Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:17:56 GMT

ازبکستان خواستار گسترش گفت‌وگو با طالبان شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۶۷۶۶

ازبکستان خواستار گسترش گفت‌وگو با طالبان شد

شوکت میرضیایف؛ رییس جمهوری ازبکستان گفته‌ است که برای جلوگیری از تشدید بحران بشری در افغانستان، گسترش گفت‌وگو با طالبان ضروری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از افق نیوز، طبق اطلاعات منتشرشده، میرضیایف گفته‌ است که دستیابی به صلح و ثبات زودهنگام در افغانستان فرصت‌هایی را برای اجرای پروژه‌های بزرگ ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او موقعیت جغرافیایی مناسب افغانستان، زمینه ارتباط فرامنطقه‌ای را فراهم می‌سازد.

میرضیایف گفته‌است: «اگر ما اقدامات مؤثر و هماهنگ را انجام ندهیم، افغانستان می‌تواند برای مدتی طولانی منبع چالش‌ها و تهدیدهای جدید برای امنیت منطقه‌ای باقی بماند، دستیابی به صلح و ثبات کشور، راه گسترش و همچنین فرصت‌های راهبردی جدیدی را برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی، انرژی با اهمیت منطقه‌ای و بین‌المللی برای آن باز می‌کند.»

او تاکید کرده‌ که بهبود اوضاع اقتصادی در افغانستان یک شرط ضروری برای تضمین صلح پایدار و بلندمدت در کشور است.

رییس جمهوری ازبکستان گفته‌ است: «از نظر من برای جلوگیری از تشدید اوضاع، گسترش گفتگو با مقام‌های جدید این کشور و همچنین ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان و مهم‌تر از آن جلوگیری از بحران انسانی و انزوای بین‌المللی ضروری است».

با تسلط طالبان، فقر و گرسنگی گسترش یافته‌است. در همین حال عدم شناساسایی رسمی دولت طالبان، رسیدن کمک‌های خارجی به کشور را با مشکل مواجه کرده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود