Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری روز شنبه در مراسم آغازین هفته پژوهش و فناوری استان در دانشگاه شهرکرد با اشاره به تجربه موفق برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به صورت مجازی در سال گذشته و افزایش بازدیدها از این نمایشگاه گفت: در سال جاری نیز این دستاوردها در قالب ۶۴ غرفه شامل ۴۳ غرفه از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، ۱۰ غرفه از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی‌ و ۱۳ غرفه از محصولات جدید به صورت مجازی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل پیرعلی‌ افزود: محصولات جدید در بخش‌های فناوری، نفت و پتروشیمی، محیط‌زیست و کشاورزی و توسط محققان و پژوهشگران استانی به مرحله تولید رسیده‌اند و نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.

وی، طراحی و ساخت سامانه بازیافت روغن‌های صنعتی آلوده و جداسازی ذرت جامد فلزی و غیر فلزی از روغن، نانو جاذب حذف رنگ در روغن‌های پایه سنگین، سامانه حضور و غیاب ابری رامونا، بذر مادری سیب‌زمینی به روش کشت بافت، خالص‌سازی ساخت مواد نانو پایه با فناوری هایتک و تستر ECU با قابلیت آزمایش قطعات الکترونیکی را از جمله دستاوردهای رونمایی شده، بیان کرد.

پیرعلی با بیان اینکه سامانه احراز هویت متمرکز، نقشه همراه شهرکرد با عنوان جویا و پهنه‌بندی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاک دشت شهرکرد از دیگر دستاوردهای به نمایش درآمده در نمایشگاه امسال است، از پهنه‌بندی عناصر غذایی در برگ گیاه گندم در اراضی دشت شهرکرد، انتخاب بهترین نوع فرایند برای تصفیه فاضلاب شهرهای کوچک استان تا ۲‌هزار مترمکعب در روز در پکیج‌های تصفیه متناسب با ارتفاع و دمای حداقل هوا، بررسی راهکارهای مناسب و بهینه از نظر اقتصادی به منظور کاهش لجن در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرکرد و بروجن و سیستم هوشمند ناوگان خودرویی سازمانی نیز به عنوان دیگر دستاوردهای محققان و پژوهشگران استان نام برد.

وی در ادامه به اهمیت فرهنگ‌سازی در مقوله پژوهش و ایده پردازی اشاره کرد و گفت: این موضوع باید از سطوح دانش‌آموزی تا دانشجویی و دانشگاهی و در میان خانواده‌ها با جدیت پیگیری شود و به عنوان راهکار برای برون‌رفت از شرایط بیکاری و تضمین آینده شغلی افراد به ویژه تحصیل‌کردگان دانشگاهی به کار برود.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی درباره دستاوردهای پژوهشی از طریق رسانه‌ها یادآور شد: در صورتی که اقدامات انجام شده به درستی معرفی شود می‌تواند زمینه خودباوری، الگوسازی و تمایل عمومی برای ورود به عرصه ایده پردازی، نوآوری و کارآفرینی خلاقانه را نیز در چهارمحال و بختیاری گسترش دهد.

پیرعلی رشد شاخص نوآوری در کشور را متذکر شد و افزود: این شاخص از رتبه ۹۶ در سال ۱۳۹۷ به ۶۴ رسیده است و این نشان‌دهنده آن است که گفتمان نوآوری در کشور همپای دیگر حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دنبال می‌شود و می‌توان در موضوعاتی همچون توجه به منابع و سرمایه‌های انسانی، برآورده کردن انتظارات جامعه از دانشگاه، اثرگذاری فعالیت استادان و پژوهشگران در محیط پیرامون و رسیدن به دانشگاه کارآفرین به نتایج خوبی در آینده امیدوار بود.

وی به افزایش حمایت‌های ارائه شده در حوزه فناوری در کشور نیز اشاره و تصریح کرد: هم اکنون پرداخت‌ها از محل تبصره ۱۸ با رشد قابل‌توجه ای روبه‌رو شده است و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با استفاده از این حمایت‌ها توانسته‌اند اقدامات مناسبی را در راستای تولید محصول رقم بزنند.

پیرعلی یادآور شد: هم‌اکنون ۹۰۰ نفر با تحصیلات دانشگاهی که عمده آن‌ها را نیز نیروهای بومی تشکیل می‌دهند در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و شرکت‌های زیرمجموعه مشغول به فعالیت هستند که در صورت تکمیل زیست‌بوم شکل‌گرفته می‌توان علاوه بر تولید محصولات جدید به اشتغال تعداد بیشتری از دانش‌آموختگان دانشگاهی کمک کرد.

به گزارش ایرنا، وب‌سایت بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار چهارمحال و بختیاری به نشانی www.exchbstr.ir  قابل‌دسترسی است.

برچسب‌ها هفته پژوهش دانشگاه شهرکرد نمایشگاه مجازی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش دانشگاه شهرکرد نمایشگاه مجازی هفته پژوهش دانشگاه شهرکرد نمایشگاه مجازی چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید

سال ۱۴۰۲ یکی از سال‌های پرتلاش ایران در تحقق مبحث چهارم سند تحول در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌آید و دانشمندان فضایی ما چندین ماهواره را با اهداف مختلف در این سال با موفقیت به فضا پرتاب کردند.

به گزارش ایسنا، این پیشرفت‌ها تا جایی بوده که حالا ایران جزو ۶ کشور دارای این فناوری قرار گرفته است. در ادامه ویدیویی از دستاوردهای هوافضای کشورمان در ۱۴۰۲ را مشاهده کنید:

منبع: کانال لشکر قدس

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • رقابت ۸ هزار و ۴۹۰ نفر در چهارمحال و بختیاری در کنکور تجربی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد