Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:53:45 GMT

البرز به سیستم کشاورزی خبره مجهز می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۶۳۰۲

البرز به سیستم کشاورزی خبره مجهز می شود

عبدالله مخبر دزفولی در همایش استانی روز جهانی خاک که روز شنبه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد به ارزش خاک در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: خاک از حیث ملی برای ما مقدس است زیرا افراد بزرگی جان خود را برای این خاک از دست داده اند ضمن اینکه از لحاظ دینی هم مقدس است زیرا بر آن سجده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اهمیت خاک از لحاظ کشاورزی، اظهار داشت: کشاورزی پایدار مستلزم حفظ و حراست از خاک است و امنیت غذایی ارتباط مستقیمی با این منبع خدادادی که خیلی قدرشناس آن نیستم مرتبط است.

وی با بیان اینکه در استان البرز سه اقدام جدی برای حفظ و حراست از خاک داریم، گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سال جاری موفق شدیم سامانه هوشمند حفاظت از اراضی کشاورزی را راه اندازی کنیم تا بتوانیم در بدو امر از ویلا  شدن اراضی کشاورزی درجه یک جلوگیری کنیم.

مخبر دزفولی این اقدام را برای اولین بار در کشور عنوان کرد و افزود: توسط این سامانه هر سه روز تغییرات غیرمجاز گزارش و قابل مشاهده است.

وی دومین گام را اجرای کشاورزی هوشمند در بخش تولیدات گیاهی دانست و اظهار داشت: در گام سوم نیز تا بهمن ماه سال جاری «کشاورزی خبره» برای اولین بار در کشور رونمایی می شود که یک اپلیکیشن است که به کمک کشاورزان می آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: کشاورزان در این اپلیکیشن هوشمند مشخصات اراضی کشاورزی خود را وارد کرده و این اپلکیشن مشکلات اراضی و کمبودهای آن را ارایه می دهد که کشاورزان می توانند با استفاده از کارشناسان مربوطه اقدام به رفع مشکلات اراضی برای حفاظت از خاک کشاورزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی در مسیر کشاورزی پایدار قدم برداریم، افزود: با محدودیت خاک و منابع مختلف که در استان داریم رویکرد ما این بوده و تداوم خواهد یافت و شدت بیشتری خواهد گرفت تا فضاها و فرصت های کوتاه را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.

مخبر دزفولی اظهار داشت: در استان البرز نبایستی هیچ طرحی بدون پیوست دانش بنیان و فناور محور پیاده شود زیرا شرکت های دانش بنیان رفتارهای مناسبتر و علمی تری را در خصوص خاک خواهند داشت.

وی گفت: با این سیاست در تقویت کشاورزی دانش بنیان که موجب حراست و خاک ورزی که یکی از ارکان این شرکت ها است، کمک خواهد شد.

استان البرز دارای ۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی روز جهانی خاک اراضی کشاورزی کشاورزی هوشمند استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی روز جهانی خاک اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی روز جهانی خاک اراضی کشاورزی کشاورزی هوشمند استان البرز اراضی کشاورزی استان البرز دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز بالغ بر ۷۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه میانچال از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری