Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: لازمه موفقیت در مدیریت و کنترل بیماری کرونا، مشارکت فعالانه مردم در واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش شدت چرخش و انتقال بیماری است.

دکتر سید وحید حسینی شنبه ۱۴ آذر در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، جدیت در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را کلید ایمنی در برابر هر سویه جدید کروناویروس عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به سویه جدید کروناویروس در آفریقای جنوبی و ورود احتمالی آن به کشور که با نگرانی‌هایی همراه بوده است، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در جهان، سویه‌های بسیاری از این نوع ویروس منتشر شد، اما یافته‌ها نشان می‌دهد راهکار محافظتی مهم در برابر تمامی این سویه‌ها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر دریافت به موقع واکسن کرونا در گروه افراد بالای ۱۲ سال استان، عنوان‌ کرد: توجه به دو رفتار مهم سلامتی، یعنی واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا دارد.

حسینی با اشاره به فعالیت مطلوب مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان و نقش این مراکز در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس، توصیه کرد: ضرورت دارد مردم در صورت مشاهده علائم، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

این مقام مسئول در ادامه این نشست، اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، آمارهای ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سید وحید حسینی آفریقای جنوبی کروناویروس کرونا در ایران رعایت شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان