Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  شهناز رفعت پور  مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دلگان ۹۰۰ هکتار است که با احتساب میانگین عملکرد یک تن در هر هکتار پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۹۰۰ تن کنجد برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

شهناز رفعت پور با اشاره به این که توسعه کشت این محصول می‌تواند درآمد مناسبی برای کشاورزان منطقه ایجاد کند، گفت: یاز کشور به دانه‌های روغنی، اقلیم مناسب، صرفه اقتصادی، بازار پسندی روغن، دانه و پوست کنجد و کم آب بر بودن آن، موجب شده سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی منطقه چاه شور، چاه، الوند و چاه دازو را عمده منطقه کشت کنجد در دلگان معرفی کرد و گفت: به علت نبود کارگاه‌های فرآوری که یکی از عمده مشکل کنجد کاران منطقه است، این محصول توسط واسطه‌ها و دلالان با قیمت پایین خریداری و به استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، قم و خراسان‌های رضوی و جنوبی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: داراب، هلیل و رقم محلی از مهم‌ترین ارقام کنجد کشت شده در دلگان به شمار می‌روند که کاشت داشت و برداشت این دانه‌های روغنی با ارزش زمینه اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دلگان گفت: کنجد در میان دانه‌های روغنی با داشتن ۴۵ تا ۶۵ درصد روغن بیشترین میزان روغن را دارد و علاوه بر استفاده در صنایع شیرینی پزی در تهیه روغن و ارده از آن استفاده می‌شود.

حبیب الله طوقی گفت کنجد سرشار از آنتی اکسیدن‌های مفید و منبع عالی پروتئین است که در درمان انواع دیابت، کم خونی، سلامتی قلب و عروق و پوست و مو بسیار موثر است.

دانه‌های روغنی کنجد در دلگان در تیر و مرداد کشت و برداشت آن از اواخر آبان آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشت کنجد دانه های روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان