Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:29:19 GMT

ساده‌ترین دستور تهیه سالاد ماکارونی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۵۵۴۶

ساده‌ترین دستور تهیه سالاد ماکارونی

به گزارش همشهری آنلاین، سالاد ماکارونی محبوب همه است: از بچه‌ها گرفته تا بزرگترها. این سالاد خوشمزه را با ماکارونی فرمی تهیه می‌کنند و در آن معمولاً از خیارشور، ژامبون گوشت یا مرغ، نخود فرنگی، ذرت، گوجه یا هویج و سس مایونز استفاده می‌کنند. طرز تهیه سالاد ماکارونی خیلی ساده است و با توجه به این که پاستا در عرض چند دقیقه پخته می‌شود، وقت زیادی نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این سالاد خنکش خوشمزه‌تر است، بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف حداقل نیم ساعت آن را در یخچال قرار دهید. بنابراین برای مراسمی مثل تولد می‌توانید سالاد را از شب قبل تهیه کنید و در یخچال بگذارید تا دیگر نگرانی برای غذای تولد نداشته باشید.

طرز تهیه کنجد عسلی | فوت‌وفن درست کردن شیرینی با این دانه‌های پرخاصیت طرز تهیه کوکی انار | درست کردن شیرینی شب یلدا به سه روش ساده

در اینجا با دستور تهیه سالاد ماکارونی با کالباس یا همان ژامبون گوشت آشنا می‌شوید که فوق العاده خوشمزه است. البته باید توجه کنید که به خاطر پاستا و سس مایونزش این سالاد کالری نسبتاً زیادی دارد و خیلی هم سیر کننده است. پس بهتر است در مقادیر کمتر مصرف شود. مقادیری که در اینجا گفته شده ۴ کاسه متوسط سالاد می‌دهد.

مواد لازم برای سالاد ماکارونی

ماکارونی فرمی ۲ پیمانه

خیار شور ۱۵۰ گرم

کالباس ۴ ورق

گوجه ۳ عدد

نخود فرنگی ۱/۲ پیمانه

ذرت ۱/۲ پیمانه

سس مایونز ۳/۴ پیمانه

نمک و فلفل دلخواه

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

مرحله اول

ماکارونی‌های فرمی را با توجه به دستور روی بسته‌بندی بپزید و آبکشی کنید.

مرحله دوم

در این مدت کالباس، خیارشور و گوجه را ریز خرد کنید. یکی از گوجه‌ها، مقداری از خیارشور، ذرت و نخودفرنگی را برای تزیین کنار بگذارید.

مرحله سوم

ماکارونی آبکشی شده، خیارشور، گوجه و کالباس خرد شده را داخل کاسه‌ای بریزید. سپس سس مایونز را اضافه کنید.

مرحله چهارم

سالاد را هم بزنید و بچشید و در صورت تمایل نمک و فلفل اضافه کنید. آن را به شکل دلخواه تزیین کنید و یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود، سپس سرو کنید.

نکته‌های کلیدی تهیه سالاد ماکارونی

– می‌توانید به جای کالباس از مرغ پخته یا مرغ سوخاری هم استفاده کنید.

– اگر می‌خواهید سالاد را چند ساعت بعد سرو کنید بهتر است مواد سالاد را از قبل آماده و در زمان سرو سس را اضافه کنید.

– برای چربی کمتر می‌توانید مقداری از سس مایونز را با ماست چکیده جایگزین کنید.

منبع: ایران‌کوک

کد خبر 641056 برچسب‌ها پاستا و اسپاگتی آشپزی - دستور پخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک پاستا و اسپاگتی آشپزی دستور پخت تهیه سالاد ماکارونی سس مایونز طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست وبیناری طرح افزایش تولید گوجه فرنگی گفت: در صورت تخصیص اعتبار و تسهیلات کم بهره به مکشاورزان و بهره برداران می‌توان سطح زیرکشت گوجه فرنگی در مزارع استان را با روش سایبان افزایش داد و در فصل پاییز هم به تولید قابل توجهی دست یافت.

وی بیان کرد: قزوین یکی از استان‌های مهم در تولید گوجه فرنگی است و امسال بر اساس برنامه ابلاغی و با توجه به الگوی کشت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار برای کشت گوجه فرنگی به استان تخصیص یافته که پیش بینی می‌شود بیش از چهار هزار تن محصول گوجه فرنگی تولید شود که بیش از ۵ درصد تولید آن در فصل پاییز خواهد بود.

راه انجام اضافه کرد: استان قزوین به دلیل استفاده از ارقام جدید، روش‌های نوین کشت و بهره گیری از کشت سایبان و داربستی کردن مزارع عملکرد بالای حدود ۷۵ تا ۸۰ تن در هکتار در مزارع را بدست آورده است. 

وی افزود: در طرح سایبان در کشت گوجه فرنگی در دو سال گذشته حدود ۲۷ هکتار از مزارع گوجه فرنگی به این طرح اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۶۰ هکتار افزایش یابد.

راه انجام بیان کرد: حفظ رطوبت، جلوگیری از تابش نور خورشید و عملکرد بالای محصول حتی تا بیش از ۲۰۰ تن در هکتار از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

در این نشست در خصوص اهمیت تولید گوجه فرنگی در پاییز برای کنترل قیمت این محصول و امکان افزایش عرضه آن و معرفی استان قزوین بعنوان پایلوت مهم در اجرای این طرح تبادل نظر شد.

در این نشست در خصوص طرح افزایش تولید گوجه فرنگی در فصل پاییز با دو روش، افزایش سطح زیر کشت در استان‌های جنوبی کشور و کشت داربستی در مناطق تولید تابستانه شامل استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • پلمب سه خط تولید سوسیس و کالباس در قم
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد