Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@15:44:58 GMT

نفوذ موریانه‌ای اسرائیل در کشورهای عربی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۶۲۵۰

نفوذ موریانه‌ای اسرائیل در کشورهای عربی

مرحوم احمد فواد نجم، شاعر طنز پرداز مردمی مصر "۱۹۲۹- ۲۰۱۳" سه کلید واژه را به عنوان هویت واقعی رژیم های عربی تعریف کرده است.

او که در جهان عرب به عنوان دعبل خزاعی معاصر مشهور است ۳ کلید واژه هم قافیه " عروش-تاج وتخت ها- کروش – شکم های برامده و قروش – معادل مال و ثروت" را هویت برخی رژیم های امروز عربی تلقی می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو این شاعر مردمی همواره به دلیل هجو حکام عرب که با رژیم صهیونیستی رابطه بر قرار کرده اند بارها از سوی محاکم قضایی چه در مصر و چه در خارج مصر تحت تعقیب قرار گرفته بود.

او در قصائد هجوی خود بارها حکام عرب را به مثابه مترسک هایی توصیف کرده که تنها ملتهای خود را می ترسانند اما خود ابزار دست قدرت های خارجی هستند.

وی درعین حال در طول ۴ دهه گذشته در وصف انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان قصائد حماسی زیادی سرود و از این رو بیشتر رهبران کشورهای عرب بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس ورود او را به کشورهای خود ممنوع کرده بودند.

صرف نظر از هزلیات این شاعر پر آوازه مصری واقعیت موجود حکام عرب و مسابقه این حکام برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی دورنمای تاریکی از فضای داخلی جوامع عربی ترسیم می کند.

 اقدام امارات، بحرین، سودان و مغرب در برقراری رابطه آشکار سیاسی و امنیتی با رژیم صهیونیستی بستر کاملا مناسبی برای نفوذ خزنده این رژیم در شمال آفریقا و جنوب خلیج فارس ایجاد کرده است.

به اتکاء همین بستر است که اخیرا نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل دستور مصادره منازل مسکونی فلسطینیان و احداث چندین شهرک یهودی نشین در اطراف قدس شرقی را صادر کرد.

خیز بلند رژیم صهیونیستی برای بهره گیری از منابع فسیلی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و بسترسازی برای ارتقاء سطح تبادل تجاری بین این رژیم و کشورهای خلیج فارس بخشی از رویاهای رهبران اسرائیل تلقی می شود.

شیمون پرز رئیس سابق رژیم اسرائیل پیش بینی کرده بود که در چارچوب عملیاتی شدن طرح خاورمیانه بزرگ، رژیم صهیونیستی قادر خواهد شد تا سال۲۰۳۵ حجم تبادل تجاری خود را با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به سالانه تا میزان ۷۰ میلیارد دلار برساند.

آخرین کشوری که اخیرا با رژیم صهیونیستی رابطه خود را آشکار و یک توافقنامه امنیتی و نظامی با این رژیم امضاء کرد پادشاهی مغرب بود.

آنچه که در کانون عادی سازی رابطه میان رژیم های عربی و اسرائیل مورد توجه شدید حکام عرب قرار دارد فرهنگ سازی مقوله پذیرش این رژیم غاصب به عنوان یک کشور تاثیرگذار منطقه ای است.

قبل از عادی سازی رابطه سیاسی حکام عرب ابتدا با تبلیغات رسانه ای قبح عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را از بین برده و سپس تغییرات جهانی و مصالح ملی را به عنوان بخشی از ضروریات برقراری رابطه با اسرائیل تلقی می کنند.

اتحادیه عرب که زمانی چتر حمایتی ملت فلسطین تلقی می شد امروز با انتخاب احمد ابوالغیط به عنوان دبیر کل این اتحادیه نه تنها کمکی به ملت فلسطین نمی کند بلکه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را تشویق می کند.

از این رو مرحوم احمد فواد نجم بارها در قصائد هجوی خود از اتحادیه عرب " جامعه الدول العربیه " به عنوان اتحادیه عبری یاد می کرده و تاکید داشت که این اتحادیه تنها حضور آریل شارون نخست وزیر جنایتکار اسرائیل را کم دارد...

این اتحادیه تا قبل از  قرار داد کمپ دیوید قانونی را اعمال می کرد که بر اساس آن هر مسافری از هر نقطه جهان که مهر فرودگاه بن گوریون اسرائیل در گذرنامه وی ثبت شده حق ورود به هیچ یک از کشورهای عربی را نداشت.

اما امروز این قانون لغو شده وحتی برخی کشورهای عرب با رژیم صهیونیستی توافقنامه لغو روادید امضاء کرده اند و این امر در واقع زمینه نفوذ موریانه ای رژیم صهیونیستی در جوامع عربی را فراهم می کند.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1579141

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن هانی زاده رژیم صهیونیستی اسرائیل جهان عرب عربستان امارات متحده عربی بحرین مراکش رژیم صهیونیستی عادی سازی رابطه کشورهای عرب خلیج فارس حکام عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی