Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدیار ممبینی، رئیس دادگستری دزفول گفت: پرونده اختلاف مالی بین تجار عراقی و ایرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به صلح و سازش منتهی شد.

او در تشریح جزئیان این پرونده بیان داشت: ماجرا از این قرار است که ۲ تاجر که یکی از آنان عراقی و در دزفول سکونت دارد چند سالی است که باهم کار اقتصادی و تجاری انجام می‌دهند و به صورت شفاهی کاملا در امر تجارت و داد و ستد بهم اعتماد داشتند تا اینکه ۶ ماه پیش اختلافات مالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال فی مابین این ۲ پیش می‌آید و اختلاف آنان روز به روز شدیدتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممبینی اظهار داشت: مدتی پیش تجار ایرانی که ساکن کرج هستند با ارشاد و راهنمایی احدی از فعالین اقتصادی در دزفول، با مراجعه به شورای حل اختلاف این شهرستان و درخواست برای حل و فصل اختلاف پیش آمده، پس از دستور قضایی پرونده‌ی جهت حل و فصل موضوع اختلاف در شورای حل اختلاف دزفول تشکیل و بلافاصله اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر به این پرونده ورود کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و ستاد صبر مبنی برای ایجاد صلح و سازش فی مابین اصحاب دعاوی، با دعوت از طرفین پرونده و برگزاری جلساتی و استماع اظهارات و مطالب آنان در خصوص اختلاف مالی پیش آمده خوشبختانه بدون هیچگونه تشرفات مالی و هزینه‌ی دادرسی اختلاف مالی این ۲ تاجر ظرف کمتر از ۲۴ ساعت منتهی به صلح و سازش شد و با هم توافق نمودند که دوباره کار تجاری و اقتصادی بین خود را ادامه خواهند داد.

رئیس دادگستری دزفول ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر در حل و فصل این موضوع، اظهار داشت: بی شک هر چه اصلاح ذات البین و صلح و سازش بین اصحاب دعاوی توسعه و گسترش پیدا کند در جامعه کمتر شاهد درگیری، اختلافات و وقوع جرم خواهیم بود و خوشبختانه تاکنون شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر در ایجاد آرامش، آسایش و امنیت بسیار فعالیت‌های مطلوبی داشتند که امیدواریم این نهاد‌های مردمی همیشه مورد حمایت معنوی و مادی بیشتری قرار بگیرند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف شورای حل اختلاف و ستاد اختلاف مالی صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟

هیات‌مدیره باشگاه استقلال چهارشنبه‌شب با برگزاری نشستی فوری سه‌نفره، علی خطیر، مدیر عامل باشگاه را اخراج کرد؛ کاری عجیب که پیش از این با همین سبک و سیاق از سوی هیات‌مدیره وقت استقلال علیه مصطفی آجورلو رخ داده بود.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر مقابل تراکتورسازی متوقف شد تا با توجه به تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل سپاهان همچنان به فاصله پنج هفته مانده تا پایان مسابقات لیگ برتر شانس اول قهرمانی باشد.

استقلال از پنج بازی باقیمانده چهار بازی را در تهران برگزار خواهد کرد که این می‌تواند با توجه به حمایت‌های هواداران، استقلال را به قهرمانی سوق دهد اما این تیم همچنان درگیر اختلافات داخلی است. ساعت ۲۰ دیشب (چهارشنبه) و درست زمانی که فقط یک ساعت از پایان بازی استقلال و تراکتور گذشته بود، هیات‌مدیره ناقص و سه‌نفره باشگاه استقلال متشکل از حیدرزاده، افضلی و سمیعی جلسه‌ای را تشکیل دادند و در اقدامی عجیب در حالی که پنج هفته تا پایان لیگ باقی مانده و استقلال فقط یک مرتبه قرار است تا پایان فصل از تهران خارج شود و شانس اول قهرمانی است، رای به برکناری مدیرعامل استقلال دادند.

البته یک عضو هیات‌مدیره‌ پنج‌نفره استقلال هنوز مشخص نشده و علی آقامحمدی، عضو دیگرش،  در جلسات شرکت نمی‌کند. از طرفی با تغییر مالکیت باشگاه استقلال ممکن است خود این افراد تا آخر خرداد در هیات‌مدیره حضور داشته باشند و پس از پایان لیگ برتر از هیات‌مدیره باشگاه کنار گذاشته شوند. پس این تصمیم در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد؛ چرا که اگر به خاطر اختلاف بین خطیر و نکونام چنین تصمیمی گرفته شده، این اختلاف‌ها از ابتدای فصل بوده است؛ نه حالا که هیات‌مدیره در مهم‌ترین برهه فصل درباره آن تصمیم‌گیری کند. در نتیجه باید دلیل دیگری در پشت پرده این تصمیم وجود داشته باشد. البته این اتفاق مسبوق‌ به‌ سابقه بوده و یک بار هم زمان مدیریت مصطفی آجورلو در استقلال، اعضای هیات‌مدیره یک کودتای شبانه دیگر را هم انجام داده و آجورلو را برکنار کردند!

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد دلیل برکناری خطیر پرداخت پول به بازیکنان پیش از بازی با تراکتور بوده است. ۵۰ میلیارد تومان با دستور مستقیم علی‌عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس - که مالکیت باشگاه استقلال را در اختیار گرفته - به حساب باشگاه واریز شد اما شهریاری و اعضای هیات‌مدیره اعتقاد داشتند این پول نباید قبل از بازی به بازیکنان پرداخت می‌شد و باید به عنوان پاداش به صورت کم‌کم واریز می‌شد که همین باعث بروز اختلاف شده و به همین دلیل مدیرعامل آبی‌ها را برکنار کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کودتا در استقلال برای ۵۰ میلیارد تومان؟
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند