Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در دویست و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: فصل جدیدی از فعالیت‌های فرهنگی آغاز شده است هرچند که مسئله اقتصاد و سلامت اولویت اصلی کشور بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از تغییراتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی روی داد به‌عنوان آغاز تحول نام برد و ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی گسترده‌ترین شورای کمکی شورای انقلاب فرهنگی‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی همچنین ایجاد فرهنگ عدالت‌خواهی، صرفه‌جویی و دوری از اسراف را امری مهم خواند و اضافه کرد: اگر از فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت سخن می‌گوییم نیاز به کار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان پیشگام در دوران انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اگر فرهنگ عمومی اصلاح شود بسیاری از مشکلات کاهش می‌یابد و وجود میلیون‌ها پرونده در دادگاه‌ها، زیبنده جامعه و نظام اسلامی نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: سبک زندگی اسلامی نیاز به کار علمی، فرهنگی و هنری دارد و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و بحث‌های قرآنی را باید در جامعه احیا کنیم و مضامین بلند قرآنی باید در جامعه ترویج پیدا کند.

حسینی عنوان کرد: امام راحل، فرهنگ قرآنی را زنده کرد و معاونت قرآنی در وزارت ارشاد ایجاد شد تا برای در قالب زیبای هنر هنرمندان بیایند و کار کنند و می‌بینیم، سریال‌های قرآنی نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها مورد استقبال گسترده قرار گرفت زیرا قرآن، دریاست و هرچه از آن بردارید منافع فراوانی در آن وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران ما باید نگاه فرهنگی و قرآنی داشته باشند، ابراز داشت: اگر فردی فخر ایران می‌شود مانند شهید فخری‌زاده زیرا مطالعات عمیق قرآنی داشت و در تخصص خودش هم وقت می‌گذاشت.

حسینی از پیوست فرهنگی مورد تاکید رهبری سخن به‌میان آورد و اضافه کرد: قرار است، 4 میلیون مسکن در کشور ساخته شود بنابراین پیوست فرهنگی برای آن می‌خواهیم.

وی همچنین خواسته مردم و مسؤولان کرمان برای انتخاب این خطه به‌عنوان پایتخت مقاومت اسلامی را کار بسیار خوبی دانست و بیان داشت: در هر استان و یا شهر ما ظرفیت‌های بزرگی‌ست که می‌شود به آنها تاکید کرد و ما در جیرفت یادمان ولایت را راه انداختیم زیرا رهبری برای مدتی در این شهر زندگی کرده بودند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  اظهار داشت: مکتب سلیمانی به معنای مراسم سالگرد نیست بلکه کاری کنیم همه سهیم شوند و از هنرمندان عرصه‌های مختلف مشارکت داشته باشند و اینگونه فرهنگ سلیمانی ترویج پیدا کند.

حسینی گفت: نسل جوان سرشان در فضای مجازی است و اگر بر روی سواد رسانه‌ای کار نکنیم، ضرر کرده‌ایم زیرا انواع و اقسام شگردها و شیوه‌ها را به کار می‌برند تا نسل جوان و مردم ما با نظام فاصله بگیرند و در کارشان مهارت دارند و ما باید این دانش را به مردم بیاموزیم که نیاز به هم‌افزایی، همکاری و تقسیم کار دارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اینکه در گذشته تلاش می‌کردیم، علاوه بر روحانیت همچنین ارشاد محور برنامه‌های فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی هدیه رهبری است.

حسینی ادامه داد: نقشه فرهنگی کشور تدوین شده است و برش استانی مهندسی فرهنگی در برخی استان‌ها را داریم و وزارتخانه‌هایی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی باید برش استانی را در نظر بگیرند.

وی یادآور شد: باید با کار فرهنگی گسترده پاسخگوی نیاز مردم و جوانان باشیم و از نزدیک دیده‌ام، مردم دیگر کشورها به مردم، فرهنگ، هنر، آداب، رسوم و سنت‌های ما علاقه دارند و تنوع فرهنگی ما در ایران برای خیلی‌ها می‌تواند جاذبه داشته باشد.

حسینی ابراز داشت: نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری جنبه‌های فرهنگی دارد و شامل شفاف‌سازی، مدیریت، نظارت همگانی، متناسب‌سازی و شایسته‌گزینی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کندی انتصابات و تغییرات این است که شایسته‌سالاری باشد، تصریح کرد: بعضی‌ها جنجال راه انداخته‌اند که فامیل‌بازی است و 36 نماینده مجلس تذکری برای انتصابات فامیلی داده‌اند و ما به آنها نامه نوشتیم و شفاهی هم صحبت کردیم که موارد را تک‌تک اعلام کنید که متوجه شدیم در حد شایعات شنیده‌اند و آن را گفته‌اند و ما انتظار داریم، دقت بیشتری صورت گیرد و یاس و ناامیدی نباشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان داشت: این دولت تعطیلی ندارد و وقفه‌ای در کارش نیست و کارنامه 100 روزه وزارتخانه‌ها ارائه می‌شود و در این مدت کارهای بزرگی انجام شده و منابع ارزی، فروش نفت، پیوستن به شانگ‌های خط و کارهای موفقی در حوزه‌های گوناگون انجام می‌شود.

انتهای پیام/80019/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: انتصابات دولت رئیسی معاون پارلمانی رئیس جمهور معاون پارلمانی رئیس جمهور فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود