Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول مقسم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: اجرای این طرح به مدت یک ماه با پیش بینی نصب روزانه بین حدود هفت بنچ مارک و در مجموع ۱۱۵ عدد در اطراف پارک جنگلی قرق ادامه خواهد داشت.

به گفته وی علاوه بر اجرای طرح مزبور، تاکنون نقشه برداری عرصه به تعداد ۶۰ قطعه زمین کشاورزی در مرز این پارک جنگلی صورت گرفته و  این پرونده ها توسط واحد ممیزی این اداره برای تعیین تکلیف به دستگاه قضایی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چهارم آذر سال جاری و در پی گزارش مردمی به دادستان مرکز استان گلستان در خصوص یک مورد جنگل خواری در پارک جنگلی قرق موضوع در دستور کار دادستان قرار گرفت که وی به مسوولان ارشد منابع طبیعی و آبخیزداری استان یک هفته فرصت داد مرز دقیق اراضی زراعی با جنگل را مشخص کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، رئیس دادستانی گرگان نیز اعلام کرد: بررسی پارک جنگلی قرق نشان می دهد که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان کار نصب بنچ مارک را در تمام نوار مرزی این پارک جنگلی با زمین‌های کشاورزی آغاز کرده است.

محمود اسپانلو افزود: اجرای این طرح سبب خواهد شد تا دست اندازی به عرصه های جنگلی این پارک قطع شود.

وی از مردم گلستان خواست با گزارش تخلفات به دادستانی در حفظ منابع ملی و جلوگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان مشارکت کنند.

 پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل آباد شهرستان علی آباد قرار دارد.

این پارک طبیعی در محیط جلگه ای قرار دارد، مکان آن در سال ۱۳۴۸ از سوی مرحوم حسین سعیدی آشتیانی بنیانگذار پارک های جنگلی ایران تهیه و عملیات احداث از سال ۱۳۵۰ آغاز شد، امروز مساحت این پارک جنگلی به۶۵۰ هکتار می رسد و درختان آن بیشتر از گونه های انجیلی و ممرز است.

در این پارک گونه‌های جنگلی دیگر شامل بلوط، نمدار، توسکای قشلاقی، افرا، خرمندی و آزاد و پوشش درختچه‌ای و گیاهی همانند سایر رویشگاه‌های جلگه‌ای ایران وجود دارد.

برچسب‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان استان گلستان جنگل دادستانی کل کشور گرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان جنگل استان گلستان جنگل دادستانی کل کشور گرگان پارک جنگلی قرق استان گلستان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت