Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری کنی در مصاحبه اختصاصی شبکه الجزیره که بخش هایی از آن در تارنمای این شبکه منتشر شد، گفت ایران در صورت پذیرش دو پیشنهاد قبلی که روز قبل به طرف مذاکره کننده ارائه شده است، پیشنهاد سوم را نیز ارائه خواهد داد.

علی هاشم خبرنگار الجزیره درخصوص پیشنهاد سوم ایران این طور گمانه زنی کرد که پیشنهاد سوم عمدتا درباره روند راستی آزمایی و ضمانت هایی خواهد بود که ایران به منظور احیای توافق هسته ای از قدرت های جهان مطالبه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باقری کنی در بخشی این مصاحبه تاکید کرد: پیشنهادهایی که ایران به طرف ها مقابل در مذاکرات ارائه داده، به گونه ای است که نمی توان رد کرد. این پیشنهادها بر اساس مفاد توافق سال ۲۰۱۵ است و همه تحریم های آمریکا در حوزه هسته ای باید فورا لغو شوند.

وی گفت که دو پیشنهاد ارائه شده ایران در مذاکرات وین، درباره «لغو تحریم ها» و «اقدامات هسته ای» ایران بوده  که هر دو موضوعات اصلی در برجام هستند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران به الجزیره گفت که ادعاهایی مبنی بر آماده شدن ایران برای غنی سازی اورانیم تا میزان  ۹۰ درصدی از سوی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رد شده و ایران از تعهدات خود در چارچوب آژانس خارج نخواهد شد.

باقری کنی گفت که برخی اخلاگران خارجی وجود دارند که خواهان ایجاد مانع بر سر راه مذاکرات هستند و تقلا می کنند تا مذاکرات را به شکست بکشانند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران گفت که اسرائیل خواب آن را هم نخواهد دید.

دور جدید مذاکرات وین برای لغو تحریم های ظالمان علیه ملت ایران که از دوشنبه هفته پیش آغاز شده بود، روز گذشته موقتا متوقف و قرار شد در هفته‌ آینده از سرگرفته شود اما تاریخ قطعی آن هنوز رسما اعلام نشده است. سه کشور اروپایی در بیانیه‌ خود گفته‌اند، ما از هماهنگ کننده برجام درخواست کرده ایم که به زودی تشکیل جلسه دهد. آن ها می‌گویند که برای ارزیابی اوضاع و دریافت دستورالعمل‌های جدید پیش از تشکیل جلسه هفته آینده باید به پایتخت‌ها بازگردند تا ببینند آیا می‌توان شکاف های ایجاد شده را پر کرد./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: برجام باقری کنی باقری کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره تهدیدهای مداوم مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه گفت حمله به رفح تنها به جنایت علیه غیرنظامیان منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» در گفت‌وگو با «العربی الجدید» درباره مذاکرات آتش‌بس اعلام کرد: در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است، اما از آنجایی که مذاکرات برای بازگرداندن اسرا از غزه مورد نیاز آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر است، انتظار می‌رود که از سر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع مقاومت درباره پیشنهاد جدید آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا بر این اساس مطرح شد تا شکاف میان پیشنهاد مقاومت و پیشنهاد دشمن را پر کند، پس نسخه «بدتر» پیشنهاد رژیم اشغالگر با عبارت‌ها و تبلیغات «گمراه‌کننده» است و مقاومت با تاکید بر موضع خود به این پیشنهاد پاسخ داد.

الهندی ادامه داد: پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد، یک پیشنهاد کاملا آمریکایی است و بنابراین کاملا تابع خواسته اسرائیل است و مقاومت نیز به آن پاسخ داد و جنبش جهاد اسلامی موضع جداگانه‌ای ندارد و حماس مجاز است در این زمینه به نام مقاومت مذاکره کند.

وی افزود: آنچه کابینه رژیم اشغالگر و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره مانع‌تراشی مقاومت ادعا می‌کنند، دروغی برای به تعویق انداختن و طفره رفتن از انجام معامله است. طرفی که مدام در حال عقب‌نشینی و مانع‌تراشی است، نتانیاهو است.

وی درباره تهدیدهای صهیونیست‌ها برای حمله به رفح نیز تاکید کرد: تهاجم به رفح به عنوان تصویری از پیروزی و دستیابی به هدف «درهم شکستن مقاومت» در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، اما در واقع مانند حمله به خان‌یونس، شمال یا مرکز نوار غزه خواهد بود و سپس ما به همان نقطه قبل از تهاجم باز می‌گردیم و این در حالی است که رژیم اشغالگر چیزی جز جنایت علیه غیرنظامیان به دست نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • حماس : پاسخ رسمی تل آویو به پیشنهادهای خود را دریافت کردیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند