Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-03@21:52:43 GMT

دپوی 6 کانتینر تجهیزات پزشکی آلمانی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۳۷۱۳۹

دپوی 6 کانتینر تجهیزات پزشکی آلمانی

صراط:

به گزارش ایسنا، رسوب و دپوی اقلام در گمرک هربار با اعلام گزارش‌هایی قابل تامل از این دست کالاها همراه است؛ به طوری که در برخی موارد همان اقلامی که در حال حاضر نیاز مردم هستند اعم از کالای اساسی تا تجهیزات و اقلام پزشکی در گمرک و بنادر رسوب کرده است.

اخیرا نیز دادستان عمومی و انقلاب تهران به جریان کالاهای رسوبی در گمرک ورود کرده و خواستار اعلام گزارشی در این رابطه شده بود که به دنبال آن نیز گمرک ایران از گمرک‌های اجرایی خواسته بود تا ظرف ۴۸ ساعت نسبت به ارسال فهرست کلیه اقلام رسوبی موجود در گمرک‌ها شامل نهاده‌های دامی، مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای سرمایه‌ای با ذکر جزییات اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین جریان، اعلام گزارش گمرک ایران به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس بیانگر دپوی اقلام پزشکی در گمرک شهید رجایی است ؛به طوری که اعلام شده مقادیر زیادی کالاهای رسوبی و تجهیزات پزشکی از جمله شش کانتینر حاوی دستگاه‌های پیشرفته ام آر آی، سی تی اسکن، لاپاراسکوپی و سونوگرافی و یا سایر تجهیزات پزشکی، ساکشن قلب و ریه، آنژیوکت و سایر اقلام مرتبط در بندرعباس موجود است.

گزارش معاون فنی گمرک نشان می‌دهد که این اقلام متعلق به یک شرکت با ارزش میلیون‌ها یورو و همگی از کشور آلمان خریداری و سالیان قبل به ایران وارد شده و مقرر بوده که برای تجهیز بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

اما در رابطه با دلیل عدم ترخیص این محموله اقلام پزشکی نیز اینگونه اعلام شده که صاحب کالا عدم تمکن مالی جهت پرداخت دموراژ کانتینرها و هزینه انبارداری را مشکل اصلی اظهار و ترخیص این دستگاه‌ها اعلام کرده در حالی که مجوزهای ورود قانونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ترخیص صادر شده است.

گمرک ایران با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی در شرایط تحریمی و کرونایی موجود، از دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس خواسته شده که نسبت به تشکیل جلسه فوری با مسئولان گمرک، بنادر، دانشگاه علوم پزشکی و صاحب کالا موضوع این کالای رسوبی مورد بررسی قرار گرفته و فورا تعیین تکلیف شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گمرک ایران ترخیص کالا آلمان تجهیزات پزشکی دادستان عمومی و انقلاب دپوی کالای قاچاق تحریم صراط تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی قضائی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی، از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هرگونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

کد خبر 6094278

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران