تقاضای جهانی برای نفت را بیش از حد جدی گرفته و روی افت تقاضا به میزان هفت میلیون بشکه در روز حساب می کنند.

دامین کوروالین، مدیر تحقیقات انرژی و استراتژیست کالا در گلدمن ساکس اظهار کرد: تحقق برآورد مذکور مستلزم وقوع سه سناریوی منفی شامل عدم پرواز هیچ هواپیمایی در جهان به مدت سه ماه، وجود قرنطینه‌هایی به شدت سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در جهان یا حتی وضعیت وخیم پیش از واکسیناسیون است.

اوپک پلاس بر این باور است که ریزش قیمتها پس از انتشار خبر شیوع اُمیکرون بیش از حد بوده است اما اعلام کرد اگر ضرورت داشته باشند پیش از تاریخ چهارم ژانویه که زمان نشست بعدی این گروه است، تشکیل جلسه خواهند داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اگر اوپک پلاس در رویکرد فعلی برای افزایش تدریجی تولید تجدیدنظر کند، قیمتهای نفت به سرعت بهبود پیدا خواهد کرد. قیمتها پس از نشست وزیران اوپک پلاس و توافق آنها برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه سقوط کرده بود و نفت برنت به ۶۶ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۶۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه نزول کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت گلدمن ساکس قیمتهای نفت گلدمن ساکس اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، ردمی A ۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A ۰۵ s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A ۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X ۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸

هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۳۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403