Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و توسعه حل اختلاف استان خوزستان، محمدیار ممبینی روز شنبه در این خصوص گفت: پرونده اختلاف مالی بین تجار عراقی و ایرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر شهرستان دزفول در کمتر از ۲۴ ساعت به صلح و سازش منتهی شد.

وی افزود: ۲ تاجر که یکی از آنان عراقی و ساکن دزفول است به علت اعتمادی که به یکدیگر داشتند در چند سال اخیر به صورت شفاهی فعالیت تجاری و اقتصادی انجام دادند که ۶ ماه پیش اختلافات مالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال بین آنها پیش آمد و روز به روز شدیدتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری دزفول اظهارداشت: مدتی پیش تجار ایرانی که ساکن کرج هستند با راهنمایی یکی از فعالان  اقتصادی در دزفول با مراجعه به شورای حل اختلاف این شهرستان، برای حل و فصل اختلاف پیش آمده درخواست دادند.

وی افزود: پس از دستور قضایی پرونده‌ برای حل و فصل در شورای حل اختلاف دزفول تشکیل و بلافاصله اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر به این پرونده ورود کردند.

ممبینی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و ستاد صبر مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین طرفین، نشست‌هایی تشکیل و پس از بیان اظهارات درخصوص اختلاف مالی پیش آمده بدون هیچگونه تشریفات مالی و هزینه دادرسی، اختلاف مالی این ۲ تاجر ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به سازش منجر و فعالیت تجاری و اقتصادی آنها تداوم یافت.

وی از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر در حل و فصل این موضوع قدردانی کرد و افزود: با گسترش صلح و سازش در جامعه کمتر شاهد درگیری، اختلاف و وقوع جرم خواهیم بود.

رئیس دادگستری دزفول بیان کرد: شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر تاکنون در ایجاد آرامش، آسایش و امنیت، فعالیت‌های مطلوبی داشتند که امیدواریم این نهادهای مردمی همیشه مورد حمایت معنوی و مادی بیشتری قرار گیرند.

برچسب‌ها دادگستری کرج دزفول شورای حل اختلاف خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرج دزفول دادگستری کرج دزفول شورای حل اختلاف خوزستان شورای حل اختلاف و ستاد اختلاف مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان