Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در سرمقاله این روزنامه با اشاره به مذاکرات برچیدن تحریم‌ها علیه ایران در وین نوشت: دور هفتم مذاکرات وین مانند نمونه‌های سابق آن به پایان رسید اما چرا رژیم صهیونیستی از دستیابی یا دست نیافتن طرف‌های حاضر در این مذاکرات به توافق هراس دارد و چرا تل آویو روزهای اخیر از تشدید آمادگی خود برای جنگ علیه ایران سخن می‌گوید؟ حقیقت اختلاف بین تل آویو و واشنگتن درباره این مذاکرات چیست؟ اگر ایران هدف حمله قرار بگیرد، پاسخش به این جمله چگونه خواهد بود؟

وی افزود: به اعتقاد بسیاری از ناظران تحولات مربوط به مذاکرات وین، این مذاکرات چه پایان موفقیت آمیزی داشته باشد چه به بن بست برسد، ایران تا کنون بزرگترین برنده آن بوده است چرا که در صورت نتیجه بخش بودن این مذاکرات و پاسخ به شرط ایران برای لغو کامل تحریم‌ها، ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران فوراً به به خزانه این کشور وارد می‌شود، صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی به روال قبل بر می‌گردد، تهران برنامه موشک‌های بالستیک و ساخت پهپاد خود را حفظ می‌کند و به نقش آفرینی منطقه‌ای در خاورمیانه و جهان ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر، شکست مذاکرات نیز به معنای این است که ایران به روند غنی سازی سطح بالای اورانیوم یعنی غنی سازی ۹۰ درصدی ادامه می‌دهد تا شرایط را تغییر دهد و در مقابل هر گونه احتمالی اسرائیل بازدارندگی ایجاد کند. بنابراین در هر دو حال، ایران برنده خواهد بود.

سردبیر روزنامه رأی الیوم ادامه داد: رژیم اشغالگر صهیونیستی در روزهای اخیر تهدیدات خود را مبنی بر اقدام نظامی علیه ایران از ترس اینکه مبادا مذاکرات وین به لغو تحریم‌ها علیه ایران منجر شود، شدت بخشیده است. این مسئله باعث شده است دولت آمریکا به تل آویو درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار دهد، به ویژه پس از ادعاهای رئیس موساد که به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای با توسل به هر وسیله و ابزاری تعهد داد و اعلام کرد به نظر تل آویو افزایش سطح غنی سازی اورانیوم هیچ معنای دیگری جز اقدام ایران به ساخت کلاهک هسته‌ای یا باج خواهی تهران برای لغو تحریم‌ها ندارد. ما شاهد بحران در روابط بین آمریکا و اسرائیل هستیم و این بحران در تماس تلفنی روز پنج شنبه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمود بیشتری پیدا کرد.

به اعتقاد بسیاری از ناظران تحولات مربوط به مذاکرات وین، این مذاکرات چه پایان موفقیت آمیزی داشته باشد چه به بن بست برسد، ایران تا کنون بزرگترین برنده آن بوده است بنت در این تماس تلفنی، خروج آمریکا از مذاکرات وین را خواستار شد و برای سوق دادن واشنگتن به سوی جنگ با ایران تلاش کرد. بنی گانتز وزیر جنگ رژیم اشغالگر نیز هفته آینده همراه رئیس موساد با هدف حل و فصل اختلافات و قانع کردن واشنگتن برای اجرای برنامه‌های تهاجمی تل آویو علیه ایران، به آمریکا سفر می‌کند. اما بیشتر دنبال کنندگان این پرونده معتقدند تلاش‌های این رژیم با شکست مواجه می‌شود زیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به جنگ جدید در خاورمیانه که نگاهش را از دو بحران اصلی پیش روی کشورش در تایوان در شرق آسیا و اوکراین و روسیه در مرکز اروپا منحرف کند، هیچ تمایلی ندارد.

وی در بخش دیگری از مقاله خود تصریح کرد: هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به ایران با پاسخ ویران کننده مواجه خواهد شد. کادر رهبری ایران ثابت کرده است از آمریکا به عنوان یک کشور ابرقدرت هیچ هراسی ندارد و ما شاهد بودیم ایران پهپاد «گلوبال هاوک» را که یکی از قوی‌ترین پهپادهای ارتش آمریکا است، هنگام تجاوز به حدود آبی خود ساقط کرد. تهران به تهدیدات تل آویو هم هیچ توجهی نمی‌کند و چه بسا هشدار سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران مبنی بر اینکه «دندان‌های آمریکا را در صورت هر گونه اقدام هر چند مختصر نظامی علیه ایران، خرد خواهیم کرد و آن دوران که آمریکا و رژیم صهیونیستی هر کاری دلشان می‌خواست انجام می‌دادند به پایان رسیده است»، جدیدترین هشدار تهران به واشنگتن و تل آویو باشد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: عبدالباری عطوان مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو

منابع رسانه امروز (سه‌شنبه) از تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسرای صهیونیست علیه نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری شهاب، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و شهرک‌نشینان با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو نسبت به عملکرد کابینه رژیم اشغالگر در جریان جنگ و بی‌توجهی آن به سرنوشت اسرا اعتراض کردند.

معترضان خیابان «بیگن» در تل‌آویو را مسدود کردند و علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

معترضان همچنین تاکید کردند: خیلی وقت است که دستان کابینه نتانیاهو آغشته به خون اسرا است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست کابینه رژیم صهیونیستی و در صدر آن نتانیاهو را مقصر ماندن فرزندان خود در اسارت می‌دانند و به همین دلیل به صورت روزانه تظاهراتی را علیه او در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کنند و خواستار برکناری وی از ریاست کابینه هستند.

پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد