Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-09@00:27:45 GMT

 درگذشت دی کلرک، آخرین رئیس جمهور دوران آپارتاید

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۶۷۵۱

 درگذشت دی کلرک، آخرین رئیس جمهور دوران آپارتاید

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، بر اساس گزارش رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی ،فردریک ویلم دی کلرک، رئیس جمهور سابق که در سال 1993 جایزه صلح نوبل را با ماندلا به اشتراک گذاشت، در 11 ژوئیه 2017 در دفتر خود در کیپ تاون به سوالاتی درباره خاطرات خود از نلسون ماندلا پاسخ می دهد.

آخرین رئیس جمهور دوران آپارتاید، فردریک ویلم دی کلرک، در سن 85 سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ساعات اولیه صبح 11 نوامبر، پس از مبارزه با سرطان در منزلش دار فانی را وداع گفت.

بنیاد فردریک ویلم دی کلرک در بیانیه ای اظهار داشت "بسیار جای تاسف است که بنیاد فردریک ویلم دی کلرک باید اعلام کند که این بزرگ مرد در اوایل صبح امروز، به دنبال مبارزه با سرطان مزوتلیوما ، در خانه خود در آرامش درگذشت. آقای دی کلرک 85 ساله بود. از او همسرش الیتا ، فرزندانش جان  و سوزان  و نوه هایش به یادگار مانده اند."

فردریک ویلم دی کلرک میراثی از خود بر جای می گذارد که همچنان مورد بحث، مجادله و دفاع خواهد بود.

"ممنوعیت کنگره ملی آفریقا، کنگره پان آفریقایی، حزب کمونیست آفریقای جنوبی و تعدادی از سازمان های تابعه در حال لغو است."

با این کلمات، در افتتاحیه آخرین پارلمان در دوران آپارتاید در 2 فوریه 1990، دی کلرک زنجیره ای از وقایع را به راه انداخت که باعث شد چهار سال بعد، نلسون ماندلا به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی، در یک پیروزی قاطع در کنگره ملی آفریقا انتخاب شود.آفریقای جنوبی دیگر هرگز مثل سابق نخواهد بود.

مردم برای از دست دادن رهبری سوگوار خواهند شد که متوجه شد پروژه آپارتاید ناپایدار است و آینده مردم آفریکانر به راه حلی بر اساس مذاکره بستگی دارد.

دیو استوارد، رئیس بنیاد فردریک دی کلرک، گفت: «اگر او در انجام کاری که قصد انجامش را داشت، موفق نمی‌شد، این کشور مکان کاملاً متفاوتی بود. به همین سادگی."

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آپارتاید آفریقای جنوبی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه سه‌شنبه در دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای دولت و نیز تحولات و رخدادهای داخلی و خارجی به گفتگو پرداخت.

دیگر خبرها

  • وعده قالیباف به هلال احمر
  • رئیس اسبق فدراسیون کشتی درگذشت
  • ناصر میرواحدی درگذشت + سوابق
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی درگذشت
  • معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند
  • بدرقه ویژه رئیس جمهور توسط دختران آرمانی
  • عکس/ گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم
  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • ناصر الخلیفی: دیدار با دورتموند مهم‌ترین بازی پاری سن ژرمن در دوران من است
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد