Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی درباره وضعیت بهداشت و درمان تنها بیمارستان شهرستان بردسکن به خبرنگار فارس گفت: بیمارستان حضرت ولی‌عصر (ع) حدود ۲۵ سال پیش ساخته شده است که مشکلات فراوانی داشت، با توجه به وجود این نواقص و مشکلات، مجمع سلامت را در سال ۱۳۹۱ تشکیل دادیم که با اهتمام خیرین، پزشکان و مسئولان بهداشت و درمان آن زمان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سه هدف راه‌اندازی مجمع سلامت شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: «کمک به بیماران نیازمند»، «خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان» و «توسعه فیزیکی و ساختمان‌های مورد نیاز بیمارستان بوده»، سه هدف ایجاد این مجمع بود.

امام جمعه شهرستان بردسکن افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با خیرین، مشکل بیمارانی که به دلیل مسائل مادی و مالی از مداوا ناامید بودند مرتفع شد و حتی برای طی مراحل درمان، مکانی برای همراهانشان در شهرهای بزرگ همچون مشهد مقدس پیش‌بینی شد.

وی در موضوع اقدامات انجام شده در حوزه خرید تجهیزات نیز گفت: با تشکیل مجمع خیرین سلامت، کمک‌هایی از خیرین جمع‌آوری شد که در آخرین نمونه آن، حدود ۲ میلیارد تومان کمک برای خرید دستگاه سی تی اسکن بود که اعلام نیاز آن از ماه محرم گذشته انجام، هزینه آن از طریق مردم تأمین و این دستگاه خریداری شد.

امینی همچنین از تأمین چند دستگاه دیالیز، ۲۵ تخت برقی و چند تخت ICU از طریق مجمع سلامت شهرستان بردسکن خبر داد و تصریح کرد: در موضوع ساخت و ساز نیز در سه بخش با کمک خیرین کارهای خوبی انجام شد که از جمله این اقدامات می‌توان به ساخت بخش اطفال، بخش دیالیز، بخش CCU و ساختمان ICU در داخل بیمارستان و در ساختمان‌های مجزا اشاره کرد که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: مشکل امروز در بردسکن، فرسودگی شدید ساختمان بیمارستان بردسکن است که سبب شده بخش‌هایی از ان غیر قابل استفاده شود، از این رو برای تهیه زمین مناسب جهت ساخت این بیمارستان رایزنی‌هایی شده است.

امام جمعه شهرستان بردسکن تأکید کرد: بیمارستان از مهم‌ترین و حساس‌ترین بناها در یک شهر است بنابراین طراحی و اجرای آن به دلیل گستردگی روابط و پیچیدگی عملکرد از اهمیت بالایی برخورد است، رعایت اصول و مبانی فنی نه تنها سبب ارتقای کیفیت خدمات درمانی ارائه شده در این مراکز خواهد شد بلکه مطلوب بودن فضا بر کارایی و رضایت‌مندی پرسنل شاغل نیز تأثیرگذار است.

امینی گفت: خوشبختانه مسئولان به این نتیجه رسیدند بخشی از بیمارستان فعلی را تخریب و ساختمان جدیدی را بسازند زیرا بیماران در مراجعه به بیمارستان، نارضایتی زیادی دارند که بعضاً به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و گلایه‌ها را منتقل می‌کنند.

امینی به نبود متخصص در شهرستان اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر فصل توزیع پزشک هست، با رئیس شبکه بهداشت و درمان صحبت کرده‌ایم تا در این خصوص تدبیری کنند که علاوه بر آن، چندین سال است هیچ جذبی برای نیروی خدماتی بیمارستان انجام نگرفته و با کمبود شدید نیروی خدماتی روبرو هستند، این موضوع نیز در حال پیگیری است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: داروخانه بیمارستان را به بخش خصوصی تحویل داده‌اند و متأسفانه بخش خصوصی نیز در تأمین داروی مورد نیاز بیماران بهانه‌هایی می‌گیرد از جمله این‌که چند میلیارد تومان طلبکار هستیم و نداده‌اند، بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند دغدغه تهیه دارو از خارج از بیمارستان دارند که برای آنان مشکلاتی ایجاد کرده است.

امام جمعه بردسکن به ضعف مدیریت و نظارت در بیمارستان اشاره و اضافه کرد: هشتاد هزار نفر جمعیت این شهرستان در تنگنا هستند و تقاضا دارند مشکل بیمارستان چه با ساخت ساختمان جدید و چه با بازسازی بیمارستان فعلی حل شود.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان امام جمعه بیماران سلامت شهرستان بردسکن امام جمعه انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن

 
حامد ریگی  بیان کرد: باتوجه‌به تأکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن باهدف خانه‌دارشدن اقشار کم‌درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد طوری که در گام نخست زمین موردنیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تأمین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام است و هم‌زمان برای هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان تصریح کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌صورت ویلایی و در شهر سراوان به‌صورت دوطبقه در دستور کار قرار دارد و هم‌زمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

ریگی با بیان اینکه امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش