Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@17:51:07 GMT

صندوق بیمه حوادث طبیعی تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۵۵۴۵

صندوق بیمه حوادث طبیعی تشکیل می‌شود

به گزارش فارس، غلامرضا سلیمانی امروز به مناسبت روز ملی صنعت بیمه در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه که در مرکز همایش دانشگاه الزهرا برگزار شد، بیان کرد:‌ یکی از چالش‌های صنعت بیمه رشد اندک تولید ناخالص داخلی در کشور از یک‌سو و تحریم‌های خارجی از سوی دیگر است. 

وی گفت: برخی از شرکت‌های اتکایی بیمه‌ای از آلمان و سوئیس که قبلاً در ایران بودند، به بهانه تحریم بیرون رفتند و خیال می‌کردند صنعت بیمه ما شکست می‌خورد، اما این صنعت همچنان پابرجا ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در کشور ترکیه صندوق بیمه حوادث طبیعی 5 میلیارد دلار سرمایه دارد، گفت: ما صندوق بیمه حوادث طبیعی را تازه می‌ خواهیم اساسنامه آن را در سال جاری تدوین کنیم و هنوز راه نیفتاده و امیدواریم به زودی این صندوق تشکیل شود. 

سلیمانی با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی در نوآوری فناوری اطلاعات در صنعت بیمه داریم، گفت: بیمه مرکزی وارد بیمه‌گری نمی‌شود و فقط نظارت می‌کند و یکی از دلایل کاهش ضریب نفوذ بیمه در کشور، کاهش بیمه‌های زندگی است. 

به گفته وی، اوراق بیمه‌ای به زودی در بازار سرمایه قابل معامله می‌شود و یکی از برنامه‌های ما بهادار کردن اوراق بیمه‌ای است، زیرا بیمه‌های خرد زندگی و پول‌های ماهانه 30 تا 50 هزار تومان می‌تواند در صندوق بیمه زندگی سرمایه‌ای تشکیل دهد که به کمک بازنشستگی افراد بیاید و صندوق‌های بیمه زندگی کمتر از صندوق‌های بازنشستگی نیستند. 

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین گفت: شبکه فروش صنعت بیمه باید رشد کند و ما محصولات بیمه سایبری داشته باشیم، به گونه‌ای که در سراسر کشور بدون حضور فیزیکی، شبکه‌های بیمه برای بیمه زندگی و درمان ایجاد کنیم. 

منبع: الف

کلیدواژه: صندوق بیمه صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، اولین جلسۀ شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان در بیمه سرمد شعبۀ این استان برگزار شد.

در این جلسه، که 29 فروردین‌ماه و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برنامۀ عملیاتی شورا در سال جدید تبیین و راهکارهای تحقق برنامه توسط اعضا بررسی شد. همچنین بر مشارکت، همدلی و همسویی شرکت‌های بیمه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار تحقق برنامه‌های تدوین‌شده تأکید شد.

به‌جهت ضرورت تسریع در ارائۀ پاسخ به گزارشات مورد درخواست نهادهای ناظر همچون سازمان امور اقتصادی و دارایی و استانداری، در مورد همکاری شرکت‌های بیمه در ارائۀ آمار و اطلاعات موردنظر بحث و تبادل نظر شد تا پاسخ مکاتبات در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و ارسال گردد.

لزوم اتخاذ رویه‌های یکسان در مناقصات بیمه‌ای استان از دیگر موارد موردبحث شورا بود، همچنین در این جلسه بررسی ساختارهای تشکیل کمیتۀ فنی و مناقصات در دستور کار قرار گرفت.

از دیگر موارد موردبحث در این جلسه، برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش‌های فرهنگی و ورزشی برای خانوادۀ همکاران صنعت بیمه و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بین کارمندان شعب استان اصفهان بود.

در پایان جلسه، به‌جهت استفاده‌ از‌ ظرفیت‌های شبکۀ فروش استان و همچنین رسیدگی به درخواست‌های صنفی و مشکلات ایشان، بر تشکیل جلسات هیئت‌رئیسۀ شورا به‌صورت فصلی با مسئولین انجمن صنفی نمایندگان تأکید شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • معمای «مثلث برمودا»
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص