Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمار تولید محصولات منتخب صنعتی و معدنی (مقدماتی) در 7 ماهه سال جاری نشان‌دهنده افزایش تولید در 20 ردیف از این محصولات است و گروه کامیون، کامیونت و کشنده با رشد 64.4 درصدی در صدر این آمار قرار دارد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، به دنبال استمرار اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه و تلاش و همت واحد‌های تولیدی، رشد تولید در ۲۰ محصول منتخب صنعتی طی 7 ماهه سال به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشات مربوطه، در این مدت بیشترین آمار تولید مربوط به ردیف محصولات « کامیون، کامیونت و کشنده»، « روغن ساخته شده نباتی»، « ماشین لباسشویی»، «شمش آلومینیوم» و « شیشه جام» بوده است.

همچنین در این مدت بیش از 507 هزار و 300 دستگاه انواع سواری، 41 هزار و 254 دستگاه وانت، یک هزار و 136 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون، 394 دستگاه کمباین و 11 هزار و 257 دستگاه تراکتور در کشور تولید شده است که در بخش تولید کمباین نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد 13.5 درصدی ثبت شده است.

در گزارش مذکور تعداد لوازم خانگی تولید شده در بازه زمانی 7 ماهه امسال، بیش از 2 میلیون و 687 هزار و 300 دستگاه (افزایش 7.5 درصدی تولید) اعلام شده است که سهم یخچال و فریزر بیش از یک میلیون و 246 هزار دستگاه (رشد تولید 7.5 درصدی) و سهم ماشین لباسشویی بیش از 790 هزار دستگاه (رشد تولید 29.9 درصدی) بوده است.

بخش دیگر این گزارش به رشد 3.4 درصدی تولید محصولات پتروشیمی (تولید 36.8 میلیون تُنی این محصولات) اشاره کرده است.

این در حالی است در بخش کالاهای منتخب معدنی و صنایع معدنی، فولاد و سیمان به دلیل محدودیت‌های تحمیل شده به این صنایع بخاطر موضوع سوخت و برق به ترتیب 4.9 درصد و 9.1 درصد کاهش تولید داشته است.

در این گزارش همچنین میزان تولید کاتد مس، ظروف چینی و شیشه جام در این بازه زمانی را به ترتیب بیش از 176 هزار تن، 35.2 هزار تن و 776.4 هزار تن عنوان شده است که نشان‌دهنده رشد 4.4 درصدی تولید کاتد مس، افزایش نزدیک به 14.5 درصدی تولید ظروف چینی و رشد 23 درصدی تولید شیشه جام نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ است.

آمار تجارت بین‌المللی کالاهای غیرنفتی

گفتنی است آمار مقدماتی واردات و صادارت کالاهای غیرنفتی (با میعانات گازی) در بازه زمانی مذکور حاکی از صادرات بیش از 75 میلیون تنی این کالاها ( رشد 14.9 درصد نسبت به 7 ماه اول سال گذشته) به ارزش 27 میلیارد و 74 میلیون دلار ( افزایش 47.3 درصدی نسبت به نیمه اول سال 99) است.

در بخش واردات نیز در 7 ماه اول سال جاری بیش از 23 میلیون تن کالاهای غیرنفتی به ارزش 27 میلیارد و 739 میلیون دلار وارد کشور شده است که از نظر وزنی رشد 21.6 درصد و از نظر ارزشی افزایش 38.5 درصدی را در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتوبوس برق رشد فولاد وزارتخانه درصدی تولید رشد تولید 5 درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم،گفت: شایسته سالاری باید مبنای انتصابات در دستگاه‌ها باشد و در این زمینه باید از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد بهرامی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در جمع مردم بخش لوداب شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: نماینده مجلس باید در حد ملی بوده و حضوری مؤثر بر مبنای اشراف کامل به مسائل، آمارهای بودجه‌ای را عملیاتی کند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه استان و حوزه انتخابیه، افزود: زمان را بر مبنای رشد و توسعه مناطق تنظیم و وقت خود را درگیر چینش‌ها نخواهیم کرد.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه انتصاب‌های دستگاهی باید بر مبنای شایسته سالاری باشد، گفت: اجازه دخالت‌های مخرب را نیز نخواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه من نماینده یک جریان خاص نیستم، تصریح کرد: از ظرفیت تمام نخبگان و افراد توانمند برای سوق استان به سمت توسعه استفاده خواهیم کرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: متناسب با نیازهای استان جلسات تخصصی در دستور کار است و بازدید از مناطق برای احصای مشکلات و به فعلیت رساندن پتانسیل‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: لازمه حصول نتیجه و رشد مناطق تعامل با بخش‌های مختلف و کمیسیون‌های مرتبط است.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به بازدید از مناطق اشاره کرد و گفت: تمام مشکلات مناطق جمع‌آوری شده و بر اساس اولویت‌ها در هر منطقه برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر رفع مشکلات بخش لوداب، تصریح کرد: آنچه برای مردم مهم است، کار و لمس نشانه‌های تغییر بوده و باید با ظرفیت بالایی به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 748183

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز