Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد استاندار یزد با تاکید بر ضرورت بازنگری سند آمایش استان، در خصوص توسعه صنایع استان اظهار کرد: از محور عقدا تا مهریز قرمز است و بارگذاری هرگونه صنعتی در این پهنه، ممنوع است لذا در صورت عملیاتی شدن مجوزهای صادره نیز آنها را متوقف می‌کنیم.

«مهران فاطمی» در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با محوریت بررسی سند آمایش و برخی از مسائل کلان استان برگزار شد، با بیان اینکه سند آمایش نقشه راه استان است و تمام فعالیت ها باید بر این سند مبتنی باشد، گفت: بازنگری باید در سه سطح انجام شود تا مردم و نخبگان در وهله اول آن را در برش شهرستانی بررسی کنند و در سطح دانشگاهی با محوریت دانشگاه یزد، جمع بندی شهرستانی و نخبگانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید کمیته ای در مرحله آخر آن را بررسی کند و جمع بندی نهایی را انجام دهیم و این پروسه باید بسیار سریع انجام شود.

فاطمی با بیان اینکه در خصوص اقدام ملی مسکن بررسی ها و شناسایی پهنه ها انجام شده است، گفت: از محور عقدا تا مهریز قرمز است و بارگذاری هر گونه صنعتی ممنوع است و مرجع تشخیص هم محیط زیست است و مجوزهای صادر شده هم که عملیاتی در آن انجام شده را نیز متوقف میکنیم.

استاندار افزود: به هیچ وجه سرمایه گذاری جدیدی در این حوزه‌ها نخواهیم داشت.

وی میزان استفاده استان در حوزه تبصره بودجه باید توسط مدیران ارائه شود و مدیران ازین طریق ارزیابی می‌شوند، گفت: کارگروه زیربنایی جمع بندی سند آمایش را انجام دهد و گزارش آن را ارائه دهد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسه ای توجیهی برای سرمایه گذاران تصریح کرد: باید صنایعی در حوزه ای تی و خدمات و گردشگری و مشابه را با رویکرد ترویجی انجام دهیم و توجیه کرده و همراهی لازم را در این صورت انجام دهیم.
فاطمی با بیان اینکه مهارت آموزی برای آموزش و گرورش، اداره کل کار، دانشگاه ها و فنی و حرفه‌ای باید برنامه ای داشته باشند، گفت: باید به سمتی برویم که در این مسیر حرکت کنیم و بگوییم که در این حوزه حرکت کردیم.

داده‌های سند آمایش منطبق بر واقعیت‌ها

«محمدصالح جوکار» رئیس مجمع نمایندگان استان هم در این نشست با بیان اینکه توسعه براساس شرایط اقلیمی و توانمندی‌ها باید باشد، گفت: شدیداً گردشگری در صنعت ما نوپاست و تا 32 درصد درآمد خالص برخی از کشورها از طریق گردشگری تامین می‌شود.

وی افزود: اگر داده‌های ما منطبق بر واقعیت‌ها نباشد، سند ما هم مشکل دارد لذا باید جامع و کامل بازنگری شود تا نجات بخش استان باشد و محرومیت زدایی را باید با این سند رفع کنیم.

جوکار با بیان این که راهبرد علمی و اقتصادی استان باید از طریق سند توسعه یابد، گفت: صنایع سخت افزاری را ایجاد کردیم ولی ماحصل آن خروج نیروی نخبه از استان است لذا این توسعه قابل قبول نیست.

سند آمایش نباید محدود کننده باشد

«سیدجلیل میرمحمدی» نماینده مردم تفت و میبد نیز با بیان اینکه برخی از راهبردها تکراری است و باید حذف شود، گفت: بحث زیلو، سفال و غیره به عنوان صنایع دستی های مهم دیده نشده است.

وی افزود: سند آمایش نباید محدود کننده و محصور کننده باشد و باعث محدودیت در توسعه شود لذا با محوریت هر ارگانی که استاندار صلاح می‌داند، کمیته‌ای کارشناسی و فنی ایجاد و بخش‌های مربوطه، مصوب شود.

پیوستگی جریان توسعه کشور در سند استان

«محمدجواد ابوالحسینی» معاون عمرانی استاندار هم با بیان این که سند آمایش استان ظرفیت بازنگری دارد، گفت: تغییرات اقلیمی هم سرعت یافته و بازنگری مجدد الزامی است.

«مسعود عظیمی» معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه باید پیوستگی جریان توسعه در کشور را در سند توسعه مدنظر داشته باشیم، گفت: اگر استان‌های مجاور به خوبی تلفیق نشوند، ما از این مسئله متاثر خواهیم شد لذا باید مطالعه‌ای سیاره‌ای داشته باشیم.

این مسئول با بیان این که سند آمایش باید منافع را در سطح کشور و ملی مشخص کنیم، گفت: بدون توجه به این نکته نمی‌توانیم سندی داشته باشیم که بتوانیم روی آن قسم بخوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار يزد سند آمایش سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان